Voor de eerste keer naar buiten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Voor de eerste keer naar buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:09

Hoi!

Vandaag vond ik het eindelijk warm genoeg om mijn cavia's eens lekker buiten te laten 'spelen' :D

Eerdere topics van mijn cavia's:
[BB] Volgtopic, Effie de drachtige cavia!
[BB-ITP] Na 7 jaar eindelijk baby's!
[BB-ITP] Kleine baby's worden grote baby's!

Ik heb nu dus 8 cavia's waarvan 5 zelf gefokt :D Dit zijn 3 zeugjes (vrouwtjes) en 2 beren (mannetjes)
Dan heb ik nog 2 zeugjes, dit zijn de moeder en een halfzus daarvan (zelfde vader) deze komen allebei van dezelfde fokster af en hebben dezelfde vader. Nummer 8 is een castraatje om de dames in toom te houden :+ De castraat en een zeugje zijn van mijn zus, de andere 6 van mij :D
De 5 (Sammy, Freddy, Mitchy, Diggy, Marley) zijn nu ongeveer 4 maanden, de castraat (Gompie) is 10 maanden, de halfzus (Nibbit) 3 jaar en de moeder (Effie) net 1 jaar.

Nou de dames en Gompie mochten eerst, deze zitten normaal op een zolder boven de schuur in een grote bak.

01. Om te beginnen even een treintje :') Ze liepen ineens allemaal recht achter elkaar, echt maar 1 seconde en toen was het weer kriskras door elkaar dus geen goede foto maar te grappig om er niet bij te zetten..
Afbeelding

02. Want meestal ziet het er meer zo uit :+
Afbeelding

03. En ze zijn voornamelijk bezig met gras, gras, gras.. Ik had een klein beetje hoop dat de jonkies zouden gaan rennen maar neehoor :+
Afbeelding

04. Links Marley en rechts Nibbit. Marley is uit mijn nestje en Nibbit is van mijn zus. Nibbit is tevens de boosdoener (oké Effie kan er ook wel wat van) waarom er een castraat bij moest, wat een bitch is dat zeg :+ Ze hangt ook wel eens in mijn vinger als ik onder een plankje de goede probeer te pakken, maar ze kan ook heel lief zijn.. Marley is de gebeten hond, kan zelf flink klieren maar is tegen mensen super lief <3
Afbeelding

05. Links Gompie de castraat, hij is met de rest van zijn nest in de opvang gedumpt omdat ze ze niet kwijt konden :n Hij is van afgelopen mei maar dus nooit veel in handen geweest en hierdoor vind hij alles nog heel eng en is hij vrij schuw.. Ik laat hem maar met rust, hij is van mijn zus dus zij mag hem tam maken :=
Rechts is Sammy, mijn zorgenkind <3 Ze is geboren met de helft van het gewicht van haar broers en zussen, kreeg na een paar dagen een tia en was eigenlijk ten dode opgeschreven aangezien Effie, de moeder haar ook nog eens afstootte.. Ze mocht er wel gewoon bij zitten en liggen maar niet drinken ;( Ik heb haar dus dag en nacht aanmaakmelk gegeven en hiermee heeft ze het tegen alle verwachtingen in gered!! Hierdoor is Sammy echt super lief en heel aanhalig, ze is samen met Effie toch wel mijn lieveling <3 Alleen was die moeilijke start natuurlijk niet voor niks, Sammy is namelijk vrij zeker niet 100% := Ze hoort niet echt bij de rest, loopt altijd maar ergens rond en heeft echt heel rare trekjes.. Maar het is een super vrolijk ding en ze heeft duidelijk geen pijn dus ik ben heel blij dat ze het gered heeft! Op de achtergrond zit Nibbit.
Afbeelding

06. Dit is Mitchy, ik noem dr meestal Prinses of Tuttel want het is echt een gigantische aansteller en ze komt gewoon echt arrogant over :+ Maar ook zij is heel lief, en dol op vitamine pilletjes het liefst mét vinger :D
Afbeelding

07. Marley en Sammy <3
Afbeelding

08. Sammy in actie!
Afbeelding

09. Ik had een schaal water neer gezet zodat ze konden drinken.. ik kon even niks kleiners vinden dus maar zo'n pot-schaal gepakt... Gompie zag dit als de perfecte kans om een bad te nemen _O- Ik heb echt zo hard gelachen, normaal hebben mijn cavia's altijd een hekel aan water en deze gaat er gewoon vrijwillig in zitten om zich te wassen terwijl het nog koud water was ook :')
Afbeelding

10. Effie's hoofd spreekt boekdelen, volgens mij dacht die echt dat hij gek was geworden :') Effie is de moeder van de 5 (Marley, Sammy, Mitchy en de mannen Freddy en Diggy) Ze is echt super lief en aanhankelijk, ze komt ook nog heel vaak mee naar beneden en geniet duidelijk van aandacht <3
Afbeelding

11. Effie vond wel dat ze er vies van werd.. erg slim om dan te gaan wassen met mos tussen je pootjes _O-
Afbeelding

12. En nog eentje van Sammy <3
Afbeelding

En toen was het tijd voor de mannen! Dit zijn Freddy en Diggy, Freddy is echt een teddybeer met giiiga gevoel voor vrouwen, die liep dus vooral rond te sproeien := Diggy is echt een heel schuchter ventje, hij vind eigenlijk alles eng en hangt heel erg aan Fredje. Ze hebben allebei een super lief karakter! Met Diggy heeft het veel langer geduurd om heb tam te krijgen en hij zit nu eigenlijk ook alleen bij mij omdat hij bij andere niet rustig blijft.. Helaas heb ik hier gisteren niet aan gedacht en is hij met mijn moeder meegegaan naar de dierenarts, daar is hij er bijna in gebleven van de stress := Ze moesten een extra teen eraf halen omdat deze aan een los draad je huid/ader hing maar hij begon de boel al bij elkaar te gillen toen ze hem uit zijn bakje haalde :(:)

13. De mannen! Links Diggy rechts Freddy :D
Afbeelding

14. Diggy.
Afbeelding

15. Fredje werd heeel blij van de geurtjes die er nog hingen :+
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! En misschien nog leuk om te weten; Sammy, Freddy en Marley zijn US-Teddy's, Diggy, Effie, Nibbit en Mitchy zijn gladhaartjes. Gompie staat bij de opvang waar hij vandaan komt geregistreerd als kruising US-Teddy dus geen idee wat hij nou precies is, nu ik zie hoe het haar van de andere gaat groeien zou ik het niet gek vinden als hij ook gewoon US-Teddy is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Voor de eerste keer naar buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:15

Wat leuk om ze nou eens buiten te zien!! Dat is echt genieten voor ze! :))
Dat hoofd van Diggy op 14!! _O-
En 11 van Effie is ook geniaal!! :D :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:17

Ik vind Effie toch het leukst! <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:17

Wat een heerlijke groep <3
mooie kleueren zitten er tussen !

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:18

Gave fotos! Leuk topic haha. Ze hadden het dus echt naar hun zin :D

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:20

Leuk topic Lys :D. De eerste is echt geweldig _O-. Leuke foto's :D. Wat kijken ze lief <3.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:20

Wat een leuke caafjes, bij ons is het gras gemest dus konden vandaag helaas niet naar buiten. Wachten op regen zodat het mest weggaat, en daarna kunnen ze ook weer lekker naar buiten.
Heb zelf 2 tessel beren.

Die kleurtjes zijn wel echt leuk, maar vind jou Fredje wel een mooie caaf op de foto, hele zachte en vrolijk uitdrukking op zijn gezicht. :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:21

Heerlijke foto's!
Ik heb skinny's dus die mogen niet buiten, maar zet regelmatig een grote ren op binnen, en scheuren dat ze dan doen :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:23

Wat leuheuhk!! Vooral foto 6 vind ik echt heel erg mooi!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:26

Heerlijk voor ze hoor!! :D
Leuke foto's Lys!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:38

Leuke foto's zeg.. Knappe caafjes :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:38

Bedankt voor de reactie's! :D

Marlies, Diggy kijkt bijna altijd zo, is een beetje een sneu figuur :')

Tesseltjes zijn ook leuk! Hebben we hier ook 2 gehad. Fredje is echt een heel vrolijk beestje, hij zit ook heel vaak zo met z'n neus in de lucht :+ Alleen dit keer was het echt vooral om de geur die er hing, hij is echt dol op vrouwtjes :') Diggy gelukkig niet zo, ik weet zeker dat ze dan gigantisch ruzie zouden krijgen..

Kunnen skinny's in de zomer ook niet buiten?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:58

Wat een leuk topic :D :D
Diggy is cool 8-)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:50

Dankje! Naja cool, het is vooral een held op sokken :+ Maar zo lief <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:30

Sammy <3 , wat ziet ze er goed uit <3 . Die eerste is echt geniaal _O- , mooie cnaafjes heb je <3

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:57

melody7 schreef:
Bedankt voor de reactie's! :D

Marlies, Diggy kijkt bijna altijd zo, is een beetje een sneu figuur :')

Tesseltjes zijn ook leuk! Hebben we hier ook 2 gehad. Fredje is echt een heel vrolijk beestje, hij zit ook heel vaak zo met z'n neus in de lucht :+ Alleen dit keer was het echt vooral om de geur die er hing, hij is echt dol op vrouwtjes :') Diggy gelukkig niet zo, ik weet zeker dat ze dan gigantisch ruzie zouden krijgen..

Kunnen skinny's in de zomer ook niet buiten?

Dan kunnen ze verbranden. Ik heb ze wel eens op schoot in de tuin ofzo maar echt vrij buiten durf ik niet. Wordt ook sterk afgeraden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:00

Sammy gaat super ja <3
Ze heeft nu alleen een kromme voortand dus ik weet niet wat daar nou weer mee gaat gebeuren -O- Retourtje Da maar weer..

Ohh ja natuurlijk dat heb je zonder haar Cinnepin! Wel sneu zeg, maar gelukkig kunnen ze binnen spelen :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:10

Daar zijn ze weer!
Heb toen fanatiek je topic gevolgd toen Effie nog drachtig was. Erg leuk om ze weer tegen te komen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:09

die polonaise is echt geniaal :D
en verder zijn ze echt heel schattig <3

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:09

wat een heerlijk stel is het toch <3
mijn caafjes hebben gister idd ook van het buitenweer genoten :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 18:02

Dankjullie!

Het was er ook echt weer voor! Vandaag was het helaas weer te koud..

JesdaJinn, leuk dat je ze gevolgd hebt! Ik vind het zelf ook echt leuk om soms een terug te kijken en dan naar hoe groot ze nu zijn, dat gaat zo hard!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:08

Dat treintje....... *\o/*