Elmo noemden we haar.
Elmo was cool. Elmo ging af en toe mee naar school. Elmo was gek op aandacht.. en kwarktaart.. Alle klasgenootjes wilden mee naar huis om Elmo te aaien en vast te houden. Elmo kon kunstjes.. Elmo was gewoon COOL

Mijn liefde voor kippen is nooit over gegaan. En toen ik jaren geleden op een site terecht kwam waar men kippen voor de slacht weg kocht om ze te redden heb ik me voorgenomen om kipjes te gaan redden zodra we verhuisd waren en de plek hadden ervoor.
Nu was het eindelijk zo ver. De oude konijnenren kwam vorig jaar leeg te staan, en die hebben we dit jaar opgeknapt.
Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat er weer kippen gered gingen worden, en vorige week zaterdag was het eindelijk zo ver.
Drie kipjes had ik gereserveerd. Twee kattenmandjes mee.. en onderweg dachten we ineens, we hebben ook wel plek voor vier kipjes in de reismandjes.. Dus nu hebben we er vier

Het ras is Isa Brown. Een hybride legras, 15 maanden oud, en het zijn ontzettend rustige, tamme kippen. Ze hebben de eerste dag wat geroepen, maar al snel voelden ze zich helemaal thuis. Ze leggen bijna elke dag 4 eieren (al heeft er eentje ontdekt dat je ze kapot kan pikken

De dames hebben een binnenren, een buitenren, en binnenkort nog een kippentunnel richting de composthoop waar ze zich lekker kunnen uitleven.
Gras kenden ze helemaal niet, maar ze hebben nu door hoe het moet!

Ze zijn goed op gewicht, geen verwondingen en ze zijn allemaal lekker levendig. Alleen ziet het verendek er niet uit en zijn ze nog erg bleek. Dat komt wel goed

Ze zijn niet heel makkelijk te onderscheiden, maar deze halen we er makkelijk uit. Heeft wat meer kleur in het gezicht, de kam staat recht overeind en deze dame heeft pit!

Dan hebben we kipje nummer 2. Ook wat meer kleur, maar ze heeft de ondersnavel iets vergroeid. Na een weekje te hebben gepikt op het beton ziet het er al beter uit, dus ik denk dat dit vanzelf goed komt.

Kipje nummer 3. Iets minder dapper dan de rest. En ziet wat bleekjes, maar verder wel lekker actief en happy

En het laatste scharminkel

Ze krijgen allemaal vitaminedruppels, lekker veel voer, ruimte en liefde, dus ze zullen vast snel vooruit gaan!
Ik wil hier af en toe eens nieuwe foto's plaatsen. Prachtig om zo'n drommels te zien uitgroeien tot mooie, volle kippen!
Namen hebben ze nog niet, dus ideeën zijn welkom

Er worden morgen trouwens nog een aantal kippen gered bij die opvang. Vlakbij Maastricht. Dus zou iemand interesse hebben, dan stuur ik je graag hun mailadres!