Een klein lesje rassenkennis ;)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Een klein lesje rassenkennis ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:23

Afgelopen weekend zijn Ollie en ik samen met twee vriendinnetjes naar Luxemburg voor de eerste benelux-winnershow. De resultaten waren mooi genoeg (Oll is 2 titels rijker) maar daar open ik dit topic natuurlijk niet voor. Abby, de Engelse Springer van een van de vriendinnetjes was ook mee. En Ollie is natuurlijk een Welsh Springer (het "neefje" van de ESS, zeg maar) en het was erg leuk om de verschillen, maar ook overeenkomsten van deze twee "springing spaniel breeds" te zien, in uiterlijk en gedrag :)

Afbeelding
Links natuurlijk mijn knappe Welshman en rechts de English Lady :)

Afbeelding
Ze vonden elkaar vooral ook erg lief, heeeeeeeeel erg lief :+: Er is ook heel wat afgezoend de afgelopen dagen hahahaha

Afbeelding
De verschillen zijn wel duidelijk he :) De oren, de kleuren, de bouw (Oll is een flinke reu en Abbs een klein teefje), de oren... De overeenkomsten zitten meer in gedrag en na dit weekend weet ik het in ieder geval zeker: Ik wil ook een ESS!!! Nou vriendlief nog overtuigen ;)

Anoniem

Re: Een klein lesje rassenkennis ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:26

JAAAAA <3 ik vind ook dat jullie een ESS erbij moeten nemen <3 dan kom ik kroelen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:27

Ik vind die krullen oortjes zo lief! <3

En Oll zijn titels, tja dat ie knap was wisten we natuurlijk al! :))

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:28

Ik vind zelf eerlijk gezegd juist die van jouw (de Welsh dus) mooier. Maar dat komt vooral omdat ik geen fan ben van het soort oren van de andere springer. En de jouwe heeft mooiere ogen.
Vind het teefje dan wel weer mooier getekend. Vooral al die stippen op de poten vind ik altijd zo leuk <3

Wat zijn nu de verschillen in gedrag dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:37

Die krulletjes op die oren zijn natuurlijk helemaal geweldig, helemaal voor een mooie dame.

Gefeliciteerd met de behaalde titels. En loop ik nu in de kerk te vloeken als ik zeg dat ze qua type elkaar niet zo heel erg ontlopen?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 08:12

xxCYNNxx schreef:
Ik vind zelf eerlijk gezegd juist die van jouw (de Welsh dus) mooier. Maar dat komt vooral omdat ik geen fan ben van het soort oren van de andere springer. En de jouwe heeft mooiere ogen.
Vind het teefje dan wel weer mooier getekend. Vooral al die stippen op de poten vind ik altijd zo leuk <3

Wat zijn nu de verschillen in gedrag dan?

Kwestie van smaak, ik vind de oren van de WSS ook wat leuker dan die van de ESS (en de ECS ook trouwens) :) Oll is vrij clean op de benen idd maar er is veel variatie in tekening, zowel bij de ESS als bij de WSS. Maar het zijn ook echt ongelófelijk leuke honden. Abbs is wat rustiger dan Oll, maar ik weet niet of dat dat representatief is voor het hele ras. Ze zijn allebei heel gezellig, heel makkelijk, erg leuk :D

@cassidy zoals ze zo zitten lijkt het wel op elkaar he :) Als ze staan is er wel echt heel veel verschil, niet alleen in hoofd maar gewoon in gehele bouw. Zijn echt hele andere honden om te zien :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:55

Wat een leukerds, je ziet duidelijk de verschillen en overeenkomsten inderdaad.
Zo herken ik ook het uiterlijk van de engelse springer in mijn mixje, leuk om te zien :)

Ik vind de oren van jou welsh ook mooier dan die van de engelse maar die krulletjes hebben ook wel wat :D
En gefeliciteerd met de titels erbij.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 05:33

Nee joh gewoon een ollie 2 erbij! Ik hou niet van het hoofd van de Ess :o (nijgt bijna naar cocker maar dan groot :p )

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 12:10

essiesilly schreef:
Nee joh gewoon een ollie 2 erbij! Ik hou niet van het hoofd van de Ess :o (nijgt bijna naar cocker maar dan groot :p )

Ik snap wat je bedoelt en ik ben ook heel kritisch in hoofden. Vind het hoofd van de Welsh over het algemeen aantrekkelijker ja maar zo leuk als Ollie komen ze haast niet hahaha, en ook daar zie je tegenwoordig soms hele zware hoofden, zonde. Niels wil alleen maar Ollies dusja, dan wordt t maar weer een Ollie he :P

Ik vind cockers best leuk trouwens :')