Ik houd slakken als hobby en laat graag mijn nieuwe aanwinsten even zien
Het zijn wel foto's van net na aankomst, dus de bakjes die je ziet zijn alleen voor vervoer geweest, daarin worden ze niet gehouden.Subulina Octana, een klein slakje. Helaas heb ik geen goede camera, want je kunt door het huisje heen de eieren zien zitten, maarja dat krijg ik niet op de foto
Al kun je het bij de bovenste foto wel een beetje zien bij de slak rechtsonder. 

Achatina Fulica. Op de foto 0,5 cm klein, maar volwassen een flinke hand vol, het huisje dan.

Helix Pomatia. Komt ook in Nederland voor, maar erg weinig en zijn dus beschermd.

Pleurodonte Isabella

En nog wat eitjes van de Helix Aspersa Maxima.

En het resultaat;

Schattig he!

). De middelste aan de rechterkant is helaas ondertussen dood gegaan, wss was het verhuizen te zwaar.
Wat er dan uit komt weet je nooit van te voren en echt geliefd zijn de kruisingen niet, maargoed als je niet voor de verkoop wilt kweken dan zou ik ze gewoon lekker samen houden. Er is wel een kans dat je na een paring tussen 2 verschillende kleuren nooit meer kleurzuivere jongen krijgt uit de slakken, omdat slakken soms na 1 paring meerdere keren eieren kunnen leggen. 

laatste legging heb ik er een aantal laten liggen! Babies zijn wel kei schattig

2 Van de slakken waarvan ik zei dat ze te jong waren voor eieren, willen even het tegendeel bewijzen. Erg blij mee, deze 2 zijn toch wel een beetje mijn favorietjes
Morgen tijd om samen te gaan wonen dus, weg bij de andere kleurtjes. 

, leuk paar honderd eitjes!
(De bovenste kleine slakjes)