Toen ik Smaug kocht was het echt een mini draakje;

We zijn inmiddels een paar maanden verder en hij is al aardig wat groter. Nog even te gaan maar het wordt al wat (deze soort wordt zo'n 20/25 cm groot)

Eerste dag bij mij;

Ik wilde eigenlijk graag een rode maar kwam met deze lichte groenige thuis. Hij kwam uit een lijn met veel rood, en ik verwachtte wel dat hij 'fired up' roder zou uitvallen. 'Fired down' hebben deze gekko's heel weinig pigment, 'fired up' worden de kleuren feller en zie je de patronen beter. Dit hangt samen met temperatuur, luchtvochtigheid, dag/nacht, stress, etc. Het verschil kan heel groot zijn; een vrij saaie gekko kan ineens prachtige kleuren krijgen wanneer hij fired up is. (Helaas) zijn ze dit meestal 's nachts (het zijn nachtdieren), maar soms kan je de mooiste kleuren ook overdag zien.
Ondertussen groeide hij gestaag door... ook kreeg hij steeds meer vlekken (fired down op de foto)

En dan de foto's van vandaag. Ik haalde 'm uit zijn bak en hij was prachtig rood

Met flits vielen de kleuren helaas iets weg, maar je kunt wel goed zijn mooie ogen zien zo.

Als je geen oogleden hebt moet je je ogen maar schoonlikken

Hier kun je goed de hechtlammen aan zijn vingers zien

En als afsluiter een van mijn favorieten. Het is toch net een echt draakje?