Een verrassing voor Bunbun

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Een verrassing voor Bunbun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 10:48

Hallo ik ben Bun, ik ben 3 jaar oud en een NHD.. hoewel ik stiekem geen dwerg meer ben hoor.. ik ben al veel te groot.:
Afbeelding

In het voorjaar ben ik opeens verhuisd, en na 2 jaar op dezelfde plek was dat best even raar.. Helemaal toen ik een paar maanden later ook nog eens een groter huis kreeg! Ter voorbereiding.. zei mijn vrouwtje.. geen idee wat ze er mee bedoelde..

Mijn nieuwe huis!:
Afbeelding

Nu kwam mijn vrouwtje opeens mijn tuin in, en zei dat ze een verrassing had voor me.. Een ''vervroegd'' Sinterklaas cadeau.. Ik weet niet eens wat een Sinterklaas is! <:)
Mijn vrouwtje propte me in een blauwe doos en zo gingen we op reis..:
Afbeelding

Na 20 minuten arriveerden we ergens en ik had geeeeen idee waar ik was, maar het vrouwtje zei dat we hier mijn verrassing gingen ophalen:
Afbeelding

Mijn verrassing? Een gezellige vent genaamd Bobby:
Afbeelding

En zo vertrokken we samen naar huis.. opgepropt in het blauwe kattenmandje:
Afbeelding

En terwijl Bobby de tuin verkend, zit ik hier lekker in mijn hoekje om alle indrukken te verwerken..:
Afbeelding

Mioux

Re: Een verrassing voor Bunbun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:52

leuk hoor !! ook fijn te zien dat je een maatje gevonden hebt ! Zijn ze daar gekoppeld ?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 10:54

Mioux schreef:
leuk hoor !! ook fijn te zien dat je een maatje gevonden hebt ! Zijn ze daar gekoppeld ?

Ja ze zijn daar gekoppeld, het ging eigenlijk heel goed. Bobby was het meest dominant wat me verbaasde, aangezien Bun best een felle tante kan zijn. Maar ze liet alles goed over zich heen komen. Alleen nu ik ze weer thuis heb rent Bun de hele tijd weg van Bobby, en Bobby zoekt juist toenadering.. Dus ik ben benieuwd hoe dat bijtrekt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:55

hebben ze je tips meegegeven over hoe verder thuis te handelen ?
En over de voorbereidingen en dergelijke voor de nieuwe nijn erbij komt?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 10:59

Hok uitboenen zodat het neutraal terrein is, dat heb ik sowieso gedaan en dan zorgen voor voldoende verstop plekken.. voor de rest zeiden ze eigenlijk dat je ze gewoon bij elkaar moest laten en ze de boel maar moest laten uitzoeken..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:04

hier kostte het 2 mannetjes tot ik de goede had :) Ging bij de opvang super, en thuis dus helemaal niet.

Mij raadde ze wel aan om neutraal terrein te pakken thuis, dus de ren zonodig te verplaatsen/op te splitsen. En dan eerst daar samen in te doen.

Kibbelen kan je altijd nog wel krijgen, zou alleen wel opletten dat het niet te heftig word :) "de boel laten uitzoeken" is niet altijd van toepassing haha. Als het echt happen, slaan of bloed bij komt kijken zou ik ze even opsplitsen dat ze elkaar zien en ruiken maar niet elkaar pijn kunnen doen. En dat als ze tot rust zijn weer te proberen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:08

Wat een leuke verassing voor je konijntje hopelijk gaat de koppeling helemaal goed en gaan ze het heel fijn hebben samen. :)

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:12

Leuk! Ze passen qua kleuren iig goed bij elkaar :D Ik heb gisteren ook een nieuw maatje gezocht voor mijn NHD :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:21

Bun wordt al toleranter naar Bob toe <3
Afbeelding