Kat uit de boom kijken: wachten op de kittens!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lyanne_sanne

Kat uit de boom kijken: wachten op de kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 21:02

Haaaaii! *\o/*

Hoe lang zou ze nog moeten? :o
Afbeelding

Noekie is de poes waarvan ik 2 kittens verwacht :D een aantal weken terug kreeg ik bericht dat ze van de pil af was en dat de katers gespot waren! Noekie is een boerderijkat dus weet ik niet precies welke kater zich uiteindelijk papa mag noemen, maar dat maakt ons niks uit. Noekie is namelijk een super lieve poes, mama en knuffelkat! Ik wilde graag een nestje van haar maar de eigenaren van Noekie waren het niet met mij eens. Na een paar dagen stilte kreeg ik echter toch het bericht dat ze toch zelf ook nog wel een laatste nestje wilde van Noekie om vervolgens zelf ook een kitten te kunnen houden haha :+ :P

Dus Noekie is zwanger! We hebben alleen geen flauw idee wanneer ze precies is uitgerekend. Wat denken jullie? Wachten jullie mee?? *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Anomien

Re: Kat uit de boom kijken: wachten op de kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:04

Dat kan nog wel 7 tot 14 dagen duren. Maar hoe weet je dat het er twee zijn?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:05

spannend, ik volg!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:06

leuk ik volg mee! wat een leuke mama zeg!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 21:10

Knert, ik heb geen flauw idee hoeveel erin zitten! Dat maakt het nog eens extra spannend haha :+
Vorig jaar had ze een nestje van 5. Ik hoop dit jaar minstens 3 zodat de eigenaren er zelf eentje kunnen houden en er 2 met mij mee naar huis kunnen!
Het is natuurlijk mogelijk om een echo/rontgen te laten maken om het zeker te weten maar die stress wil ik de poes niet aandoen. We zien vanzelf wel hoeveel eruit komen!

Super leuk die volgers! :D ik ga proberen om zo veel mogelijk even langs Noekie te fietsen maar als ik pech heb is ze ergens in het weiland aan het struinen, dus het zal niet lukken om elke dag iets nieuws er plaatsen. Maar als er nieuws is dan meld ik dat natuurlijk meteen *\o/*

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:10

Kunnen makkelijk meerdere katers papa worden hoor :)
Spannend!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 21:13

Gabyfedde, klopt je hebt helemaal gelijk! We hebben dan ook echt geen flauw idee :P het enige wat ik weet is dat de dagen na het stoppen van de pil direct een zwart-witte kater is gezien op het erf. Maar zoals die mensen ook al zeiden, je weet natuurlijk nooit wat er s nachts allemaal langs komt wandelen! Dus het zal een verrassing blijven denk ik! <<)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:16

Leuk! ik volg! :D

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:21

Super leuk

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 21:19

UPDATEJEE! *\o/*

Vanavond weer even vriendjes gemaakt met Noekie! Wat een knuffeldoos is dat zeg haha :+
Kreeg de tip van een fokker dat je meestal met 7 weken de kittens kunt voelen bewegen. Aangezien wij niet weten hoever ze is heb ik flink m'n best gedaan om te voelen maar dat valt niet mee zeg :o poes draait zich in alle bochten om zoveel mogelijk geaaid te worden en het enige wat ik voelde was heel hard gespin :')

Afbeelding
Bang van honden zullen de kittens vast niet worden :P

Afbeelding

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 15:38

Weer een update! *\o/* deze keer een hele leuke!

De laatste dagen probeer ik steeds aan Noekies buik te voelen of ik al wat voel bewegen. Dat zou aangeven dat ze rond de 7 weken zit en er dus nog 2 te gaan heeft. Maar omdat ik niet zo goed weet wat ik moet voelen lukte dat dus niet.
Vanmiddag is een bevriende kattenfokster meegegaan en haar lukte het wel! Ik heb ze daarna ook zelf nog gevoeld *\o/* super leuk! Heel kleine stompjes voel je tegen je hand haha :D

Dus we zitten rond de 7 weken nu!! *\%/*

Afbeelding

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:40

Jammer dan weer voor de katten en kittens die nog in het asiel zitten.
Zolang mensen zich niet willen realiseren dat er niet meer gefokt moet worden zullen er teveel
katten buiten de boot vallen.
Gedumpt worden of verdronken.
De asiels zullen overvol blijven en het eind nog niet inzicht voor veel dierenleed
Veel plezier met je kittens want ja ze ze super leuk

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 15:57

Jammer dan weer van zo'n reactie. Niet dat ik je niet begrijp hoor! Maar ik kan in mijn eentje ook niets doen tegen dierenleed ;)
Overigens had ik naar de kittenopvang gegaan als ze niet zwanger bleek te zijn.

Voor nu ben ik gewoon heel blij dat ze dat wel is en kan ik niet wachten tot ze geboren worden :)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:50

lyanne_sanne schreef:
Jammer dan weer van zo'n reactie. Niet dat ik je niet begrijp hoor! Maar ik kan in mijn eentje ook niets doen tegen dierenleed ;)

Voor nu ben ik gewoon heel blij dat ze dat wel is en kan ik niet wachten tot ze geboren worden :)

JA wel ik lees iets als over de poezenpil en mensen die eerst geen kittens willen maar jij wel.
Dus je had iets kunnen doen klaar.
Hoef je voor jezelf niet goed te praten
Zo lang iedereen erzo over blijft denken blijven we met de kraan open dweilen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:49

Ja zo kan die wel weer.. Je kan je ook afvragen hoe die katten in het asiel komen.

Maar daar gaat dit topic niet over. :) Deze katten hebben igg al een thuis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:00

wat leuk, je poes heeft een dubbelgangster: mijn Kliko, Kliko kwam in 2013 zwanger aanlopen bij mij op stal, ze werd megadik, ik dacht dat er wel 5 in zouden zitten, maar.... er zaten er 2 in, waarvan 1 in leven.......Kliko is al erg oud, ze loopt nog steeds bij mij, heeft geen tanden meer, is echt een omaatje.

Het formaat van de buik, zegt dus niks over het aantal kittens :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:41

oehhh leuk, ben benieuwd hoe ze er uit komen te zien :)

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 21:34

jackyline schreef:
lyanne_sanne schreef:

JA wel ik lees iets als over de poezenpil en mensen die eerst geen kittens willen maar jij wel.
Dus je had iets kunnen doen klaar.
Hoef je voor jezelf niet goed te praten
Zo lang iedereen erzo over blijft denken blijven we met de kraan open dweilen

Ze wilde geen nestje zolang ze niet vantevoren al wisten dat ze de kittens kwijt konden! Nu zijn de eerste 4 kittens die eruit komen al zeker van een huis en staan er nog 3 reserve adressen in de wacht.
Ik kan me voorstellen dat dit onderwerp erg gevoelig ligt bij iemand die zelf als kittenopvang dient en zich ontfermt over weeskatten (ja ik heb in je profiel gekeken), maar ik vind je reactie wel een beetje kinderachtig! Ja ik had ervoor kunnen kiezen om een asielkat te nemen. Nee dat heb ik niet gedaan. Maar het is niet MIJN schuld dat die kattencrisis er is! Net zo min als dat ik er voor kan zorgen dat die opgelost wordt.
Laten we deze discussie alsjeblieft niet in dit topic voortzetten, daarvoor heb ik hem niet geopend. Als je verder wilt discussiëren dan stuur je maar een pb!

@morrie wat lijken die twee verschrikkelijk veel op elkaar zeg! Super leuk! Waar in de buurt woont Kliko? Wie weet zijn ze wel familie haha :p

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:49

Jackyline heeft helemaal gelijk. En nee, jij bent niet verantwoordelijk voor alle katten die in het asiel komen of gedumped worden, maar in deze wel mede verantwoordelijk.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:01

Gister is de kat van mn buren, of te wel mn oom, bevallen waar ik op moest passen. Ik volg dus ook ! :)

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 22:35

Mist schreef:
Jackyline heeft helemaal gelijk. En nee, jij bent niet verantwoordelijk voor alle katten die in het asiel komen of gedumped worden, maar in deze wel mede verantwoordelijk.

Uiteraard vind ik het ook verschrikkelijk dat er zoveel katten gedumpt worden of in het asiel belanden maar ik vraag me hoe ze daar dan gekomen zijn. De mensen die leuk een kitten nemen en ze vervolgens dumpen omdat ze te groot of wild zijn vind ik verschrikkelijk onverantwoordelijk. Het probleem zal niet minder worden als deze mensen niet aangepakt worden! Het niet meer fokken zal echt het probleem van teveel katten in het asiel niet verminderen, daar komt het namelijk niet door. Ik weet dat de adressen die nu op de lijst staan voor een kitten absoluut niet onverantwoordelijke mensen zijn. Deze katjes zullen een fijn en goed huis krijgen, gelukkig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:50

lyanne_sanne schreef:
Mist schreef:

Uiteraard vind ik het ook verschrikkelijk dat er zoveel katten gedumpt worden of in het asiel belanden maar ik vraag me hoe ze daar dan gekomen zijn. De mensen die leuk een kitten nemen en ze vervolgens dumpen omdat ze te groot of wild zijn vind ik verschrikkelijk onverantwoordelijk. Het probleem zal niet minder worden als deze mensen niet aangepakt worden! Het niet meer fokken zal echt het probleem van teveel katten in het asiel niet verminderen, daar komt het namelijk niet door. Ik weet dat de adressen die nu op de lijst staan voor een kitten absoluut niet onverantwoordelijke mensen zijn. Deze katjes zullen een fijn en goed huis krijgen, gelukkig.

Door mensen die denken zoals jij: leuk ik wil van die en die kat een nestje.
Ik had afgelopen week 3 dumpers waarvan 1 behoorlijk gewond en niet ouder dan een week of 4 a 5. En deze waren echt gedumpt ze waren mak en bij 2 was zelfs de zak voer meegedumpt.
En dan heb ik het nog niet eens over de volwassen katten die ik wekelijks naar de opvang breng of daar binnen worden gebracht.
En jij vraagt je af waarom die katten in het asiel terecht komen...nou zo dus en maar door blijven met de pretnesten. Minder fokken= uiteindelijk minder katten in de opvang.

Neem je verantwoordelijkheid en wil je graag kittens bied je dan aan als opvangadres.
Ik word altijd zo moe van dit soort mensen en dan druk ik mij nog zacht uit }> .

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:04

Citaat:
En jij vraagt je af waarom die katten in het asiel terecht komen...nou zo dus en maar door blijven met de pretnesten. Minder fokken= uiteindelijk minder katten in de opvang.

:j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:29

al de kittens zijn hier al besproken, dus zo onverantwoordelijk is het niet. ts gaat de kittens niet aan dumpen zoals andere idioten... daarnaast wordt na de geboorte vast gesteriliseerd of de pil gegeven...

ik ben benieuwd wat er uit komt !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:35

Nou nou dames, dat mag wel even wat minder. TS wil vol trots de vooruitgang laten zien en bovendien zijn inderdaad alle kittens al vergeven. Geen leuke reacties dit.

TS, ik ben zo benieuwd!! Leuk, kittens!