Benji op de foto gezet door Kyno Focus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiawase

Benji op de foto gezet door Kyno Focus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 15:27

Mijn 7 jarige Schotse Herdershond Benji is op de foto gezet door Kyno Focus.

Afbeelding

Nadat mijn paard in augustus moest worden ingeslapen ( [IM] Right now the right kind of love, is the love that lets go ) kregen we ook slecht nieuws te horen over Benji.
Benji loopt al een jaar regelmatig kreupel. Vorig jaar zijn we daarom naar de dierenarts geweest.
De dierenarts heeft zonder grondig onderzoek gelijk gezegd "waarschijnlijk artrose".
Röntgenfoto's laten maken was niet nodig, volgens de dierenarts kan je dan toch niks met de foto's.
Ik mocht gewoon blijven dogdancen en ook wedstrijden waren geen probleem.
Als hij kreupel liep moesten we maar een pijnstiller geven.

Zo zijn wij een jaar door gegaan totdat Benji op mijn verjaardag afgelopen september enorm kreupel was.
Als hij wilde staan moest hij leunen tegen de muur, hij wilde niet bij de visite zijn en keek heel triest uit zijn ogen.
De volgende dag zijn wij gelijk naar de dierenarts gegaan. Dit keer naar een andere dierenkliniek.
Benji hield zich daar sterk en liep geen pas kreupel. Toch was de dierenarts alert en ze hebben gelijk röntgenfoto's gemaakt.
En dan is het wel even slikken...
Hele ernstige HD. Heupen zijn zelfs vierkant! Spondylose aan 3 rugwervels en lichte artrose in zijn elleboog.
Om dat nieuws te moeten horen nadat ik mijn paard heb moeten laten inslapen die vol zat met artrose, is echt heel zwaar.

Godzijdank doet Benji het nu heel goed om de Metacam, homeopathische druppels en de kortere maar meerdere wandelingetjes.
Benji staat gelukkig nog heel vrolijk in het leven.
Dogdance zijn we helaas mee gestopt. Maar omdat hij het wel heel erg mist gaan we nog wel eens freeshapen.
Hij is na 5 minuten al bek af, maar heeft hier nog zoveel plezier in.

Door dit nieuws had ik wel gelijk een afspraak gemaakt voor een fotoshoot door Kyno Focus.
Nu kan het nog, nu hij nog vrolijk is en nog wel kort kan rennen.
En het zijn hele mooie foto's geworden! Ik ben er heel blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pootje geven.

Afbeelding

En ook een High-Five lukt nog.

Afbeelding

Afbeelding

Kusje!

Afbeelding

En rennen maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatst nog een mooie standfoto.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Een reactie vinden wij leuk!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:33

Ik reageer niet snel op zulke topics maar wil je toch sterkte wensen met het verlies van je paard. :(:)
En wat een prachtige hond heb je, hopelijk voor jou en voor benji kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten! :+:

Judass

Re: Benji op de foto gezet door Kyno Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:36

Wat een prachtige foto's van een mooie hond. Veel sterkte gewenst met het verlies van je paard.

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:45

Prachtige foto's!#
Heftig allemaal met Felicity en nu Benji.
Ik had het ook op je facebook gelezen.
De ene klap na de andere.

Wel fijn, dat je nog zo'n mooie fotoshoot kon doen!

Sterkte!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:03

Dank jullie wel.
Het was en is nog steeds een zware tijd. Maar gelukkig heb ik mooie foto's om naar te kijken, en daardoor de ellende even te vergeten.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 10:56

Via pb heb ik een hele goede tip gekregen voor hd tabletten.
Hier ben ik heel dankbaar voor! :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:02

als ie goed doet op de medicijnen zou ik weer gaan doggie dancen, aangezien ie dat leuk vond en het houdt zijn spieren (die de heup en kommen bij elkaar houdt) stevig en dat is heel belangrijk .

Ik heb honden gekend in de behendigheid top dus wk lopers, die geen kommen en koppen meer hadden en al op vroege leeftijd af waren geschreven, hebben toch meegedraaid in de top en zijn 11 en 14 geworden zonder een dag last gehad te hebben van heupen.

Dus zeker niet stilleggen, die spieren moeten het overnemen van de beschadigde botten dus belangrijk dat die in vorm zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:32

Mooie foto's van een mooie en lieve hond Nikita. Wat balen zo vlak na het gebeuren met Felicity, maar ik hoop van harte dat Benji nog even bij jullie mag blijven :)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 20:57

@speurneusc: Benji geeft helaas (ondanks de medicijnen) echt pijn aan bij dogdance.
En zoals in mijn openingspost staat is hij zelfs na 5 minuten freeshapen al bek af en laat zich dan de hele avond niet meer zien.
De da heeft echt afgeraden door te gaan met dogdance vanwege de draaien, sprongen, op en buigingen die hij dan moet doen. Afgelopen vrijdag zijn we weer naar de dierenarts geweest voor overleg hoe verder met de medicijnen, en ook deze dierenarts heeft duidelijk aangegeven dat het beter is om niet meer te dogdancen.
Eigenlijk hetzelfde als met paarden met artrose. Veel rechtuit lopen of achteruit lopen om inderdaad de spieren nog wel te blijven trainen.
En ik kan Benji nog gelukkig houden met oefeningen als pootje geven, high five, kusje, achteruit, zit en af. Zo neem ik hem niet dat plezier af.
Ik doe het nu gewoon voorzichtiger aan met Benji. Ik zou het vreselijk vinden als ik hem overvraag en dat daardoor zijn lichaam nog verder aftakelt. Better safe than sorry.
Toch bedankt voor de tip.

Bedankt Jolien! Benji is ook een super lieve en trouwe hond. <3
Gelukkig is het (hopelijk nog lang) niet zijn tijd om te gaan. Daar waren we toen wij het nieuws hoorden echt bang voor.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:40

Wat een heerlijke pluizenbol <3
Nog sterkte met het verlies van je paard :(:)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 11:44

Dankjewel.

Via pb weer advies gekregen. Daar ben ik ook erg dankbaar voor.
Advies is zeer welkom. Wij willen Beni graag een zo pijnloos mogelijk leven geven.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:01

Mooie foto's! Ik hoop dat jullie toch nog een tijd van elkaar kunnen genieten.
Ik weet niet wat je aan supplementen geeft, maar heb je wel eens naar gelatinaat gekeken? Zowel wijzelf als mensen in onze omgeving hebben er goede ervaringen mee.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:04

wat een lief dier!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 16:48

Dank jullie wel! Benji is ook een schat van een dier.

@TeSzZz: Bedankt voor de tip. Ik heb toevallig zojuist in een ander topic over gelatinaat gelezen.
Op dierenartsadvies zijn we gestopt met de Metacam, en krijgt Benji nu 4Cyte. Hij krijgt homeopathische druppels waar calcium in zit.
We hebben ook Magnesium met MSM tabletten gegeven maar die weigert hij te eten of spuugt ze uit.
Ik heb via pb advies gekregen voor Beaphar HD tabletten wat ik van plan ben om te kopen. En ook gelatinaat staat nu op mijn boodschappenlijstje.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:31

Sterkte met het verlies van je paard :(:).

Prachtige hond heb je! Wij hebben hier ook een hond met atrose die dankzij pijnstillers nog prima functioneert! Hopelijk mag je nog lang genieten van deze knapperd.

Ik mis op de foto's wel het logo van Kyno Focus?

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 21:14

Bedankt. Het scheelt dat een hond met artrose een ander verhaal is dan een paard. Hopelijk gaat Benji nog heel lang mee.

Klopt, ik heb de foto's gekocht en heb ze daarom zonder logo ontvangen.
Ik heb toestemming gekregen van Femke om de foto's zo op bokt en Facebook te plaatsen, zolang ik maar wel vermeld dat ze gemaakt zijn door Kyno Focus. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:31

Foto's zijn inderdaad met toestemming geplaatst ;)

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:29

Sterkte met het verlies van je paard.

Glucosamine pillen werken aardig voor honden met atrose. Hopelijk vinden jullie een oplossing dat ze nog lang mee kan

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 15:41

Bedankt voor de toevoeging Femke. :)

Bedankt Bambiliny.
Glucosamine pillen weigert Benji te eten, en als je de pillen in zijn bek stopt spuugt hij ze helaas gewoon uit.

Maar goed nieuws. Sinds zaterdag geef ik de HD tabletten en het werkt al heel goed.
Benji wil vaker spelen en is weer meer zichzelf.
Afgelopen zondag kwam visite met hun hond. Benji is de hele dag enthousiast bij die hond geweest en heeft geen pas kreupel gelopen. *\o/*
Heel erg blij hiermee! :)