De laatste foto's...
Nee, het was nog niet haar tijd. Mijn kleine Nina. Onze kleine, speelse, obesitas Jack-russeltje... momenteel de mooiste ster in de lucht.
Het ging zo verschrikkelijk snel. Het was zo verschrikkelijk.
Het begon zo onschuldig. De bobbel bij der tepels. Niets aan de hand. Opgezette melkklieren na de loopstijd. Normaal volgens de DA. Nina was speels, Nina at.. Nee, ze was gewoon haar oude zelf.
Langzaam werd het steeds vreemder. Bobbels onder haar kin, onder haar poten. Waren het niet haar lymfeklieren? Ondertussen was ze van 12 Kilo, (te zwaar
) Naar 7 kilo gegaan.Zaterdag 17 Januari, zijn we naar de DA gegaan. Uitslag: Lymfeklierkanker.
Onze wereld stond op zijn kop. Je was nog hartstikke jong! Je kreeg een prednisonkuurtje mee. Dierenarts gaf je nog een maand of zeven.
Woensdag 21 Januari hadden we een gesprek in de kliniek. Ze hadden foto's gemaakt van je buikje. Alles, maar dan ook alles wat daar binnen zat, was verschoven, en vergroot. Overal waren uitzaaiingen te zien. De dierenartsen vonden het supersupersupertop dat je er nog was, en je nog zo goed voelde! Desondanks je longen helemaal zwart waren van de tumoren! Je deed het zo goed!
De donderdag, 22 Januari, werd er een Lymfeafname gedaan. Je was zo braaf. Je nam nog al kwispelend en springend het koekje aan die je kreeg als beloning. Je was zo blij toen we naar de dierenarts wandelde...
En vanaf daar ging het mis.
Vrijdag, zaterdag en zondag werd ze benauwd, kon amper lopen, en wilde niet meer liggen. Je ademde zo slecht.. Het was verschrikkelijk. Zondag hebben we de beslissing genomen. Je zou naar de eeuwige hondehemel gaan, met speeltjes, veel gras, en water wou je zou kunnen zwemmen...
Maandag was het dan zover. Maandagochtend 26Januari om 9.17 kwam de Dierenarts. Wat was jij een vechtertje zeg. Je liet ons maar niet los. Na een moeilijk, maar toch eerbiedig, vredig, gevecht heeft ons kleine, mooie, beste vriendinnetje haar laatste adem om 9.37 uitgeblazen...
Hier een kleine fotoverzameling..
Uiteraard zijn dit foto's van haar 'gezonde' periode. Waar ze ziek is, is te moeilijk voor mij om naar te kijken. Deze foto's doen mij goed.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Rust zacht mijn kleine Nina,
Rust zacht mijn kleine spook,
Ik zal altijd van je houden,
Hoe, Wanneer, en waar dan ook.
8.

9.

Nina
27-03-2007 / 26-01-2015.
Bedankt voor het lezen van mijn topic!
Ik zit met tranen in mijn ogen, maar ergens lucht het wel weer op om even over het verlies van mijn beste vriendinnetje te schrijven.
Liefs.