Leeuw op het strand!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Leeuw op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 09:32

Nou ja, net niet ;)

Vanochtend ben ik met Aslan naar het strand geweest. Alleen zonder de andere honden erbij, niet alleen voor de foto's maar ook omdat het goed voor hem is.

Aslan is namelijk een Leonberger reu die eind oktober 7 jaar wordt, maar met trekjes. Opgegroeid met teven, vroeger gegrepen als pupje en 12 generaties terug een Ovcharka gefokt in de bloedlijn van zijn vaderskant maakt hem geen makkelijke hond die soms niet goed om kan gaan met situaties wat betreft andere honden.

Met veel trainen is hij een hond geworden die dingen ook 'los' kan laten, goed luistert (meestal dan :+ ) en niet meer zo explosief is en met vol frustratie zit als vroeger.

Ook heeft Aslan hart problemen, wat nooit meer goed kan worden en behandeld moet worden met zware medicatie om zijn onregelmatige hartslag wat tot rust kan brengen, maar nooit weg kan nemen. Hierdoor kan hij niet meer zoveel zware lichaamsinspanning aan. Van de zomer met de hitte had hij het ook heel zwaar. Wat moeilijk is om te zien, want ik heb veel met hem ondernomen om hem toch zo een prettig en frustratieloos bestaan te kunnen geven (met veel ups en downs) en daarbij toch een behoorlijke band met hem opgebouwd heb.

Hij verdient het af en toe om even alleen te genieten, lekker niet opletten op de meiden en zijn eigen gang en tempo gaan.

Genoeg geneuzel :') Bij deze de foto's. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:') :wave:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:36

Die eerste foto is net een shetlandpony........ :+ :D

Wat goed dat hij ondanks zijn 'problemen' toch alweer 7 wordt en wat ziet hij er goed uit!!

Elin_

Re: Leeuw op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:39

Wauw wat een knapperd! prachtige naam ook doet me direct aan de film denken

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 09:43

Elin_ schreef:
Wauw wat een knapperd! prachtige naam ook doet me direct aan de film denken

Daar is hij ook naar vernoemt. Past wel een beetje :+

Kentaro schreef:
Die eerste foto is net een shetlandpony........ :+ :D

Wat goed dat hij ondanks zijn 'problemen' toch alweer 7 wordt en wat ziet hij er goed uit!!

Hartstikke bedankt. Gemiddelde leeftijd van het ras is 8 en ik heb al geaccepteerd dat hij niet oud gaat worden en het al heel wat is dat hij de 7 alweer aantikt. Gelukkig is het ontdekt (we gingen eerst voor wat anders naar de DA) en kunnen we het nog even rekken.

Hij meet trouwens 82,5cm van grond tot schoft en weegt 70 kilo. Inderdaad net een shetlander :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:27

Wat een prachtige hond! En groot inderdaad!
Aslan, toffe naam!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:41

Wat een fantastisch mooie hond!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:50

Wat een mooie hond! <3
En wat een leuk ras is het he, wij hebben nu een 'pupje' van 11 maand, qua kleur heeft hij echt veel van die van jou weg!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:50

Super stoer, onze leonberger is vorig jaar ingeslapen op 12 jarige leeftijd. Is dit ook zo een grote vriendelijke reus?

Heel stoer om er weer een voorbij te zien komen! :j

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 20:41

@Jitskee; dat zegt nog niet zoveel :p het zijn echt toverballen hoor! Hoe ze eruit zien met een jaar en als ze 4 zijn kan ontzettend verschillen.

@Yasmine: Hij is heel lief met ouderen en kinderen. Loopt ook op scholen en heeft in een verpleeghuis meegedaan met aaiproject (ouderen met dementie in contact leggen met de hond) waar hij zeker favoriet was van een aantal bewoners (met name de heren haha). Maar doordat er ovcharka doorheen zit in zijn lijn, heeft hij soms nog wel eens overbeschermende trekjes. Maar dat is heel goed te controleren.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:43

gemiddelde leeftijd van het ras 8 jaar en hij met al zn problemen al de 7 bereikt TOP... gaaf dier hoor

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:45

Gaaf ras is het toch. Ik vind het een prachtige hond en mooie fotos zo van hem <3

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:46

Heee een Leonberger! Leuk dier, heb zelf ook twee Leo's :))

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:56

Bralindy schreef:
@Yasmine: Hij is heel lief met ouderen en kinderen. Loopt ook op scholen en heeft in een verpleeghuis meegedaan met aaiproject (ouderen met dementie in contact leggen met de hond) waar hij zeker favoriet was van een aantal bewoners (met name de heren haha). Maar doordat er ovcharka doorheen zit in zijn lijn, heeft hij soms nog wel eens overbeschermende trekjes. Maar dat is heel goed te controleren.

Daar sta ik niet van te kijken, ken dit ras alleen op die manier. Die van ons heeft destijds bewust mijn zusje van toen 3 neergehaald, die liep te ver weg :') Klinkt als een erg goed project! leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:12

Ja het zijn idd echt toverballen, als ik foto's van die van ons zie toen we hem ophaalden en nu, lijkt wel een andere hond _O-

Wat gaaf zeg, zo'n aaiproject, lijkt me echt heel dankbaar 'werk' :j

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 14:01

Is het ook Jitskee! Altijd zo mooi om te zien hoe die kinderen dan over hun angst van honden heen stappen en zo een kolos toch te durven aaien. <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:07

Wat een prachtige hond en wat een ontzettend lieve uitstraling heeft hij zeg <3 Ik hoop dat jullie nog heel lang van hem mogen genieten!