Nadat mijn paard in augustus moest worden ingeslapen ( [IM] Right now the right kind of love, is the love that lets go ) kregen we ook slecht nieuws te horen over Benji.
Benji loopt al een jaar regelmatig kreupel. Vorig jaar zijn we daarom naar de dierenarts geweest.
De dierenarts heeft zonder grondig onderzoek gelijk gezegd "waarschijnlijk artrose".
Röntgenfoto's laten maken was niet nodig, volgens de dierenarts kan je dan toch niks met de foto's.
Ik mocht gewoon blijven dogdancen en ook wedstrijden waren geen probleem.
Als hij kreupel liep moesten we maar een pijnstiller geven.
Zo zijn wij een jaar door gegaan totdat Benji op mijn verjaardag afgelopen september enorm kreupel was.
Als hij wilde staan moest hij leunen tegen de muur, hij wilde niet bij de visite zijn en keek heel triest uit zijn ogen.
De volgende dag zijn wij gelijk naar de dierenarts gegaan. Dit keer naar een andere dierenkliniek.
Benji hield zich daar sterk en liep geen pas kreupel. Toch was de dierenarts alert en ze hebben gelijk röntgenfoto's gemaakt.
En dan is het wel even slikken...
Hele ernstige HD. Heupen zijn zelfs vierkant! Spondylose aan 3 rugwervels en lichte artrose in zijn elleboog.
Om dat nieuws te moeten horen nadat ik mijn paard heb moeten laten inslapen die vol zat met artrose, is echt heel zwaar.
Godzijdank doet Benji het nu heel goed om de Metacam, homeopathische druppels en de kortere maar meerdere wandelingetjes.
Benji staat gelukkig nog heel vrolijk in het leven.
Dogdance zijn we helaas mee gestopt. Maar omdat hij het wel heel erg mist gaan we nog wel eens freeshapen.
Hij is na 5 minuten al bek af, maar heeft hier nog zoveel plezier in.
Door dit nieuws had ik wel gelijk een afspraak gemaakt voor een fotoshoot door Kyno Focus.
Nu kan het nog, nu hij nog vrolijk is en nog wel kort kan rennen.
En het zijn hele mooie foto's geworden! Ik ben er heel blij mee!

Pootje geven.

En ook een High-Five lukt nog.

Kusje!

En rennen maar:

Als laatst nog een mooie standfoto.

Bedankt voor het kijken!
Een reactie vinden wij leuk!