Onze franse hangoorbaby in haar nieuwe buitenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Onze franse hangoorbaby in haar nieuwe buitenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 18:59

Dit is onze franse hangoorbaby Stippel. Het is een voedster en ze is nu 10 weken oud. Omdat we nergens konden slagen voor een goed konijnennachthok hebben we er zelf één gemaakt. We hebben haar nu 2 weken en ze is ontzettend lief. We zijn nu op zoek naar een leuk gecastreerd vriendje, het liefste ook een franse hangoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizet_lara

Re: Onze franse hangoorbaby in haar nieuwe buitenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:01

wauw!
wat een gaaf hok zeg en een schattig konijntje :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:01

Die laatste foto <3
Mooi hok hoor,daar gaat ze veel plezier in beleven met haar toekomstige vriendje.
Franse hangoren zijn zoooooo lief!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:02

Wat een gaaf hok en een prachtig konijn :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:04

Dank je wel! Nu is het inderdaad nog een schattig klein konijntje hihi ... als ze straks uitgegroeid is zal ze rond de 5 kg zijn. Een vriendin van me heeft er ook twee en haar jack russel is kleiner :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:13

Heel mooi gemaakt :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:16

Wauw! Wat een gaaf hok!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:21

Ik heb ook een franse hangoor,die is bijna 2 keer zo zwaar dan mijn katten.
Super lieve dieren.
(zitten nog 2 dwergkonijnen bij, dus ze zit niet alleen)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:55

Wat een ontzettend gave ren zeg, super!
Ik had toevallig net op je topic gereageerd op BunnyBunch ook.
Daar worden twee konijnen super gelukkig in!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:59

Leuk, ik heb er ook twee gehad, broer & zus. (broer uiteraard laten castreren toen hij oud genoeg was) Was echt zo'n lief stel samen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:02

Prachtig hok!
Ben je niet bang voor tocht, kou en vorst aan de grond bij het nacht hok?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:04

Prachtig hok!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:12

Wat een prachtig huis en tuin (lees ren hahaha) heeft dit gelukskonijntje gekregen zeg. Die is zeker goed terecht gekomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:32

Hannanas schreef:
Prachtig hok!

Nee, voor tocht ben ik niet zo bang. Van binnenuit hebben we de kieren goed opgevuld en met flinke wind voel je geen tocht of luchtverplaatsing. Ook hebben we goed gekeken naar de plek waar we het hok wilde zetten, dat dat gunstig is ten opzichte van hoe de wind hier meestal staat.
Aan de kant van de ingang en de overkapping ga ik van de week een doorzichtig windscherm maken, dat ik aan de buitenkant van het verblijf tegen de gaas wil maken. Dit om, als de wind toch eens anders staat, het niet te veel inwaait en het niet inregent onder het afdak.
De reden dat we het hok niet direct op de grond hebben gezet is om het te beschermen tegen houtrot als het hard regent, al heb ik de onderkant ook goed behandelt met houtmenie.

Ook voor de kou ben ik niet zo bang. Franse hangoren kunnen erg goed tegen kou. Zij krijgen een enorm dikke vacht. Als het straks kouder wordt, komt er een dikkere laag stro in het hok.
En inmiddels heb ik er nog een houten krat ingezet vol met stro zodat ze daar ook altijd in kan kruipen.
Al heb ik ook iets gelezen over hennepvezelmatten. Wellicht is dit iets als bodembedekking met een laag stro er over (Stippel is enorm goed zindelijk).

Maar ik moet zeggen dat ik hier ook eerst bang voor was toen ik aan het nadenken was over hoe we het hok wilden maken. Maar twee goede bekenden van mij hebben hun franse hangoor ook zo zitten en dat gaat perfect.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:36

Wat een kasteel! :D leuk gedaan :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:40

Delphi schreef:
Hannanas schreef:
Prachtig hok!

Nee, voor tocht ben ik niet zo bang. Van binnenuit hebben we de kieren goed opgevuld en met flinke wind voel je geen tocht of luchtverplaatsing. Ook hebben we goed gekeken naar de plek waar we het hok wilde zetten, dat dat gunstig is ten opzichte van hoe de wind hier meestal staat.
Aan de kant van de ingang en de overkapping ga ik van de week een doorzichtig windscherm maken, dat ik aan de buitenkant van het verblijf tegen de gaas wil maken. Dit om, als de wind toch eens anders staat, het niet te veel inwaait en het niet inregent onder het afdak.
De reden dat we het hok niet direct op de grond hebben gezet is om het te beschermen tegen houtrot als het hard regent, al heb ik de onderkant ook goed behandelt met houtmenie.

Ook voor de kou ben ik niet zo bang. Franse hangoren kunnen erg goed tegen kou. Zij krijgen een enorm dikke vacht. Als het straks kouder wordt, komt er een dikkere laag stro in het hok.
En inmiddels heb ik er nog een houten krat ingezet vol met stro zodat ze daar ook altijd in kan kruipen.
Al heb ik ook iets gelezen over hennepvezelmatten. Wellicht is dit iets als bodembedekking met een laag stro er over (Stippel is enorm goed zindelijk).

Maar ik moet zeggen dat ik hier ook eerst bang voor was toen ik aan het nadenken was over hoe we het hok wilden maken. Maar twee goede bekenden van mij hebben hun franse hangoor ook zo zitten en dat gaat perfect.

Wat boft jouw konijn enorm zeg!
Geweldige reactie.. Ik leer ervan!
Met mij ook anderen hoop ik.. Altijd interessant om te lezen welke keuzes er gemaakt zijn ten behoeve van dierenwelzijn.

Ik ben benieuwd wat voor vriendje je tegenkomt voor je prachtige Franse babynijn!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 23:00

Dank je wel! Ik moet zeggen dat ik het erg gezellig vond dat ze binnen zat de eerste 1,5 week en het zelfs sneu vond dat ze naar buiten ging. Maar ze is daar veel meer in haar element. Binnen zocht ze de koele plavuizen al op, omdat ze het warm vond. Tot -20 kun je franse hangoren perfect buiten houden als ze een dikke laag stro hebben. Het gevaar ligt vaak meer in de zomer als het warm is, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Ik heb toevallig net contact gehad met iemand die een baasje zoekt voor een franse hangoor ram van 19 weken. Nog niet gecastreerd, maar dat laat ik dan zelf doen. Kan ik de weken daarna (dat hij eventueel nog vruchtbaar kan zijn na de castratie) gebruiken om hem goed tam te krijgen voor hij gekoppeld wordt aan zijn vriendin.
Maar niets is nog zeker, morgen hoor ik meer.

EDIT: de hardhouten panelen die we voor het nachthok gebruikt hebben (en gelukkig nog hadden staan) zijn behoorlijk dik. Daar hebben we horizontale latten op gemaakt en daar vervolgens aluminium platen (die we ook nog hadden liggen) op geschroefd. Goed geïsoleerd en van binnen goed schoon te houden. Uiteindelijk heeft het nachthok ons denk ik € 40,00 aan overige materialen gekost (plexiglas plaatje, hang- en sluitwerk, daksingeltjes en kit). De rest hadden we nog liggen, dus dat was ideaal.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 16-08-14 23:09, in het totaal 3 keer bewerkt

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:02

wauw!

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:51

Als wat een super mooi hok! Ik ook zelf een ghok gebouwd maar dit ziet er wel wat beter uit ^_^

Als je nog maatje zoekt , ik zoek nog een goede plek voor mn 2 cavias (hebben ook altijd met een konijn samen geleefd)haha !

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:46

Och god wat een super schattig hok! <3

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:53

Oh hier word ik vrolijk van, wat een prachtpaleisje voor je prinsesje en haar toekomstige prins :j

Top hoor!! :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:04

Ik ben altijd zo blij als er nog mensen zijn die hun konijn een goed hok geven! Ik vind het verschrikkelijk als ze in van die kleine dingen van de dierenwinkel zitten :(
Wat is een schatje is jouw konijn <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 18:37

Dank jullie wel!

Maxthebest, ja ik vind die standaard konijnenkooien altijd zo klein. En voor dit ras kon ik al helemaal geen geschikt hok vinden. Dan kwam ik uit op hondenhokken, maar voor die prijs wilden we toch proberen om zelf een hok te maken.

Ja, ze is echt een schatje. We hebben haar nu nog maar 2 weken, maar ze is nu al niet meer weg te denken.

Countrygirl4, ja we zoeken nog een vriendje maar wel echt alleen een konijn ;). Inmiddels heb ik ook nog met een konijnenopvang contact die ook nog leuke rammen heeft, die een grote maat worden.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:39

Wat een leukerd :D En een dikke pluim voor het mooie hok!

Zelf heb ik ook een franse hangoor, een gele. Super lieve en aanhankelijke konijnen zijn het.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:40

Wat een mooi voorbeeld zo! Wij hebben ook een FH met een kleiner konijn samen. Hadden eerst 3 kleine konijnen, dus je raadt het al...nachthok is al snel te klein! Wij willen ook een nachthok zelf gaan maken, maar zat echt nog te broeden op wat en hoe.... ben dus blij met je topic!

Dat krukje, staat dat er voor jezelf of voor het konijn? ;)