Wij hebben thuis al 15 jaar een heerlijk en lief hondje die samen met ons heel wat opvanghondjes heeft geholpen aan een nieuw huisje. Nu ging het bij het laatste opvanghondje niet helemaal goed (getraumatiseerde hond die ons oude hondje gegrepen had) toen realiseerden wij dat Gaïa wellicht te oud is om een getraumatiseerde hond te kunnen helpen met een heropvoeding. We hebben toen besloten dat de tijd daar was om een pupje erbij te zoeken die haar hele leven bij ons mag blijven. De kids, ik, mijn man, maar vooral Gaïa mist het honden gezelschap heel erg.
We hebben nu enige tijd gezocht naar een pup (ras of kruising) die bij ons past en we kwamen uit op een Engelse Springer Spaniel, Heidewachtel, Weimaraner, Vizsla of een Dogo Argentino. Allemaal jachthonden, easy to please maar met karakter en niet te klein. Nu kwam er een hele leuke en niet veelkomende kruising (oeps-nestje) op ons pad, namelijk een Engelse Springer Spaniel x Dogo Argentino

Wij hebben de eerste keus voor een teefje en wij hebben van tevoren aangegeven dat wij de minst dominante pups zouden willen bezichtigen. Ik krijg geregeld foto en film updates en ik ben helemaal happy met het contact

We gaan over 2 weken langs om te kijken welke met ons mee mag naar huis

Over de pups;
Het ene teefje met de "snor en stip op haar hoofdje" is een blij en vriendelijk hondje met een middelmatige aanwezigheid in het nest. Niet teveel aanwezig als ze nieuwe mensen ziet, maar ook niet te verlegen.
Het teefje met 1 zwart oog is een knuffelig en verlegen meisje die onderaan de rangorde van de pups staat. Ze is heel erg onderdanig maar wel mensgericht, maar laat zich dus geregeld de kaas van het brood eten.
Ps. Mijn jongste heeft al de naam uitgezocht voor de pup, namelijk Lucy

Hierbij de foto's!

De ouders zijn fijne sociale honden die allebei ingezet worden bij de jacht ♡

En dit zijn 2 voorbeelden zodat jullie een beetje kunnen zien hoe de pups er later uit kunnen gaan zien: