Bijna een jaar verder... mijn konijnen Billy en Kyra

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Bijna een jaar verder... mijn konijnen Billy en Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:30

Hallo allemaal :D

Na het overlijden van mijn hond, en het gemis om echt voor iets te zorgen (met gerbils heb je niet zoveel interactie), besloten we om konijnen te nemen. We kwamen uit bij konijnenopvang het Knaaghof en daar vond ik Billy en Kyra.
We regelden een ren, schuilhok en wat spulletjes en toen kwam de grote dag: onze nieuwe gezinsleden kwamen:

Afbeelding
Kyra

Afbeelding
Billy

Afbeelding
Ideaal was het nog niet, ook wat aan de kleine kant. Daarom kwam er na een maand of 2 een nieuw hok, hun leefruimte werd vergroot van 2x1m naar 2x1.70m en een ruimer nachthok van 1x0.70m

Afbeelding

Ik had twee gelukkige, knuffelende gezonde konijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We trotseerden de winter

Afbeelding

En hete zomer...

Afbeelding

Ik leerde ze kunstjes (staat nu op een laag pitje)...
Afbeelding
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56ABB798

Maar er kwamen ook problemen. Tegen de lente kreeg Kyra last van zogenaamde lentekriebels: niet meer zindelijk zijn, sproeien, Billy constant lastig vallen... Ik heb toen besloten om haar te laten castreren. Dus verhuisden ze een paar dagen naar binnen:

Afbeelding

Afbeelding

En sinds kort mogen ze ook met enige regelmaat los in een deel van de tuin (waarom ik dat niet eerder heb bedacht?). Ze vinden het geweldig :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Kyra zit ondertussen wat beter in haar vacht, alle 'klachten' door hormonen zijn inmiddels ook verdwenen)

Ik heb zoveel over konijnen geleerd het afgelopen jaar, ook hoe ik het beste voor ze kan zorgen. Ik heb twee happy konijnen en hopelijk zijn ze hier nog een tijd! En over een ruime maand komt er nog een nieuw huisgenoot: we willen een kat uit het asiel adopteren. Hopelijk ga ik daar net zoveel plezier aan beleven :D

Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 16-09-15 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

aman2002

Re: Bijna een jaar verder... mijn konijnen Billy en Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:32

Leuke konijnen :D

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:35

wat een leuke foto's
Ik heb mijn twee konijnen ook gewoon loslopen in de tuin. Wel alleen overdag wanneer er iemand thuis is, anders vertrouw ik het toch niet helemaal met de buurtkatten en zo. Met onze eigen katten gaat het eigenlijk altijd super. Maar sinds de buren 2 jonge kittens heeft die voor het eerst naar buiten zijn geweest vorige maand zitten de konijnen voornamelijk binnen. Ik kon vorige week nog maar net het konijn redden uit de klauwen van de kat.
Nu een manier bedenken hoe we kunnen voorkomen dat er katten over de schutting klimmen...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:53

Ik word altijd zo blij van mensen die goed voor hun dieren zorgen :D Je ziet helaas (helemaal bij konijnen) nog zoveel mensen die ze in een klein hokje proppen zonder soortgenoot.

Jouw konijnen hebben volgens mij een heel mooi leven. :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:56

Wauw je nijntjes hebben het getroffen! Zo hoort het :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:16

Bedankt voor de aardige reacties :D