Vandaag vond ik het eindelijk warm genoeg om mijn cavia's eens lekker buiten te laten 'spelen'

Eerdere topics van mijn cavia's:
[BB] Volgtopic, Effie de drachtige cavia!
[BB-ITP] Na 7 jaar eindelijk baby's!
[BB-ITP] Kleine baby's worden grote baby's!
Ik heb nu dus 8 cavia's waarvan 5 zelf gefokt

Dan heb ik nog 2 zeugjes, dit zijn de moeder en een halfzus daarvan (zelfde vader) deze komen allebei van dezelfde fokster af en hebben dezelfde vader. Nummer 8 is een castraatje om de dames in toom te houden

De 5 (Sammy, Freddy, Mitchy, Diggy, Marley) zijn nu ongeveer 4 maanden, de castraat (Gompie) is 10 maanden, de halfzus (Nibbit) 3 jaar en de moeder (Effie) net 1 jaar.
Nou de dames en Gompie mochten eerst, deze zitten normaal op een zolder boven de schuur in een grote bak.
01. Om te beginnen even een treintje

02. Want meestal ziet het er meer zo uit

03. En ze zijn voornamelijk bezig met gras, gras, gras.. Ik had een klein beetje hoop dat de jonkies zouden gaan rennen maar neehoor

04. Links Marley en rechts Nibbit. Marley is uit mijn nestje en Nibbit is van mijn zus. Nibbit is tevens de boosdoener (oké Effie kan er ook wel wat van) waarom er een castraat bij moest, wat een bitch is dat zeg

05. Links Gompie de castraat, hij is met de rest van zijn nest in de opvang gedumpt omdat ze ze niet kwijt konden

Rechts is Sammy, mijn zorgenkind

06. Dit is Mitchy, ik noem dr meestal Prinses of Tuttel want het is echt een gigantische aansteller en ze komt gewoon echt arrogant over

07. Marley en Sammy

08. Sammy in actie!

09. Ik had een schaal water neer gezet zodat ze konden drinken.. ik kon even niks kleiners vinden dus maar zo'n pot-schaal gepakt... Gompie zag dit als de perfecte kans om een bad te nemen

10. Effie's hoofd spreekt boekdelen, volgens mij dacht die echt dat hij gek was geworden

11. Effie vond wel dat ze er vies van werd.. erg slim om dan te gaan wassen met mos tussen je pootjes

12. En nog eentje van Sammy

En toen was het tijd voor de mannen! Dit zijn Freddy en Diggy, Freddy is echt een teddybeer met giiiga gevoel voor vrouwen, die liep dus vooral rond te sproeien

13. De mannen! Links Diggy rechts Freddy

14. Diggy.

15. Fredje werd heeel blij van de geurtjes die er nog hingen

Bedankt voor het kijken! En misschien nog leuk om te weten; Sammy, Freddy en Marley zijn US-Teddy's, Diggy, Effie, Nibbit en Mitchy zijn gladhaartjes. Gompie staat bij de opvang waar hij vandaan komt geregistreerd als kruising US-Teddy dus geen idee wat hij nou precies is, nu ik zie hoe het haar van de andere gaat groeien zou ik het niet gek vinden als hij ook gewoon US-Teddy is.