Toen mijn Groenendaeler overleed kozen we er voor om een herplaatser te nemen. Uiteraard zou dit een RR worden. Zo kwam Asi in ons leven maar helaas mocht dat maar een paar maanden duren. Hij was zeven en viel plots dood neer. We hebben hem laten onderzoeken en hij bleek levercirrose te hebben. Zijn lever was gewoon verkruimeld.
Via het RR forum kreeg ik na dit verdrietige nieuws pups aangeboden van fokkers. We kozen voor een goede fokker waar de pups nog niet geboren waren zodat we wat tijd hadden tussen de honden. Wij kozen voor Mhepo, de grootste en brutaalste van het nest. Dat hebben we geweten. Mhepo was een hele moeilijke hond. Eigenlijk was het hele nest moeilijk. Vader was een prima hond, moeder was een prima hond maar de combinatie werkte blijkbaar niet. Helaas mocht ook hij maar zeven jaar worden. Acuut nierfalen werd hem fataal.
Toen waren we er wel even klaar mee. We adopteerden Artico, een Spaanse Mastin mix en een half jaar later kwam daar Lovas bij, een Border Collie die een nieuw thuis zocht.
Ruim twee jaar is Mhepo er nu niet meer en ik was zo stom om de facebookpagina van Rhodesian Ridgeback herplaatsers te liken. Dat ging een paar weken goed en toen kwam er een pup voorbij. Een pup met een zwart masker wat ik zo mooi vind. Een pup met een verhaal. Ik liet de foto aan mijn man zien in de hoop dat hij wijzer zou zijn dan ik maar dat bleek niet het geval.
Dus maar eens een bericht gestuurd en het verhaal van de 12 weken oude Nova te horen gekregen. Ze was verkocht maar teruggebracht omdat ze een overbeet en kromme pootjes had. De fokkers konden haar niet houden en dus zochten ze mensen die haar, ondanks dat ze niet perfect is, wilden hebben.
Vorige week zijn we bij de fokkers geweest (hele lieve mensen) en we hebben Nova mee naar huis genomen. Vandaag precies een week geleden en voor ons is ze perfect
Genoeg gepraat
Nova de eerste avond bij ons. Eigenlijk mogen de honden hier niet op de bank maar ach

Nou ja, alleen onze 14-jarige Happy, die heeft zelfs haar mandje op de bank, heel interessant vond Nova

Artico snapt er helemaal niets van

Wat ligt daar nu op mijn kussen? Lovas is al bang dat zijn mand straks ook nog ingepikt gaat worden.

Misschien kan je er toch mee spelen

Lovas kijkt nogal bedenkelijk nu hij opeens twee plaaggeesten heeft

Ik kan best leuk lopen ondanks mijn wat kromme pootjes

Een stok is ook wel erg leuk

En met grote vriend Artico

We zijn echt superblij met haar. Het kan zijn dat haar pootjes een tijdje gespalkt moeten worden maar voor nu is het afwachten hoe ze zich verder in haar groei ontwikkeld. Ze was namelijk de kleinste van het nest en heeft inmiddels een behoorlijke groeispurt gehad.
Tijdens het maken van dit topic is ze begonnen aan een poot van de Steinway, dat toch maar even verboden
leuk!