Noa's raadsel: wat is groen en kan je niet op lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Noa's raadsel: wat is groen en kan je niet op lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:09

Wat is groen en je kan er niet op lopen? Noa en Ninthe geven hints. Noa en Ninthe zijn 2 middenslagpoedels van 7 maanden. Noa weegt nu 8kg, Ninthe 5.8kg, het zijn 2 zusjes maar hebben vanaf 7 weken dit verschil ongeveer gehad (2.3 en 1.8kg toen). Noa draagt het rode tuigje en Ninthe het grijze/zwarte tuigje.

Afbeelding
Ninthe zegt dat het antwoord geen gras is, daarop lukt lopen prima.

Afbeelding
Noa kan na het uitproberen een clue geven.

Afbeelding
Nog een hint

Afbeelding
En het uiteindelijke antwoord. Eigenlijk was ik haar zusje op de foto aan het zetten, maar toen ik terugkeek zag ik dat Noa dus op de achtergrond precies op het juiste moment op de foto was gekomen. Ze vond het maar niets en heeft het geen tweede keer geprobeerd.

Nog wat andere foto's, gewoon voor de fun:

Afbeelding
Ninthe is een tijdje terug wat onder handen genomen. Gewassen, de pootjes en het koppie zijn geschoren.

Afbeelding
Noa ook, zo was ze vooraf.
Afbeelding
En zo naderhand.

Afbeelding
Ons huidige speelterrein, Noa op de berg
Afbeelding
En Ninthe op de berg. Dit ligt letterlijk aan de andere kant van de weg waar ik woon.

En de filmpjes terwijl ze op en af rennen, daarop is beter te zien hoe hoog het is (en dit is nog de lage zijde):

Na het stopzetten heb ik ingegrepen, Ninthe vindt dit (aan het einde) namelijk geen leuk spel.

Vanaf de berg zelf gefilmd. Tegenwoordig rennen we met zijn drieën die berg op en af (zij wel tig keer sneller dan ik), maar daar heb ik nog geen filmpjes van.

Afbeelding
Hiervan liggen er nu 2 in mijn woonkamer. 1 in de bench en 1 naast de bench. Want samen op een kussen liggen, daar zijn ze echt te oud voor.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:04

Haha schitterend, helemaal de water in geplonsd of viel het mee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:07

Aha zo zien je dames er dus uit. :j maar had je een groene poedel aan het einde? Of waren er alleen pootjes in een mooie kleur. Flink gewichtsverschil dus. Maar wie is nu de dappere en de niet dappere?

Oude hond van mijn ouders had de fout ook gemaakt op 5 maanden leeftijd, die was kroosgroen en heeft de rest van haar leven schrik van water gehad.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 15:21

Ze is wel helemaal in het water geplonst en eerst de verkeerde kant op gezwommen omdat ze in paniek was, maar het viel uiteindelijk ontzettend mee. Foto 2 was toen ze net uit het water kwam. Alleen haar rechterwang was groen. Ze is eenmaal thuis wel gewassen, want ze stonk wel.

Noa, die met het rode tuigje, is de niet-dappere. Dit zijn omgevingen met relatief weinig prikkels (ik was alleen, natuur vindt ze niet lastig) en dan gaat het goed (meestal). Stiekem hoop ik dat ze wat angstig van het water is, want ze luistert niet goed genoeg nog om haar uit het water te kunnen houden als ze het leuk blijkt te gaan vinden (en die kans is best groot met een poedel). Ze was nu in ieder geval niet positief over het water.

MelissaYM

Re: Noa's raadsel: wat is groen en kan je niet op lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:40

Hahaha!
Wij hadden eens iemand op de camping die savonds laat even het 'groene pad' nam :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:51

Is dat kroos (?) op dat water? Ik heb die fout ook eens gemaakt 8)7 :')

Mooie honden