Jack is een 2 jarige ex-kater, met ADHD en een voorliefde voor ingewikkelde dingen waar de DA aan te pas moet komen. Hij vindt iedereen lief, kan uitstekend apporteren en als hij de kans krijgt geeft hij de hele dag kusjes. Heel gezellig allemaal, maar soms ook vreselijk irritant. Waar ik ben, is Jack en ik kan niet opstaan zonder dat hij me achtervolgt.
Van oktober tot november zijn er niet veel spannende dingen gebeurd. Hij is nog een keer na de DA geweest omdat zijn poot die gebroken was dik werd. Maar waarschijnlijk had ie zijn teen gestoten ofzo want daar zat de pijn. Na een weekje was dat weer over.
Jack mag graag schooien als ik bij het aanrecht sta te koken oid. Hij laat dan zijn liefste blik zien en zet zijn nageltjes wat dwingend in mijn bovenbeen

Het werd tijd voor een eigen huis. Dus zo geschiedde. Meneer was apetrots op zijn eigen woning
En was er direct veelveuldig in te vinden
En toen kwam de kerstboom
Als wij er waren dan waren er geen problemen. Hij zat niet in de kerstboom. Maar als wij weg waren was het eerste wat hij deed in de kerstboom gaan zitten. Soms als wij er wel waren dan keek hij verlangend naar de boom
Hij kijkt graag TV, vooral als er andere katten in beeld komen. Voor de kattengrit test van Kassa ging hij er toch even goed voor zitten

En soms denk je dat hij gewoon diep ligt te slapen in een gekke houding. Niks is minder waar natuurlijk, hij trekt gewoon gekke bekken naar de camera

Of hij pest Beau als zij aangeeft dat ze graag naar binnen wil. Jack en Beau zijn geen beste maatjes en dat is aan het gezicht van Beau ook wel te zien. Jack is gewoon een held op sokken, dit durft hij namelijk echt niet als er geen raam tussen zit

Jack ligt vaak achter mij op de rugleuning van de keukenstoel. Op een dag dacht ik: "Leuk voor een selfie
" Ware het niet dat Jack gewoon denkt dat hij het alleen recht heeft op deze selfie

Hij doet ook gewoon nog steeds dingen waar van je denkt
en je toch liever even de andere kant op kijkt
En toen................ ja nou ja 4 of 5 weken, op een woensdagavond, geleden zag ik hem ineens kreupelen op zijn voorpoot. Ik dacht nog ik kijk het even aan. Dat kan best tot morgen wachten. Maar hij ging echt met de minuut slechter lopen en uiteindelijk heb ik de dierenarts gebeld. Ik mocht wel even langskomen (uiteraard avondtarief)
Ze wist het niet........ We zouden het aankijken. Maar die donderdagavond was het nog niks beter geworden en eigenlijk alleen maar slechter. Dus ik heb hem de volgende dag naar de DA gebracht en hem daar gelaten. Onder narcose foto's gemaakt, maar geen breuk oid te zien. Pijnstillers mee en aankijken. Op zondag was hij bijna apatisch, hij had vreselijk pijn. Op maandag weer naar de DA, ze konden nog steeds eigenlijk niks vinden. Zijn poot hadden ze daarvoor al bekeken en geschoren of te kijken of er ergens wondjes zaten, maar niks. Dus breed antibiotica voorschreven. En toen ging het snel beter

Niet snel daarna zaten we, weer op woensdagavond, bij de DA. Jack had een speeltje. Zo'n stok met een koord er aan en dan aan het uiteindelijk draadjes en veertjes enzo. Ik zei nog toen ik naar boven liep: Niet helemaal opeten he. Grapje natuurlijk
Maar goed ik kom beneden en het koord tussen de stok en draadjes en veertjes e.d. was weg
Ik nog zoeken e.d en het bang vermoeden kwam op dat hij het inderdaad opgegeten had. Na enige twijfel en een topic op bokt had ik al vrij snel besloten de DA te bellen voor advies. En dat advies was: KOMEN, DIRECT. Dus kat weer in de reismand en die kant op. Topic: [BB] Kat eet stuk touw??We hebben geprobeerd hem te laten braken wat niet lukte. Foto's gemaakt en idd het zat er in. 2 opties: Daar opereren of doorrijden naar een kliniek om via endoscopie te proberen het eruit te krijgen. Ondanks de misschien hele hoge kosten, want als het niet lukte moest er alsnog geopereerd worden, koos ik voor het laatste. Dus daar ging ik in de auto, met een kat half onder narcose naar de andere kliniek. Daar hebben ze gelukkig alles kunnen verwijderen via de endoscopie.

Het koord

Omdat de kliniek dit ook een zeer bijzonder verhaal vond. Hij had dit nog nooit meegemaakt met een kat, hebben ze zelf ook een berichtje op FB gemaakt
https://www.facebook.com/dchopmans/phot ... =1&theater
(er staat ook nog een verhaaltje op de site maar ik krijg dat hier niet zo goed bij

Ondertussen hij weer helemaal de oude en hou ik mijn hart vast voor de toekomst
Omdat hij zo wild is komt hij nooit buiten, alleen aan een tuigje en dat gaat heel goed. Hij is ook liever niet buiten als ik niet buiten ben, dus dat komt goed uit
Mooi kijken kan hij gelukkig ook

Ondanks dat hij een beetje een klungel en mij aardig op kosten jaagd door geregeld een keer naar de DA te moeten, is hij zo vreselijk geliefd. Een mensenkat, zo vreselijk lief zo blij als ik na een dag werken thuis kom. We hebben hele gesprekken en Jack babbelt altijd vrolijk terug
, hij heeft zo'n vreselijk leuk koppie
! Maar oh, wat een kat, wat een kat, ongelooflijk wat hij allemaal uit- en opvreet. Het zou niet gek zijn als jullie een vette prijs zouden winnen bij de Lotto of zo, dat heb je wel nodig met hem