Wat een rare naam he?
Dat vind ik nou ook! Wil je weten waarom baasje mij zo noemt?
Een maand en één dag precies geleden kwam er ineens een rare man in het hok waar ik alleen over de grond scharrelde. Er was nog een vogel maar die vloog rond. Precies toen die rare man langs kwam, kwam er nog een vogel zoals ik uit het hokje, de ene waar ik ook uit kwam! Maar.. Die rare man pakte ons en stopte ons in een hokje met een knal oranje bodem. Het rook naar cavia..
Toen kwam ineens nog een man, en die nam ons mee in een raar blauw ding. Het rook naar benzine en maakte erge kabaal.
Toen we er eindelijk uit mochten, waren het andere kleine vogeltje en ik er al achter gekomen dat we zusjes waren! Maar die andere rare man nam ons zomaar mee in een heel groot stenen hok. Daar op de grond zagen we een rare pluizige bal haar liggen. Brr, het gaf me de kriebels maar. De drie andere mensen in dat hok negeerde ons even, volgens mij waren ze aan het eten. Maar dat veranderde al snel.. Ondertussen waren mijn zusje en ik best koud
en we hadden honger. Ik was er beter aan toe dan mijn zusje.. Toen werd mijn zusje ineens uit het hokje gepakt! en probeerde ze haar eten te geven, met een raar pipet.. Ze wilde alleen niks. Toen was ik aan de beurt, en man wat ik een honger! Dus ik at gulzig. Ik vond die mensen niet eens zo heel erg slecht, terwijl mijn zusje bang was en het mens wat nu mijn baasje is, heeeeeeel hard beet.Even later kwam die rare man terug met een hokje met nog 2 kleine vogeltjes erin een een rare vrouwtjes vogel. Ik denk dat het hun moeder was. Alleen.. Mijn zusje werd bij mij weggehaald, ze was er slecht aan toe. De mensen zeiden dat ze niet dachten dat ze het zou halen. Ze werd bij de andere in het hokje gezet en ze leeft nog! Maar genoeg over mijn zusje..
Ik bleef binnen bij die rare mensen, waarom weet ik niet.
Twee dagen later kreeg ik een iets groter hokje. Ik werd ondertussen al best tam, ik vloog steeds bij baasje op haar hoofd of schouder. Elke dag kreeg ik steeds meer praatjes.. En begon te kwebbelen. Tot nu toe had ik de naam Pablo.. Maar baasje wist bijna wel zeker dat ik een vrouwtje was. Sindsdien noemt baasje me Vogel. Maar de moeder van baasje noemt mij Mees. Maar het baasje wilde er eigenlijk nog een vriendje bij voor mij. Dus na een paar dagen in aparte hokjes gezeten te hebben kwam er ineens nog een vogeltje bij. In potverdorie mijn hok! ik mocht hem niet, en deed ook heel boos naar hem. Baasje was best teleurgesteld, dat het niet klikte. Nu zijn we al een weekje verder en ik ben niet meer bij baasje weg te slaan!

Zo lag ik de eerste dagen bij baasje!

En nu zit ik meestal hier!
2 dagen geleden vond mijn baasje het toch wel een erg klein kooitje. Ookal is baasje veel tijd en ben ik heel veel uit mijn kooit, ze wilde een grotere! en nu heb ik een kooi voor twéé parkietjes! Hij is echt groot!

En dit zijn een paar van mijn favoriete bezigheden!
Selfies maken:

Haar huiswerk eten!

En op plaatsen waar ik niet mag komen toch geen gaan..
en dat hierin vallen:

En nu gaat het heel goed met mij! Ik ben echt niet weg te krijgen bij baasje. Ik zit daarom ook negen van de tien keer bij baasje als ik los ben. Baasje snapt het eigenlijk niet, ze heeft me niet tam gekregen zoals ze dat ''volgens het boekje'' noemen.
Verder lust ik wel trosgiest.. maar ben ik er niet zo gek op als mijn mede parkieten. Sinds gister heb ik ontdekt dat het heel leuk is om sateprikkertjes te stelen van baasje
ermee weg te vliegen en dan zomaar ergens te laten vallen.Ook heb ik op die manier de voetbal-match van gister, Belgie tegen de verinigde staten gewoon goed voorspelt!
Vandaag heb ik kennis gemaakt met zonnebloem pitten. eerst dacht ik dat het speelgoed was maar het blijkt toch wel heel lekker te zijn!
Baasje was vandaag ook bezig met een speeltje voor mij te maken.. Maar ik als grote bitch moet haar toch even terroriseren!

Verder heeft baasje mij verteld, dat ze heel blij met mij is! Ze vertelde me namelijk dat ze sinds twee maanden ziek is, omdat ze Pfeiffer had. Dagen duurde lang, zei ze. Dus ze was super blij met mij als afleiding! Ook heeft baasje het soms moeilijk, erg moeilijk, maar baasje heeft mij ook verteld dat ze nu met plezier uitkijkt naar de volgende dag, om dingen met mij te proberen en met mij te kroelen, fluiten
(wat ik steeds meer doe overigens) en gewoon met mij bezig te zijn!En hierom ben ik ook heel blij met baasje!
Ze heeft me ook verteld dat als ze terug zijn van vakantie deze zomer, dat ze nog een keer gaat proberen om een goed maatje te vinden voor me. Dat wil ze nu niet doen, omdat ze mij graag naar een vogelparadijsje wil brengen voor twee weken als baasje weg is. Want anders kan ik niet zoveel uit mijn kooi, zeker voor één week en krijg ik ook bijna geen aandacht. Baasje wil dus graag wat geld voor mij neerleggen om mij ook een goede tijd te bezorgen!
Nou dit was alles dan, denk ik. Nu ga ik baasje weer terroriseren! En als je dit allemaal gelezen hebt: Kusjes van mij!
Vogel, Over en uit!

:
daarna had ik het maar in stukken gescheurd.. Vliegt ze naar mijn hoofd dus alle stukken door de kamer