Huksy's in Lapland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisafox

Huksy's in Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:37

Na 3 jaar werken met de husky's in Finland hebben we natuurlijk heel veel beeldmateriaal.

Nu wou ik jullie toch de filmpjes laten zien hoe mooi het daar is en hoe mooi de honden kunnen zijn.

Ze zijn gemaakt door mijn goed vriendin Ayla en ben heel blij dat ze deze heeft gemaakt, nu kunnen we terug kijken op onze mooie tijd dat.

Ze zijn echt het kijken waard!

Nessah

Re: Huksy's in Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:28

Wauw! Wat super gaaf!! Lijkt me zo leuk om mee te maken, wie weet ooit met mijn eigen husky.

Echt leuke filmpjes!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:21

Oh wauw <3 Ik ga van het najaar trainen met trekken en wil nog zo graag de sneeuw in met mijn Hus :D
Leuk zeg, echt gaaf! Heb je zelf ook (een) Husky('s)?

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:20

Dankje,

lisitano: Nee ik heb geen husky, nog niet.
Mijn vriendin heeft wel een husky meegenomen vanuit Finland, een spierwitte met blauwe ogen.
Hij mocht met pensioen want hij is ook al 11 jaar oud.

Ik ben wel van plan om over 2 jaar een op te halen, een teefje en superlief.

Ik vind die van jou zoooo mooi, komt die uit een werklijn?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:00

Niet dat ik weet, hij heeft geen stamboom. Hij is wel erg grof en groot, zelfs voor een reu. Als ik hem vergelijk met werklijnen is hij ernaast net een Malamute :))
Wel energie voor 10, ik blijf lopen, fietsen en skaten :') Ben ook bang dat alleen dat binnenkort niet meer voldoende is, vandaar lekker trekken in de winter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:05

Wat gaaf!
Wat een vriendelijkheid straalt er van uit en wat willen ze werken zeg.

Heb je 3 jaar aaneengesloten daar gewerkt? Hoe kwam je daar bij?

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:37

Lisitano schreef:
Niet dat ik weet, hij heeft geen stamboom. Hij is wel erg grof en groot, zelfs voor een reu. Als ik hem vergelijk met werklijnen is hij ernaast net een Malamute :))
Wel energie voor 10, ik blijf lopen, fietsen en skaten :') Ben ook bang dat alleen dat binnenkort niet meer voldoende is, vandaar lekker trekken in de winter.

haha, jaa wij hadden ook te grote husky's. Ze hebben liever kleinere honden, die kunnen langer rennen.
En de energie, na een tijdje hebben ze daar zeker geen genoeg meer aan. naar mate is hun conditie zo goed dat ze meer moeten. Let wel op met het trekken dat je niet teveel op harde, zoals asfalt gaat trekken. We hebben veel schouderblessures gehad door te harde ondergrond.
Heb je al een goed tuig uitgezocht?

Goof schreef:
Wat gaaf!
Wat een vriendelijkheid straalt er van uit en wat willen ze werken zeg.

Heb je 3 jaar aaneengesloten daar gewerkt? Hoe kwam je daar bij?

Ik vind deze husky's de vriendelijkste honden die er zijn, ze hebben ook veel respect voor je en willen altijd werken.

We zochten een stage en we wilden niet weer in Nederland stage lopen. daarom in het buitenland gezocht. En onze baas was de enige die reageerde. We hebben onze eerste jaar stage gelopen daar in de herfst, Hebben we geleerd om te trainen met de honden. Het 2de jaar zijn we in de winter geweest, 4 maanden. En vorig jaar zijn we ook 4 maanden geweest.
Helaas is er in de winter alleen werk voor ons en daarom gaan we nu ook wat anders doen. Om elk jaar in de zomer terug te komen is niet echt leuk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:09

LisaYaeli schreef:
haha, jaa wij hadden ook te grote husky's. Ze hebben liever kleinere honden, die kunnen langer rennen.
En de energie, na een tijdje hebben ze daar zeker geen genoeg meer aan. naar mate is hun conditie zo goed dat ze meer moeten. Let wel op met het trekken dat je niet teveel op harde, zoals asfalt gaat trekken. We hebben veel schouderblessures gehad door te harde ondergrond.
Heb je al een goed tuig uitgezocht?

Ik zit middenin de zoektocht. Hij valt namelijk buiten de Husky maten maar de Malamute maat is weer te lang. Ik wil zo'n X-back.
Het asfalt vermijden we zoveel mogelijk. Tijdens skaten trekt hij soms ook, hij loopt het liefst voor me uit en dan stuur ik hem het gras in.
Ik vind het zo'n heerlijk ras, vrolijk, uitbundig, ontzettend vriendelijk en warm, ik kan hem overal bij gooien. Alleen onze konijnen en geiten vinden hem niks :')

Ik zou zo graag eens gaan kijken in Lapland, lijkt me geweldig!

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 20:54

De x-back gebruikte wij ook altijd, waar wij last van hadden. Was dat als de borstkas te groot was, dat het borststuk in de oksel ging zitten zeg maar. nu had mijn baas een paar mooie nieuwe tuigen gekocht, ik zou alleen niet meer weten hoe ze heten.

In lapland heb je natuurlijk veel meer keuze. Misschien moet je gaan kijken op Amerikaanse sites, ik weet dat ze daar wel heel veel keuze hebben.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:19

<3 <3 <3 <3 ge-wel-dig!!! Altijd zo mooi om te zien hoe blij en enthousiast ze altijd zijn! Willen altijd werken!!! En super mooie natuur daar! Wow, super gaaf zo'n ervaring...
oooooit komt hier ook weer een husky :D :D :D