Zoals iedereen weet graven konijnen, dus nou moet er gaas in de grond... Normaal gesproken doet mijn vader dit soort dingen maar die werkt gem. 60-70 uur per week dus ik ga maar eens proberen wat ik zelf voor elkaar krijg
Het leek mij leuk hier een soort volgtopic voor te maken want ik wil het echt flink op gaan knappen!
Nou even wat foto's om te laten zien hoe het er nu uit ziet. Helaas heeft mijn moeder laatst tegen de tuinman gezegd dat hij het gaas dat het 'dak' vormde er wel af mocht halen omdat dat handiger was.. Dat lag dus nog op de grond en was behoorlijk zwaar
Ik heb het nu zo goed mogelijk omhoog gehangen, hoe ik het uiteindelijk in elkaar ga krijgen zie ik dan nog wel 
Dit is de voorkant van de ren, hier zie je het hok ook goed.

De zijkant, het loopt nog door tot achter de boomstam. Het stuk wat daar om de bocht doorloopt wil ik een graafstuk van maken van 0,5-1 meter diep, de rest van de ren wil ik gewoon net gaas onder de grond maken, dat vind ik genoeg graafwerk voor mezelf

Nou dan het hok, daar moet ook behoorlijk wat aan gebeuren. Er moet een bredere trap komen, deze kunnen ze nogal makkelijk af vallen denk ik.. De leghokjes moeten er uit en dan een plank erin waar ze onder en op kunnen zodat ze een lekker nestje hebben
Daarnaast ziet het er nogal lelijk en oud uit dus ik wil het ook opnieuw verven tegen de tijd dat ze er in kunnen. 

En dan de konijnenkooi wat dus caviakooi word
Enkel in de zomer want in de winter zitten ze binnen op zolder in hun grote bak, maar in de zomer wordt het daar te heet voor ze dus vandaar dat ze naar de konijnen kooi moeten. Misschien maak ik dan ook nog een afsluitbare tunnel van de de toekomstige caviakooi naar de konijnenren zodat de konijnen in de winter beide tot hun beschikking hebben. 
Hier hoeft op zich niet heel veel te veranderen, er moeten meer huisjes/schuil mogelijkheden in omdat cavia's mietjes zijn
Hier zitten 2 nachthokken, de bovenste kan ik als opslag gebruiken want daar durven ze toch niet in. De planken er boven komen mijn muizen te staan.

Dit is het nachthok waar de konijnen nu in slapen, deze verhuis ik denk ik met ze mee naar de kippenren.

En ik heb de eerste stap vast gezet
In dit tempo ben ik misschien klaar als het warm genoeg is buiten voor de cavia's

En binnen hebben de cavia's het ook niet slecht, daar zitten ze in deze bak

Dan is het misschien ook nog wel leuk om de inwoners even te showen!

5 cavia's zijn hier geboren, 2 komen van dezelfde fokker af (en daar is de moeder ook gedekt) en eentje uit een opvang, dat is een castraatje om de 5 dames in toom te houden

Een van de konijnen hebben we al een jaar of 6, die komt van een fokker. Haar vriendje is een 'leenkonijn' van een opvang, hij woont hier dus maar mag weer naar de opvang toe als ons konijn eerder overlijd.
Tips/ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!
Het belangrijkste is dat het voor de beestjes leuk is..