hoi iedereen
even een ego post en uitleggen wat er gebeurd is..............
mijn hond is op 4 oktober bevallen van een prachtig nest van 8 pups
alles is goed gegaan en alles is er netjes afgekomen
nu afgelopen donderdagochtend kwam ik uit bed en had ze mijn hele bank onder gespuugd
ze had daarna weer een klein beetje gegeten en ook dat kwam er weer uit en tja dat zat me niet lekker dus hup da gebeld
ondertussen bleef ze overgeven en uiteindelijk kwam de da
ze heeft toen een injectie gehad voor de misselijkheid en wat pillen die ik haar zelf moest geven
donderdagmiddag weer de da erbij omdat het allemaal niet hielp maar moest gewoon door blijven gaan met de pillen
vrijdagochtend mn werk afgebeld en ze bleef spugen..............hup weer de da erbij en weer een injectie gehad maar dan met zwaardere medicijnen...........
ze bleef maar overgeven en inmiddels kwam ook het water eruit wat ze dronk dus WEER de da erbij (ondertussen was ze ook al een hoop gewicht verloren)
vrijdagmiddag weer de da erbij gehad en toen kreeg ze thuis een onderhuidsinfuus met vocht en weer een injectie.............
maar het arme dier bleef overgeven en zaterdagochtend weer de da erbij
weer een infuus eraan maar dan 1 met vocht en 1 met calcium
ondertussen had ze dus al een aantal dagen geen eten binnen gehouden en het braken bleef aanhouden
zaterdag eind van de ochtend weer de da erbij!
haar temperatuur (wat voor een hond normaal tussen de 38 en 39 graden ligt) zakte iets en moest het in de gaten houden
uiteindelijk was haar temperatuur 37.4 en meteen de da weer gebeld en ben uitgevallen aan de telefoon dat er nu echt iets anders moest gaan gebeuren want ik wilde niet toekijken hoe mijn hond dood ging
tijdens het wachten op de da heb ik 2 warme kruiken bij haar neergelegd en een deken over haar heen, ben zelf tegen haar aangekropen om haar toch warm te houden
de da was er heel snel en tja er was nog 1 ding te doen en dat was opnemen
dus hup in de auto incl kruiken en deken en toen heb ik haar weg gebracht
ze werd meteen onderzocht en ik moest naar huis zodat ze hun werk rustig konden doen en tja ik moest ook voor 8 pups zorgen............
na 2 uur werd ik gebeld dat haar temperatuur gestegen was naar 37.8 en ze had ondertussen zelf weer wat gedronken
ze lag aan het infuus onder een warmtelamp en had het 1 en ander aan medicijnen gehad
de da ging om de 2 uur naar haar toe en zou mij zaterdagavond laat nog even bellen om mij op de hoogte te houden
ze belde me op dat het naar omstandigheden goed ging, ze had lekker geslapen en was ook even mee uit geweest en had geplast
haar tempertauur was inmiddels 38.9 graden en ook had ze niet overgegeven
we hadden afgesproken dat ze me zou bellen als het slechter zou gaan en als ik niets zou horen bleef het goed
ze zou me zondagochtend om 9 uur weer bellen met hoe het ging..............tja hele nacht geen telefoon dus geen bericht is goed bericht
zondagochtend om 8.15 ging mn mobiel................luara was er niet meer...........
da zei dat ze om 6 uur nog bij haar was en er niets aan de hand was........om 8 uur kwam ze terug en toen was ze heen gegaan................
het enige wat ik kon was huilen huilen en nog eens huilen
heb haar gisterochtend naar het crematorium gebracht en kan as donderdag haar urn ophalen.........
ik voel me verschrikkelijk, zo leeg en zo anders zonder haar
kan het gewoon niet beschrijven
mijn grootste vriendin, mijn maatje, mijn alles!
nu is het aan mij om 8 pups groot te brengen die nu vandaag 24 dagen oud zijn
tot nu toe doen ze het allemaal goed maar het is wel heel zwaar...................
sorry voor mijn lange verhaal maar het doet me wel even goed om het van me af te schrijven
heb dit gedicht voor haar op mn facebook staan:
lieve luara
Een lege plek.
Een groot gemis.
Een fijne herinnering is al wat er nog is.
Waar ben je nu vraag ik me af.
Ik voel nog de liefde die jij me gaf.
Jou te kennen vond ik heel fijn.
Jou los te moeten laten doet heel veel pijn.
Ik zal je missen in dit leven.
En voor altijd om je blijven geven
[
Afbeelding ]