Dus, meet Mick. Onze 6-jarige zwarte Labrador reu. Hij woont sinds eind augustus bij ons.

Dagelijks reis ik zo'n 1,5 uur in de trein en af en toe zie ik dan weleens een hond in de trein. Het leek me geweldig om Mick dan een keer mee te nemen naar Groningen, met de trein. Maandag was ik een dagje vrij en ik wilde eigenlijk toch al even wat drinken met vriendinnen in de stad, dus onwijs spontaan besloten dat Mick ook wel meekon.
Samen zijn we naar het station gelopen waar hij braaf wachtte tot de trein kwam. Hij vond het eerst wel wat vreemd en vooral het gat tussen het perron en de trein, maar hij sprong er heel braaf in.

Vervolgens gingen we nog een stukje met de bus en nadat hij vrolijk de buschauffeur had begroet, ging hij rustig uit het raam zitten kijken.

En toen bestemming bereikt! Trots op de trappen op de Grote Markt in Groningen.

We moesten nog even wachten op vriendinnen, maar dat vond hij prima. Hij lag hartstikke rustig op de Grote Markt om zich heen te kijken.

Daarna weer teruggelopen vanaf het centrum naar het CS, wat best wel wat is voor hem. Hij is echt een onwijze allemansvriend dus het liefst begroet hij iedereen die hij tegenkomt.
Maar het is keurig gelukt! Toen we op het CS langs de rode Arriva trein liepen wist hij ook al precies dat we daar weer in moesten. In de trein natuurlijk weer vrienden gemaakt en iedereen bij langs geweest. 
Uiteindelijk moe, maar voldaan het laatste stukje nog met de trein zonder zijn nieuwe vrienden.

Ik ben hartstikke trots op hoe hij het gedaan heeft, zo voor de eerste keer met de trein en in een grote stad. Zeker voor herhaling vatbaar!

ze hebben ook allemaal zon vriendelijke kop, wij hebben een teefje van 8.