De wolf en de twee biggetjes :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

De wolf en de twee biggetjes :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:41

Vandaag zijn we op bezoek geweest bij iemand met twee leuke bullterriers, een teefje en een reutje. De witte is niet meer heel jong,maar kwam toch ronddartelen als een hertje (super grappig) met Miijá. De zwarte is een jong reutje van 7 maand, met een helaas niet zo leuk verleden. Er zijn een aantal pittige speelmomentjes geweest,waar leuke foto's uitkwamen. Mijn hond speelt altijd veel met haar bek (elkaar vastgrijpen, veel tand en blik,maar onschuldig)
Zodus, de wolf en de twee biggetjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Re: De wolf en de twee biggetjes :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 00:43

Wat een ontzettend gaaf dier zeg! Jammer dat je niet dichtbij woont anders was ik wel eff langsgekomen :)) *-:) (als dat gewenst was uiteraard haha)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 00:51

Ze zijn leuk <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 06:57

langskomen mag altijd hoor :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:05

TS wat een gave hond!! wat voor ras is dit? en hoe is hij in de omgang?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:06

Super gave honden! Zowel de bullterriers als wolf van Duhelo ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:08

ahhh leuk :) :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 07:48

tsjechoslowaakse wolfhond. het is geen doetje. vrij lastig karakter. verlatingsangst, stress bij onbekende situaties. maar zolang ze bij mensen is dat ze kentheb je er geen kknd aan

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:14

Ahh dacht het al! Hoe was/is ze bij de opvoeding? zijn ze "trainbaar" en kun je ze bijvoorbeeld corrigeren? Is mij altijd vertelt dat dit erg moeilijk zou zijn.. en hoe is hij/zij bijvoorbeeld met vreemde en nieuwe situaties?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:33

Hele leuke foto's! Miijá is prachtig, maar die 2 biggetjes mogen er ook zijn hoor :D ! Fijn dat ze zo kunnen spelen met elkaar :j.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 11:11

NZ92 schreef:
Ahh dacht het al! Hoe was/is ze bij de opvoeding? zijn ze "trainbaar" en kun je ze bijvoorbeeld corrigeren? Is mij altijd vertelt dat dit erg moeilijk zou zijn.. en hoe is hij/zij bijvoorbeeld met vreemde en nieuwe situaties?

trainbaar : ze is erg leergierig en leert enorm snel... Als het haar aanstaat.
Bv zit, af, buik, ergens opspringen, heeft ze erg vlug geleerd. Als ik het xommando geef moet ik meestal drie maal herhalen, en dan doet ze het meestal wel. Als ik speel ermee moet ik geen twee maal dezelfde oefening vragen, dan doet ze het simpelweg niet. Deuren, kasten, etc opendoen heeft ze zichzelf aangeleerd.
Als ze zich zelf iets aangeleerd heeft en daar resultaat mee behaald heeft, dan blijft ze tot het oneindige proberen (kast opendoen om vuilbak om te trekken, in de kenel huilen,omdat schoonouders ze een paar keer komen halen zijn als antwoord daarop, etx)
Als ik iets vraag, ook al krijgt ze resultaat (beloning), dat interesseert haar niet zo.

Corrigeren is erg moeilijk en met de harde hand, hier gaan we in eerste instantie negeren of slecht gedrag proberen om te buigen. Als dat echt niet lukt moeten we ze wel eens in het nekvel hardhandig op de grond leggen, anders gaat ze erover.
De laatste maanden begint dit echter heel goed mee te vallen, ze leert haar grenzen, en gaat er zelden nog over.

Nu is enkel het alleen zijn nog een probleem.(nouja, ze loopt rond, maakt dingen kapot, en maakt er een huilconcert van omdat ze daar al resultaat mee gehad heeft. Dit helaas tot ergernis van de geburen en schoknouders die de winkel onder ons open hebben)
Daarom gaat ze vaak een dagje naar mijn moeder gaan spelen, komt er wekelijks een poetsvrouw zodat ze niet alleen is, en komt mijn schoonmoeder wekelijks een paar uur.

Vreemde mensen zijn moeilijk. In eerste instantie blaffen, pitsen, eenmaal ze iemand kent geen probleem. Spmmige mensen gaat het rap , andere werkt het nooit. (Vriend van me had fotos komen nemen, ze was bang van zijn camera, bij hem lukt het nooit)

Nieue situaties hangen af, bv in bos of zee is er zelden een probleem, winkels, stad, markten, etc zijn een hel. Eurodogshow was dan weer geen probleem. Vooral onverwachte bewegende mensen zijn eng. Druk restaurant dat ze onder tafel kan liggen, of omcirkeld door bekenden is dan weer goed doenbaar.
Uitingen zijn stress, staart ertussen, gezn aandacht voor,mij, en vooral proberen weg te lopen.
Auto was vroeger groot probleem, nu valt het mee, nog niet haar favoriet, maar ze stribbelt niet meer tegen (geen wagenziek, puur stress omdat ze "alleen" in de kennel zat, nu is ze gewend dat wij in de auto niet ver weggaan en altijd terug keren)