Mocht ie willen dat ie zo gevaarlijk was, maar we hebben dus wel echt een super lief beestje weer in huis.
Nadat vorig jaar (na de Kerstdagen ook nog eens
) onze kat 'Snor' moesten inslapen was het toch wel heel stil in huis. Maarja, voor mij is het altijd stil in huis, ik ben niet anders gewend dan met meer dan 4 katten in huis te zitten, evenals honden nog erbij, cavia's/konijnen/fretten/hamsters/you name it. Voor mij is alles stil dan. M'n vriend was even minder overtuigd, aangezien hij het heel schokkend vond om te zien hoe rottig de kat dood is gegaan (hij is er ook bij geweest bij het inslapen gelukkig!) en had niet gedacht dat ie zich zo kon hechten aan een kat. (toegegeven, het was wel echt een droppie, 14 jaar m'n baby en zorgenkindje geweest)Maarja.. Toen kwam het he.. Na een paar maanden was ik al kittens aan het kijken… Maar nog geen tijd/plek/ruimte/energie voor. Het was 'te vroeg' volgens m'n vriend (een jaar geleden vond ie nog net niet dat katten buiten hoorden
)En tja.. Toen kwam het een paar weken geleden. We hadden eindelijk voor het eerst 2 weekjes echt vakantie, en op facebook kwam ik voorbij de zwerfkatten opvang in de buurt. En daar was er een leuke kitten, zwart met 3 witte sprietjes. M'n vriend helemaal verliefd, dus gaan informeren naar de kosten, maar dat vond ik echt een beetje te gek voor woorden als je bedacht dat diezelfde kat 2 dagen geleden nog buiten zat.
En dat heeft niks te maken met het niet kunnen of willen betalen en ja, als je een kat 3 dagen hebt kan ie ook hartstikke vlot naar de dierenarts moeten, en dat wordt echt wel betaald en verzorgd, maar ik vond dat toch een beetje te gek met het bedrag wat ik via de mail door kreeg..
Maar, je moet het ijzer smeden als het heet is! Alleen toen bleek dat vriendlief wel een hele specifieke smaak had.. Niks was leuk..
Maar toen stond Sok daar op marktplaats. 9,5 week oud, met een 'Heuy,wat een leuke kijkdoos, kan ik daaraan snuffelen?' close up foto van zijn neus en grote ogen op de foto, en ja hoor.. Pats boem verliefd. Helaas was Sok al gereserveerd, dus we waren net te laat.
Gelukkig voor ons kregen we een dag daarna een mailtje, de mensen waren niet op komen dagen en ze vonden ons toch wel enorm lief klinken voor Sok!
Dus tja, toen was het snel gebeurd, wij waren trotse ouders geworden van ons Sokkenmonster

Inmiddels is sok bijna 11 weekjes en groeit echt als kool zo hard. Vanaf dag 1 zindelijk, geen sloper en een ontzettende kroeldoos, maar ook vreselijk speels en baldadig!

Wij hebben eerst 3 dagen zo op de bank gelegen….

Eigenwijs koppie, ik? Neuh…

En toen kwam het he.. Kusjes geven, aaien over m'n gezicht, nog meer kusjes geven.. Zo vreselijk lief!
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=546AA846
Helaas zijn onze schoonouders een stukje verderop verhuisd (voorheen woonden ze letterlijk om de hoek) dus mag Sok gezellig mee uit logeren naar opa en oma… De meningen over het vervoeren zijn verdeeld, maar Sok is vreselijk ontspannen in de auto zoals U ziet

Maarja, wat is een grote tuin als je er niet in mag? (omdat je dan door de schutting heen kruipt slimpie… Oplossing was dus een tuigje met een heel lang bijzettouwtje eraan (lang leve paardenspullen in je auto!)

En dan kan je dus zomaar de hele middag lekker in de tuin rondbanjeren. Wel vermoeiend hoor..

Gelukkig komt Sokje niks tekort bij ons, en ligt hij me nu weer heerlijk een hernia te bezorgen. Meneer moest en zou op schoot liggen, macbook ligt ter hoogte van mn knietjes nu en m'n rug trekt bijna krom… Maar beebie is in slaap hoor
Voor allen die zo graag een kitten willen maar de moed al hebben opgegeven omdat de parner zegt 'NEE': het is niet onmogelijk, alleen mannen hebben blijkbaar de 'x factor' nodig bij een kat om een beetje van hun mannelijk in te ruilen voor zo'n lief snoezig harig beestje
Maar geloof me, niks is onmogelijk, zelfs voor alle stiekeme kattenvrouwtjes hier niet!
wat een snoes