Klein meisje, waarom nou jij? Waarom nou mijn lieve kleine meisje. Het is zo'n klap voor me, ik begrijp er niets van en het besef is ook ver te zoeken. Zaterdag middag zo fit en normaal en zaterdag avond helemaal sloom, ik dacht dat ze niet fit was, ik had nooit, nooit gedacht dat ze zondag ochtend overleden zou zijn

Zondag ochtend vraagt mn vriend of hij even mee moet geitjes voeren, ja natuurlijk, gezellig! Zoals gewoonlijk roep ik Diva ver vanaf het hek al en eigenlijk altijd krijg ik meteen antwoord en zie ik haar staan. Altijd vrolijk en iets te harde antwoorden, ik aaide haar altijd even waarna ze met haar blik me volgde als ik hooi en brokjes ging pakken. Geen moment weken haar ogen van mij af, ik kon altijd lekker door praten, ze antwoordde met lieve mekkertjes. Toen ze zondagochtend niet bij het hek stond gingen er ook al alarm bellen rinkelen..

Wat heb ik geschreeuwd, wat was ik woest, mijn lieve kleine geitenbaby was er gewoon niet meer. Haar levenloze lichaampje is deze dagen nog niet uit m'n gedachten geweest. Het beeld was vreselijk, zo hulpeloos, zo alleen, zo stil. Het enige wat ik kon was janken, geen woord uitbrengen, mijn vriend knuffelde me en wat was ik blij dat hij er was. Het is vreselijk, gewoon hartverscheurend als je zo'n dierbaar dier zo levenloos en kaal op de grond ziet liggen, ik heb haar geaaid maar ze was al koud.

Dat ik haar ga missen is inmiddels wel duidelijk, het gaat zo anders worden op mijn kleine stal. Diva liep altijd los achter me aan, en anders was ze wel m'n praat maatje. Nooit was het stil bij stal. Even een blokje door het dorp met Diva los was ook geen probleem, ze volgde me wel. Een vriendin van me zei; 'ik vond het zo cool toen ik voor het eerst een geit mocht knuffelen, en dan liep ze weer los voor in het hok en hoorde je haar weer. Of ze rende weer keihard mee, ze was net een hond.'Dat raakte me heel erg, voor mij is ze zo bijzonder en eigenlijk zijn er maar een paar die Diva kende hoe ze echt was.
Ik denk dat mensen die Diva hebben gevolgd met haar beide keren drachtig ook wel weten wat voor geit ze was... Hier terug te lezen :
[BB] Volg Diva haar bevalling!
[BB] Diva de geit is weer drachtig!
Dit was het dan, ons avontuur, onze geweldige momenten. De lol die ik altijd om haar heb gehad, gek beest zei ik dan, en dan keek ze met haar schuine hoofdje
Ik vond dat Diva hier ook nog een afscheid verdiende, gewoon omdat ook een paar van bokt weten wie mijn geweldige Diva was...
Doei aller aller liefste Diva, ik hoop dat je waakt over ons prachtige stalletje die mede dankzij jou zo mooi is geworden, ik ga je ontzettend missen
Heel veel sterkte Els