Bokt Tombola m&g vogelasiel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Bokt Tombola m&g vogelasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:34

Hoi Bokkers!

Zoals de meesten wel weten, was het bokt tombola op 1 april. Natuurlijk deed ik ook mee, en na een leuke avatar te hebben gekregen :D, kreeg ik opeens een mailtje met het bericht dat ik een meet&greet met een teammie had gewonnen. Ik dacht dat ik niet zou mogen van mijn ouders, maar wonder boven wonder, het mocht!

Ik kon kiezen met wie ik wilde meeten en ik stelde mijn top 2 samen. Uit die 2 kozen ze voor mij een rondleiding op het vogelasiel van de moeder van Nickeltje! Op 3 april stuurden we onze eerste mailtjes, maar helaas ging er wat mis met het plannen van de datums, waardoor we uiteindelijk op 1 juni hebben afgesproken.

Ik had mijn mobiel mee om foto’s te maken, en toen was ik het natuurlijk vergeten :’). Ik heb wel wat foto’s, maar niet zo veel!

Samen met mijn vader ben ik dus op 1 juni naar het vogelasiel gegaan. We werden hartelijk ontvangen door Marije (Nickeltje) en haar ouders. Na eerst wat te hebben gedronken en gegeten zijn we begonnen met de rondleiding.

Eerst heeft Marije me een hoop vogels laten zien die daar opgevangen waren, omdat ze gewond waren of als de ouders waren overleden. De meeste vogels worden later weer uitgezet in het wild, daarom worden ze ook niet tam gemaakt. Het waren ontzettend veel hokken en veel verschillende vogels. Het is jammer dat ik daar nauwelijks foto’s va heb, maar hier toch een:
Afbeelding

Er waren niet alleen vogels, maar ook haasjes en egeltjes. Er was een heel lief nestje haasjes.
Afbeelding
Afbeelding

De moeder van Marije ging ze de fles geven.
Afbeelding

Later mocht ik aan een ander haasje ook de fles geven. Dat was ontzettend gaaf om te doen! Helaas heb ik daar geen foto’s van…
Als een echte paardenfan heb ik natuurlijk even snel een blik geworpen op haar paarden, die daar ook een heerlijk leven hadden.
Daarna mocht ik helpen met iets heel erg leuks, namelijk eenden en een egel vrijlaten! Ze hadden lang genoeg in de opvang gezeten en mochten weer de natuur in. Eindelijk had ik bedacht dat ik mijn camera kon gebruiken, dus hier heb ik lekker veel foto’s :)

Eerst moesten ze allemaal in een mandje en daarna naar de auto
Afbeelding
Afbeelding

We reden naar een ontzettend grote golfbaan, waar ze de dieren mogen los laten. Golfgras bleek dus gras waar je niet zomaar op mag lopen :') ‘Het is maar gras hoor’ (Citaat Marije)

De eendjes hebben we vrij snel los kunnen laten bij een sloot
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het egeltje was wat moeilijker, we wilden een plek waar hij beschut was, maar ook een waar wij geen golfbal tegen ons hoofd kregen. Dat bleek nog best lastig te zijn…. Uiteindelijk hebben we toch een plekje gevonden. Het egeltje durfde er toen niet uit, maar uiteindelijk is hij eruit gekomen :)
Afbeelding
Afbeelding

Al met al was het een ontzettend leuke dag en een hele gave tombola prijs! Het is ook zeker de moeite waard om eens op hun website te kijken, het werk wat ze doen is echt heel goed en ze doen alles vrijwillig met hulp van donaties en giften :)
http://www.vogelopvangonderderegenboog.nl/
Afbeelding

Dankjewel Marije en haar moeder en het team van Bokt!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:38

Wat leuk dat je een meeting had gewonnen :D!
Ziet er uit als een geslaagde dag

mingming

Re: Bokt Tombola m&g vogelasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:40

Dankjewel! Dat was het zeker :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:04

Wat leuk dat je mee mocht met het uitzetten van de dieren! Lijkt mij heel mooi om daar bij te kunnen zijn! De foto's van de haasjes zijn echt lief.. Ik heb eerder ook wel haasjes opgevangen (van eigen land) die in de problemen zaten (eens een jonge haas uit de gierput gevist, een keertje één die 'aangemaaid' was en een (gelukkig niet enorme) wond had. En ook wel eens jonge hazen uit de klauwen van de katten gered. Daarvan zijn er nog behoorlijk wat groot geworden.

Ik weet eigenlijk niet wanneer je hazen weer hoort uit te zetten, weet jij dat misschien? Zelf liet ik ze weer los op het land wanneer ze agressief werden ( en natuurlijk zelfstandig aten).

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:09

Bedankt voor je reactie :D

Het was ook heel erg mooi!

Ik heb geen idee eigenlijk, misschien weet Nickeltje het :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:16

Ontzettend leuk verslag, en lijkt me een geweldige ervaring! *\o/* Bedankt voor het delen, echt heel leuk om te zien :j En wat ontzettend schattig, zo'n klein haasje! :+:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:31

Heel erg leuk verslag. Ik ben er ook een keer geweest en het zijn geweldige mensen met een groot hart voor dieren. :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 14:15

Dankjulliewel!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:18

Ziet eruit als een zeer leuke dag! Gelukkig maar dat je mocht gaan van je ouders, anders had je dit gemist :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:51

Was het ook! Ja inderdaad :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:01

Ziet er gezellig uit! :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:02

Wat leuk zeg!! :j

Ziet er idd uit als een geslaagde dag! :j

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 20:38

Dankjulliewel!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:04

Wat leuk dat je alsnog zo'n uitgebreid verslag gemaakt hebt! En goed om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad. Wij vonden het ook gezellig.

Om terug te komen op de leeftijd waarop hazen uitgezet worden, dat is meestal met een maand of 3, maar als een dier iets langer nodig heeft om van de fles te komen om zelfstandig te worden, krijgt hij langer en een andere is er juist iets eerder aan toe, dat wisselt dus een klein beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:58

Super leuk! Volgde ook altijd het topic over de opvang , leuk dagje geweest!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:20

Wat leuk om je verhaal te lezen over de vogelopvang, ziet er uit als een super leuke dag......
En wat een gave ervaring om ook nog mee te mogen met het uitzetten van eenden en egel!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 11:27

Dankjulliewel!

@Nickeltje, gelukkig maar :D En bedankt voor je antwoord!