Inmiddels 3 jaar geleden kregen wij onze 2e Aussie, Jazzie.
Ze was nou niet bepaald knap, haar ogen waren oneven, haar neus was in verhouding tot haar lichaam wat groot, ze was bang voor van alles maar ooooh wat was (is) ze lief.
Achteraf zijn we er achter gekomen dat ze een fokfoutje was. Tuurlijk, dit hadden we beter kunnen onderzoeken (aangezien haar kleur niet Aussie correct was) maar goed zo is het gelopen. Door dit 'foutje' ziet ze slecht, ze kan geen diepte inschatten en ze mist heel veel aan haar slechte zijde. Zo loopt ze regelmatig in een fiets die haar aan de verkeerde kant inhaalt, mist ze een kuil, en soms ook een boom. Ballen en stokken moeten we op een bepaalde manier gooien, anders ziet ze deze echt niet. Daarnaast hoort ze ook niet volledig, hierdoor kan ze volledig in paniek raken als ze ons niet ziet. Daarom wachten we braaf op elk hoekje dat we om gaan als ze los is, zo is ze ons eigenlijk nooit kwijt
Ondanks haar gehoor luistert ze als een tierelier. Ze is een schoothondje eerste klas, tikje jaloers (lees heel erg
) Ze is ontzettend zorgzaam voor onze andere hond, dit is vice versa ook zo. Gek op paarden en een ontzettende clown. Genoeg gekletst, meet Jazzie (en Pablo)
1. Onze andere Aus moest er eerst nog niet zoveel van hebben

2. Eenmaal thuis begon ze haar plekje te vinden.

3. Het ging steeds beter tussen de 2 (inmiddels kunnen ze niet meer zonder elkaar)

4. Dit is ongeveer een half jaartje verder in de winter, daar begon ze qua uiterlijk goed bij te komen

5. En in de zomer was ze absoluut niet meer weg te denken

6. Vorig jaar ben ik begonnen met ze mee te nemen naar het paard en dat vond ze geweldig!

7. Soms poseert ze voor de foto

7. Ze genoot van het strand

8. Ook ben ik met haar begonnen met behendigheid

9.

10. Ze deed het zo goed dat we zelfs 1e werden in een onderlinge wedstrijd

11. Ondertussen is ze een echt prinsesje

12. En als mooie afsluiter, een foto die me heel dierbaar is (deze staat eigenlijk wat eerder in de tijdlijn)

Dankjewel voor het lezen

Berichtje zou lief zijn
...
net als senioren gewoon een zwak voor. Het zijn prachtige honden