Hierbij verklaar ik het topic 'Tjiep Tjiep Miauw' als geopend!
Best een vreemde titel maar misschien logisch na het verhaal.
Ik weet het nog zo goed, twee weken geleden kwam ik thuis van m'n werk. Ik zag m'n moeder al grijnzend in de keuken staan. Mijn eerste gedachte was direct; 'Wat heeft die nu weer gedaan?'. Ik moest naar de woonkamer gaan, want daar zou de grote verrassing staan. Groot was het en een verrassing ook. Er stond namelijke een kooi in de woonkamer met daar in een klein blauw vogeltje. Ik weet nog wel dat het eerste wat ik zei was; 'Wat is dit?'. Waarop mijn moeder serieus antwoordde; 'Een vogeltje'. ...
Nu zijn jullie er nog steeds niet achtergekomen waarom dit topic nu zo heet. Aanvankelijk wilde ik eigenlijk altijd een kat. Ik mistte de gezelligheid van mijn twee katten die vorig jaar zijn overleden. En wilde graag het gat vullen met een ander katje. Helaas werden wij het daar niet over eens.
Nu vind ik alle diertjes eigenlijk wel heel leuk, maar iets met een vogel heb ik eigenlijk nooit gehad, vooral omdat ik ze eigenlijk nog nooit 'in het echt' heb aanschouwd. Ondertussen ben ik uiteraard helemaal om, en wil ik de vogel graag woordjes leren, en misschien dus wel miauw
Laat ik maar eens beginnen met voor te stellen.
Hier zien jullie Buzz (Lightyear) een grasparkiet met een regenboog kleurslag. Het is een erg knappe en trotse kerel. Helaas niet tam gekocht maar nu, twee weken later, kan ik hem wel 'handtam' noemen. Komt dus al op je vinger zitten, wil alleen nog niet uit de hand eten. Zodra hij dit doet, mag hij dagelijks z'n kooi uit om naar de sterren en daarvoor bij te vliegen (woonkamer).

Omdat wij geen voorstander zijn om dieren alleen te houden hadden we besloten om opzoek te gaan naar een vriendje voor Buzz. Na het bezoeken van een vogelshow hadden we een adresje gekregen waar we eventueel voor een parkietje konden gaan kijken. Na een telefoontje bleek diegene een aantal parkietjes te hebben die nog te jong waren om te verhuizen, maar na één week mochten we hem komen ophalen.
En toen kwam afgelopen zaterdag het vriendje van Buzz. Tevens een erg knappe kerel die de naam Woody draagt. Woody is geel-(olijf)groen bont en pas 7 weekjes oud. Hij is wel al handtam maar moet nog even wennen aan z'n nieuwe huisje. Vandaag heeft hij gelukkig al wat gegeten dus het gaat aardig goed (vogels zijn vaak van slag als ze verhuizen en eten vaak dan een tijdje niet). Maar nog belangrijker, het gaat erg goed tussen Buzz en Woody. Ze gedragen zich al als echte vriendjes.

En met z'n tweetjes. Buzz is erg trots dat hij een nieuwe vriend heeft! Ook al is het nu nog erg rustig want Woody is erg moe van de verhuizing.

Op dit moment zijn ze lekker naast elkaar aan het slapen op hun laddertje
Mocht het lukken en er belangstelling voor zijn, wil ik eventueel wel regelmatig updates sturen.
Veel plezier met ze!