Rust zacht lieverd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Rust zacht lieverd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 12:36

Maandag 28 December was toch zeker wel met stipt de rotste dag in een hele lange tijd..

Afbeelding

Heel zijn leven had Shamo al een hartruisje, die naarmate hij ouder werd natuurlijk steeds erger werd.
Maar opzich, dat was het probleem niet.. het probleem was dat hij er een paar maanden terug een lekkende hartklep bij kreeg. Doordat die klep niet goed sloot stroomde er dus af en toe wat vocht vanuit zijn hart zijn longen in, met als resultaat dat het beestje soms heel erg moest hoesten. Maar met de juiste medicatie was het allemaal wel te doen. Los van zijn hartje was er niets mis met het beestje; nog altijd even vrolijk met een enorme eetlust. Natuurlijk mocht hij zich niet meer al te druk maken, want dan kwamen de hoestbuien omhoog, maar gezien het toch een enorme luilak was was dat meestal geen probleem.

Afgelopen week kreeg hij opeens meer moeite met alles, zijn energie level leek naar beneden te kelderen en het hoestten werd ook steeds erger. Maandag hebben we dan ook besloten om er een einde aan te maken.. het beestje had er een lang en gelukkig leven op zitten en we wilden hem niet laten lijden..

Shamo is 14,5 jaar oud mogen worden, wat natuurlijk een hele mooie leeftijd is. Ook weet ik dat het voor het beestje het beste is geweest, wat het allemaal ook wat makkelijker maakt, maar zelfs dan heb ik er nog ontzettend veel moeite mee. Hij is toch 2/3e van mijn leven bij me geweest.. En toen mijn andere hondje 4 jaar geleden ingeslapen werd had ik Shamo nog om mee te knuffelen en 'steun' bij te zoeken.. maar nu zit ik in een leeg en stil huis.. and i hate it. Maar alles heeft tijd nodig i guess. Om het voor mezelf allemaal iets makkelijker te maken ben ik de afgelopen dagen aan een video bezig geweest, een video met stukjes film van de afgelopen jaren.

JdB

Re: Rust zacht lieverd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:16

Sterkte

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:18

Het is fijn dat je aan Shamo nog zoveel gehad hebt en zoveel steun bij hem kon vinden.
Misschien verzacht dat het gemis een beetje, ook al blijft het heel rot en jammer.
Sterkte, TS. :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:20

Heel erg veel sterkte TS :(:)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:22

heel veel sterkte, ik moest wel even een traantje weg vegen , aangezien dit mij ook boven het hangt,
heel veel sterkte :(:) ;(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:25

Wat een mooi filmpje en wat een lief hondje ! <3
Heel veel sterkte met het verlies :(:)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:27

Heel veel sterkte. Ik weet wat je voelt. Een dag later als jou moesten wij ons hondje in laten slapen. Hij zou een maand later 15 geworden zijn.
Hoewel je weet dat je de enige juiste beslissing gemaakt hebt voor het hondje doet het gewoon zeer. Het gemis van een dier dat zolang in je gezin geweest is.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:38

Wat een mooi filmpje heb je gemaakt TS. Niet beladen met verdriet maar juist vol met vrolijkheid, echt een prachtig aandenken :) Heel veel sterkte.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:40

Heel veel sterkte. Tibetaanse spaniels zijn zo geweldig !

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 15:31

Dankjewel allemaal (:

Aidenn schreef:
heel veel sterkte, ik moest wel even een traantje weg vegen , aangezien dit mij ook boven het hangt,
heel veel sterkte :(:) ;(

Aw.. is die van jou ook ziek? Of ouderdom? :(:)

git schreef:
Heel veel sterkte. Ik weet wat je voelt. Een dag later als jou moesten wij ons hondje in laten slapen. Hij zou een maand later 15 geworden zijn.
Hoewel je weet dat je de enige juiste beslissing gemaakt hebt voor het hondje doet het gewoon zeer. Het gemis van een dier dat zolang in je gezin geweest is.

Ja precies, er mist gewoon echt iets in huis. Jij ook heel veel sterkte met jou verlies. :(:)

kevertje04 schreef:
Wat een mooi filmpje heb je gemaakt TS. Niet beladen met verdriet maar juist vol met vrolijkheid, echt een prachtig aandenken :) Heel veel sterkte.

Dankjewel! Heb er express een vrolijk filmpje van gemaakt want het was een vrolijke hond en zo wil ik hem ook herinneren <3

kohtje schreef:
Heel veel sterkte. Tibetaanse spaniels zijn zo geweldig !

Dat zijn ze zeker!