Eens een Rhodesian Ridgeback..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Eens een Rhodesian Ridgeback..............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 18:08

Altijd een Rhodesian Ridgeback alleen even niet meer voor ons. Mijn man had een RR gehad voor hij mij kende. Hij was stapelgek op haar en ze werd 13 jaar.

Toen mijn Groenendaeler overleed kozen we er voor om een herplaatser te nemen. Uiteraard zou dit een RR worden. Zo kwam Asi in ons leven maar helaas mocht dat maar een paar maanden duren. Hij was zeven en viel plots dood neer. We hebben hem laten onderzoeken en hij bleek levercirrose te hebben. Zijn lever was gewoon verkruimeld.

Via het RR forum kreeg ik na dit verdrietige nieuws pups aangeboden van fokkers. We kozen voor een goede fokker waar de pups nog niet geboren waren zodat we wat tijd hadden tussen de honden. Wij kozen voor Mhepo, de grootste en brutaalste van het nest. Dat hebben we geweten. Mhepo was een hele moeilijke hond. Eigenlijk was het hele nest moeilijk. Vader was een prima hond, moeder was een prima hond maar de combinatie werkte blijkbaar niet. Helaas mocht ook hij maar zeven jaar worden. Acuut nierfalen werd hem fataal.

Toen waren we er wel even klaar mee. We adopteerden Artico, een Spaanse Mastin mix en een half jaar later kwam daar Lovas bij, een Border Collie die een nieuw thuis zocht.

Ruim twee jaar is Mhepo er nu niet meer en ik was zo stom om de facebookpagina van Rhodesian Ridgeback herplaatsers te liken. Dat ging een paar weken goed en toen kwam er een pup voorbij. Een pup met een zwart masker wat ik zo mooi vind. Een pup met een verhaal. Ik liet de foto aan mijn man zien in de hoop dat hij wijzer zou zijn dan ik maar dat bleek niet het geval.

Dus maar eens een bericht gestuurd en het verhaal van de 12 weken oude Nova te horen gekregen. Ze was verkocht maar teruggebracht omdat ze een overbeet en kromme pootjes had. De fokkers konden haar niet houden en dus zochten ze mensen die haar, ondanks dat ze niet perfect is, wilden hebben.
Vorige week zijn we bij de fokkers geweest (hele lieve mensen) en we hebben Nova mee naar huis genomen. Vandaag precies een week geleden en voor ons is ze perfect <3

Genoeg gepraat

Nova de eerste avond bij ons. Eigenlijk mogen de honden hier niet op de bank maar ach

Afbeelding

Nou ja, alleen onze 14-jarige Happy, die heeft zelfs haar mandje op de bank, heel interessant vond Nova

Afbeelding

Artico snapt er helemaal niets van

Afbeelding

Wat ligt daar nu op mijn kussen? Lovas is al bang dat zijn mand straks ook nog ingepikt gaat worden.

Afbeelding

Misschien kan je er toch mee spelen

Afbeelding

Lovas kijkt nogal bedenkelijk nu hij opeens twee plaaggeesten heeft

Afbeelding

Ik kan best leuk lopen ondanks mijn wat kromme pootjes

Afbeelding

Een stok is ook wel erg leuk

Afbeelding

En met grote vriend Artico

Afbeelding

We zijn echt superblij met haar. Het kan zijn dat haar pootjes een tijdje gespalkt moeten worden maar voor nu is het afwachten hoe ze zich verder in haar groei ontwikkeld. Ze was namelijk de kleinste van het nest en heeft inmiddels een behoorlijke groeispurt gehad.

Tijdens het maken van dit topic is ze begonnen aan een poot van de Steinway, dat toch maar even verboden :o

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:13

Percy schreef:
Tijdens het maken van dit topic is ze begonnen aan een poot van de Steinway, dat toch maar even verboden :o

Zomaar effe een steinway in de woonkamer :wow: leuk!
Maar hoezo ze mag die niet opvreten, flauw hoor :+

Nee, een heel leuk hondje, en hopelijk hebben jullie veel plezier met heel de bende :)

Edit:
Even in je profiel gespiekt, als je getrouwd bent met een concertpianist is dat natuurlijk heel begrijpelijk. Maar ik ben nog steeds jaloers hoor :D

Prrrr

Re: Eens een Rhodesian Ridgeback..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:29

Wat een geweldige verzameling honden heb je daar :) En wat een mooie nieuwe aanwinst. Komt vast goed met dat pootje!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:16

Wat een leuke honden heb je Percy! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:21

Wat een leuke honden :-)

Arme ding, zo weer terug gebracht wegens kromme pootjes en een overbeet :(:)
Hoop dat ze nog lang bij jullie mag blijven, in elk geval langer dan 7 jaar :-)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:22

Wat een koppie <3 Ik hou sowieso al van RR, alleen al omdat een vriendin van.mij er een heeft en die is geweldig. Wel een beetje flauw dat ze niet aan de steinway mag knagen. Mooie roedel heb je zo bij elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:24

Oh ze is leuk zeg <3 <3 Knappe meid gaat dat worden :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:17

Wat een leuke pup!! Super schattig!
De rest van de pack is ook erg komisch, moest vooral erg lachen om die blik van Artico :D

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:22

leuk dier zeg..en ach wat zijn nu een paar schooheidsfoutjes...
en wat jullie hebben met eens een Rhodesian Ridgeback hebben wij met een Boerboel als je eenmaal echt gevallen bent voor een bepaald ras kom je daar niet meer vanaf :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 23:04

:D Bakkabouter. Als ik hier de keuze zou stellen dat de vleugel of ik er uit zou gaan kan ik naar een anders huis gaan zoeken ;)

Dank je wel Prrr, we zijn heel blij met ons kwartet en hoe het verder gaat met het pootje is afwachten. Hoop dat ze er overheen groeit. Anders doen we wat nodig is maar voor haar zou dat fijner zijn.

Apple, dank je wel en ik hoop ook van harte dat ze langer bij ons zal zijn. Twee honden zonder medische problemen zo vroeg verliezen. Nu maar hopen dat de hond met het rugzakje wel langer blijft.

Flauw hé dat ze de vleugel niet mag opknagen :D Moet wel weer even wennen aan een pup. Denk je alles puppy proof te hebben gemaakt komt ze nog met van alles aandragen :D

Artico is geweldig Madelein. Een hond uit duizenden. Zo leuk dat het nu zo klikt met elkaar.

Tja, Welshje68, je komt er gewoon niet meer van af :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:08

Oh wat een leuk stel honden heb je daar. :+:

Ik wens jullie veel geluk én gezondheid toe!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:49

Leuke honden hoor!

Is dit de Lovas die van Pascale is geweest? Zo'n enthousiast dier is dat :D.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:48

Dat klopt Marjon, dat is dezelfde Lovas. Een heel enthousiast dier maar hij paste niet in hun gezin. Hier gaat het goed ook al moet hij even wennen aan de nieuwe baby

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:56

wat gaaf!
wij hebben ook een RR van 7 maandjes oud, Hero.
Zit je ook op de Facebook van Rhodesian Ridgeback Nederland??

RR's zijn echt geweldig, nooit meer anders!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:11

<3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 17:33

xmichxrocky schreef:
wat gaaf!
wij hebben ook een RR van 7 maandjes oud, Hero.
Zit je ook op de Facebook van Rhodesian Ridgeback Nederland??

RR's zijn echt geweldig, nooit meer anders!

Nee, die zal ik eens opzoeken. Zat vroeger wel op het forum van de vereniging. En ik zit natuurlijk op die herplaatspagina van de RR. Blijf het wel volgen maar nu lopen hier wel genoeg honden rond ;)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:50

Aahh.. Nova is bij jou terecht gekomen.. Geweldig om te lezen en haar te zien...

Wij hebben sinds afgelopen zaterdag ook een RR teefje van 7 maanden mogen verwelkomen in ons gezinnetje. haar verhaal staat ook op de FB pagina van RR Herplaatsing.

Afbeelding

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:53

Wat een knapperd, ze doet me erg denken aan onze RR als pup, die is nu 8. (Zie profiel)
Die kromme pootjes trekken vast nog wel bij? Heel veel plezier met haar!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:17

Nova is inderdaad bij ons terecht gekomen :)

Maar gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, die ziet er ook wel heel erg lief uit. Hoe heet ze? Kan ik haar verhaal eens opzoeken.

Die van jou is ook een knappers Frensie, mag ze best op gaan lijken :j

Wij verwachten eigenlijk wel dat die pootjes bij gaan trekken. Gisteren toevallig een kennis op wedstrijd tegengekomen die beroepsmatig met honden werkt (hondenschool, fokker en opleiding hulphond) en die vond het ook niet zorgwekkend.

Ze was bijna twee kilo lichter dan de een na lichtste pup en daarmee ook echt veel kleiner dan haar nestgenoten. Ze is inmiddels de zwaarste van allemaal (en ze is echt heel slank) dus ze heeft een ongelooflijke groeispurt doorgemaakt, denk dat daar de kromme pootjes vandaan komen. Je ziet haar bijna groeien.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:57

lekker stel honden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 23:01

Dank je wel Knakker maar ze zijn allemaal via via bij ons terecht gekomen. We zijn er echt super blij mee

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:05

Aawh wat een schatje zeg !

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:03

Hoe is het nu met haar?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:10

AlexVB schreef:
Aahh.. Nova is bij jou terecht gekomen.. Geweldig om te lezen en haar te zien...

Wij hebben sinds afgelopen zaterdag ook een RR teefje van 7 maanden mogen verwelkomen in ons gezinnetje. haar verhaal staat ook op de FB pagina van RR Herplaatsing.

[ [url=m/lNIFyX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g8W5ci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ehhh ,dit is een Vizsla hoor... :j
Afbeelding

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:45

dat dacht ik dus ook al Amaze...