Zoals de meesten wel weten, was het bokt tombola op 1 april. Natuurlijk deed ik ook mee, en na een leuke avatar te hebben gekregen
, kreeg ik opeens een mailtje met het bericht dat ik een meet&greet met een teammie had gewonnen. Ik dacht dat ik niet zou mogen van mijn ouders, maar wonder boven wonder, het mocht! Ik kon kiezen met wie ik wilde meeten en ik stelde mijn top 2 samen. Uit die 2 kozen ze voor mij een rondleiding op het vogelasiel van de moeder van Nickeltje! Op 3 april stuurden we onze eerste mailtjes, maar helaas ging er wat mis met het plannen van de datums, waardoor we uiteindelijk op 1 juni hebben afgesproken.
Ik had mijn mobiel mee om foto’s te maken, en toen was ik het natuurlijk vergeten :’). Ik heb wel wat foto’s, maar niet zo veel!
Samen met mijn vader ben ik dus op 1 juni naar het vogelasiel gegaan. We werden hartelijk ontvangen door Marije (Nickeltje) en haar ouders. Na eerst wat te hebben gedronken en gegeten zijn we begonnen met de rondleiding.
Eerst heeft Marije me een hoop vogels laten zien die daar opgevangen waren, omdat ze gewond waren of als de ouders waren overleden. De meeste vogels worden later weer uitgezet in het wild, daarom worden ze ook niet tam gemaakt. Het waren ontzettend veel hokken en veel verschillende vogels. Het is jammer dat ik daar nauwelijks foto’s va heb, maar hier toch een:

Er waren niet alleen vogels, maar ook haasjes en egeltjes. Er was een heel lief nestje haasjes.

De moeder van Marije ging ze de fles geven.

Later mocht ik aan een ander haasje ook de fles geven. Dat was ontzettend gaaf om te doen! Helaas heb ik daar geen foto’s van…
Als een echte paardenfan heb ik natuurlijk even snel een blik geworpen op haar paarden, die daar ook een heerlijk leven hadden.
Daarna mocht ik helpen met iets heel erg leuks, namelijk eenden en een egel vrijlaten! Ze hadden lang genoeg in de opvang gezeten en mochten weer de natuur in. Eindelijk had ik bedacht dat ik mijn camera kon gebruiken, dus hier heb ik lekker veel foto’s
Eerst moesten ze allemaal in een mandje en daarna naar de auto

We reden naar een ontzettend grote golfbaan, waar ze de dieren mogen los laten. Golfgras bleek dus gras waar je niet zomaar op mag lopen
‘Het is maar gras hoor’ (Citaat Marije)De eendjes hebben we vrij snel los kunnen laten bij een sloot

Het egeltje was wat moeilijker, we wilden een plek waar hij beschut was, maar ook een waar wij geen golfbal tegen ons hoofd kregen. Dat bleek nog best lastig te zijn…. Uiteindelijk hebben we toch een plekje gevonden. Het egeltje durfde er toen niet uit, maar uiteindelijk is hij eruit gekomen

Al met al was het een ontzettend leuke dag en een hele gave tombola prijs! Het is ook zeker de moeite waard om eens op hun website te kijken, het werk wat ze doen is echt heel goed en ze doen alles vrijwillig met hulp van donaties en giften
http://www.vogelopvangonderderegenboog.nl/

Dankjewel Marije en haar moeder en het team van Bokt!
Bedankt voor het delen, echt heel leuk om te zien
En wat ontzettend schattig, zo'n klein haasje!