Volg 4 dagen hondenoortjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Volg 4 dagen hondenoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 12:30

Vanaf vanavond gaan we er weer voor! Rosco en ik gaan de avond4daagse weer lopen.
Paspoortje van Rosco :list:
Naam: Rosco
Leeftijd: 11
Ras: Labrador
Hij is een: Verschrikkelijke waakhond :') Grote allesvriend

Omdat Rosco al 11 is, en we niet weten wanneer zijn laatste keer gaat worden met de avond4daagse, wilde ik dit jaar alles op alles zetten om het te gaan lopen en dit bij te houden met een topic. Vaak worden we over leuke routes, zoals door het bos, geleid :D

We gaan voor de 5 kilometer (leuk voor hem, en ook voor mij met mijn conditie van 0,niks :')) Beiden lopen we voor de medaille, en voor hem zal dit zijn 6e gaan worden *\o/*
Ik hoop deze keer niet verdwaald te raken (vorige keer wel, ik volgde een verkeerd groepje _O-) waardoor ik ineens de 10 km liep. Geen probleem, maar wel heerlijk onverwacht :')

Zijn gezondheid is nu nog goed, dus even extra goed wandelen de afgelopen tijd om de conditie weer wat op te krikken was voldoende :D
Om hem zelf ook wat te laten doen, heb ik een zoektocht gemaakt naar een hondentuigje met rugtasjes. Na even zoeken kwamen wij uit bij een winkel die nog zoiets had hangen, maar dan in jack russel formaat :') Tasjes overgezet op een wel passend tuigje, en we waren klaar!

Afbeelding

Hij draagt dus tegenwoordig vol trots zijn eigen ehbo-doosje, poepzakje en koekjes.

Volgen jullie ons mee? *\o/*

saskiaojan

Re: Volg 4 dagen hondenoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:01

Wat leuk, ik volg *\o/*

Handig ook die tasjes

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:03

Hij is knap en ziet er super uit voor een 11-jarige. Veel plezier met wandelen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:05

Wat leuk!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:07

Wat leuk en gezellig zo samen lopen. Die minitasjes ... :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:18

Leuk om met je hond mee te lopen. Ik heb het me ook wel eens voorgenomen, maar het komt er eigenlijk nooit van.

Vraag me wel af of je serieus nog aan zijn (jullie?) conditie hebt moeten werken voor die 5 km?
5 km is een uurtje wandelen, dat zijn toch vrij standaard wandelingen? Ik loop ze eigenlijk wel als standaard rondje namelijk. Ik neem daar ook geen ehbospullen of wat dan ook voor mee.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 13:25

Goof schreef:
Leuk om met je hond mee te lopen. Ik heb het me ook wel eens voorgenomen, maar het komt er eigenlijk nooit van.

Vraag me wel af of je serieus nog aan zijn (jullie?) conditie hebt moeten werken voor die 5 km?
5 km is een uurtje wandelen, dat zijn toch vrij standaard wandelingen? Ik loop ze eigenlijk wel als standaard rondje namelijk. Ik neem daar ook geen ehbospullen of wat dan ook voor mee.

Is het opzich wel, maar hij is tegenwoordig niet meer zo actief. De rondes die gewandeld worden komen niet in een keer altijd aan de 5 kilometer toe, en het viel me op dat meneer steeds meer achter ging hangen tijdens het lopen. Zijn mooie doorlooppas was er zegmaar wat uit (want ach..je bent 11...dan hoeft het leven niet meer zo snel :')) Daarbij zou het niet de eerste keer zijn als we eens verkeerd lopen, dus dan wil ik wel graag dat hij de 10 ook gewoon fris en fruitig mee loopt :j Daarbij was het niet alleen voor hem, maar ook voor mij (ivm. mijn belabberde conditie :P)

EHBO spulletjes zitten onder andere de tekentang etc in, en je weet gewoon nooit wat je tegen komt (splinters, glas e.d) :), dus voor de zekerheid mee. Ovigens draagt hij daar ook mijn blaarpleisters in, just in case :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:25

En is toch ook handig als iemand anders gewond langs de weg ligt? :)) (niet sarcastisch bedoeld)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 21:03

Pffft, met een verschrikkelijk verdikt oog door de hooikoorts maar een tevreden gevoel hebben we dag 1 overwonnen :D Okey, 5 kilometer is wel te doen natuurlijk :') Maar juist omdat het ''maar'' 5 km is heb ik flink de pas erin gezet! We hebben er al met al een uur over gedaan (toen we vertrokken zagen we de bussen staan, en bij terugkomst ook :'))

We waren om kwart voor 6 aanwezig, even inschrijven natuurlijk :D Alle groepen kwamen langzaamaan binnen druppelen om te verzamelen, en om 6 uur stipt gingen we van start.
Voor ons liep een dame (of meisje...geen idee precies) met een jack russeltje. Rosco wilde hem zo graag voorbij lopen :') Na een stukje lopen kwamen er voorbij waarna zij ook blij was dat we inhaalden bleek achteraf, haar hondje wilde constant omkeren omdat wij erachter liepen :')

Afbeelding
Onderweg kregen we meteen al veel bekijks. Zowel van mensen als...dieren :')
Rosco zag ook nog iets waar hij wel érg in geïnteresseerd was. Maf beest...hij piept bijna niet om dieren die we tegenkomen...maar schapen _O- Er was eentje die jeuk had aan d'r ass :') Begrijpelijk met die dikke vacht nog :(:)
http://s29.postimg.org/jc26rctif/IMG_5419.jpg

Ons eerste oortjes fotootje :D
Afbeelding

Na een heel stuk recht toe recht aan, moesten we afslaan. Blij toe, de omgeving mocht wel interessanter worden :P
http://s29.postimg.org/hzkhpgw2v/IMG_5421.jpg

Eenmaal het bochtje om, kwamen we inderdaad al bij grote weilanden, prachtig! Dan woon je al sinds jongs af aan in het dorp, en toch kom je dan alsnog op plekken vlak buiten het dorp die je verbazen.
Afbeelding

Afbeelding
En zo liepen we erbij :') Briefje erbij, riem in de hand, en genieten van de zon <3

Onverwacht snel kwamen we al bij de pauzepost. En natuurlijk...wat had ik nog in Assen laten liggen? Zijn drinkfles! Gelukkig wist ik dat er daar water aanwezig was :j Beide even lekker gedronken, kleine stop gehad, en we konden weer door!
Afbeelding

Het pad wat we verder moesten volgen was lekker zonnig. Er liep steeds een groepje voor ons. Een klasje. Nou..volgens mij heb ik nieuwe coupletten gehoord van ''daar boven op die berg''. Zo leuk om te zien. Stelletje ongeregeld, liep te schreeuwen en te lachen. Schreeuwt de voorste ineens: JURYAUTO!
*poef* alle kids in het gareel, netjes naast elkaar en uit volle borst aan het zingen :') Prachtig.
Maar ook met voorbijkomend verkeer konden ze ineens keurig lopen :j
http://s29.postimg.org/50na070pz/IMG_5430.jpg

Volgende pad was door een pluktuin. Zo leuk! Wil daar in de zomer nog wel eens heen, lijkt me gaaf :))
We moesten de volgende kaartjes volgen:
Afbeelding
Behalve de wereld aan rupsen :=
http://s29.postimg.org/44qskqr1j/IMG_5437.jpg
Kwamen we ook langs prachtige bloemen, maar ook bessenstruiken, perenbomen en...
Afbeelding
Appelbomen :D

Vanuit daar kwamen we uit in het ''tennispark''. Een leuk parkje waar ik vroeger veel heb gewandeld.
We werden er aangemoedigd!:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog even door het dorp zelf heen
Afbeelding

En toen waren we weer terug *\o/*
Zeg nou zelf, is het geen stoere vent? <<)
Afbeelding

Ben trots op zijn tempo wat hij heeft bijgebeent, we hadden er flink de pas in en een uurtje tijd vond ik daarmee dus ook netjes :j
Op naar morgen dus!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:59

Leuk, leuk. Jullie zijn kanjers :D.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:12

We zitten alweer bijna klaar! Nog drie kwartier en dan starten we weer :D Alleen hebben we hier nogal veel regen, dus vanavond worden we weggespoeld :')

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:23

Leuk die foto´s , succes vanavond!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:27

Succes straks!
Vind het een heel leuk idee om met je hond te lopen! Waarom bestaat er geen hondenvierdaagse eigenlijk :o

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:29

Ik volg jullie ook gezellig! Heb eerder ook altijd samen met mijn hond gelopen :)) Helaas is mijn hond nu echt te oud geworden dat houd ze echt niet meer vol... Nu heb ik tegenwoordig twee honden maar is mijn andere hond gezellig met mijn ouders mee op vakantie :')

Veel succes alvast voor vanavond! ik hoop dat jullie het droog houden! :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 00:31

We didn't flush away! _O_
Haha, de weergoden waren ons goed gezind. 's Middags...buien, op een bepaald moment zelfs hozen! Om 5 uur nog steeds regen, en om 6 uur...droog! Nouja zo goed als, die paar miezer sputtertjes die we tegenkwamen stelde niks voor :)

Onderweg hebben we veel slachtoffers gezien van de avond4daagse...geen kindjes met blaren, maar slakken die met de regen tevoorschijn kwamen en vandaag schoenzolen van honderden kinderen van dichtbij gezien hebben :+
Over kleine beestjes gesproken...de ehbo kit is vandaag van pas gekomen. Niet om een verbandje te leggen, maar voor een tekentang :Y) Meneer had een reiziger extra halverwege :')

Het papiertje van vandaag:
http://s14.postimg.org/6ysj0jd29/IMG_5482.jpg

De route vandaag ging door het Blauwe Bos heen, het bos grenzend aan Haulerwijk, Waskemeer en de Haule. Toch wel het bos waar we zelf ook vaak rondhobbelen met de hondjes. Vandaag was het bos net even wat anders dan anders....er waren wilde dieren te vinden! :oo En aan ons de taak om mee te gaan op safari door het bos en de wilde dieren te spotten! Die dieren moesten we opschrijven, en met de verzamelde letters moest je uiteindelijk een woord puzzelen.

We werden eerst het dorp uit geleid, waarna we een pad langs het bos namen om op die manier dieper het bos in te gaan daarna. O ja, Rosco heeft vandaag om uit te proberen zijn waterflesje op zijn tuigje gebonden gekregen. Wilde het niet lekker, dan niet en dan draag ik hem morgen gewoon weer :P
Afbeelding

Afbeelding
En het jungle avontuur begon!

Het pad richting het bos was leuk om te lopen, maar redelijk smal. Ons uitzicht was mooi:
http://s14.postimg.org/4roacm7s1/IMG_5489.jpg

Veel weilanden, complete bosrand, en gewoon totale rust! Nouja...wat je maar rust kan noemen. Vanwege het smalle pad, en kinderen die de wilde dieren tegen kwamen, kwam er een soort file :') Had ik al verteld dat we niet echte wilde dieren te zien kregen? := Het wildste dierachtige, qua naam dan, wat we tegenkwamen waren berenklauwen. De safaridieren waren (gelukkig) gewoon foto's op een boom geplakt :'))
Afbeelding
Afbeelding

Ik wist al ver van tevoren welk dier we te zien kregen, ik denk zo'n 10 á 20 meter ervoor :+
In geval van het bovenstaande werd er al geschreeuwd door de kids: NIJLPAARD! HET IS EEN NIJLPAARD!

Het pad liep steeds verder naar het bos, waarna we uiteindelijk bij een T-splitsing kwamen. Hier splitsten de wegen voor de 5 en de 10 km zich op. Wij mochten naar links toe lopen om ons 5 km pad te vervolgen.
http://s14.postimg.org/r8uftf3kx/IMG_5500.jpg
In het bos zelf liepen we nog steeds een stuk langs de rand, waar we veel weilanden zagen. Ik was de kiddo's al voorbij gehuppeld met Rosco, dus nu hadden we wel even een stuk rust. Even lekker één op één met hondjelief, tjiplende vogels om je heen en het gedruppel van te zware blaadjes gevuld met water <3
Afbeelding

Bij de pauzepost was er ook al zo'n angstaanjagend beest :oo
http://s14.postimg.org/5axyzmokh/IMG_5508.jpg

De pauzepost was zowel voor mij als voor Rosco even een aangename stop. Niet alleen omdat het gewoon lekker is na ongeveer 2,5 km doorstappen, maar ook nog eens omdat het bij de speeltuin was. Grappig genoeg zitten mijn moeder en ik daar ook altijd pauze te houden tijdens het lopen :D Ik had mijn pakje drinken leeg, en toen was het tijd voor Ros om die van hem leeg te drinken:
Afbeelding

Waarna ik werd beloond met zijn vriendelijke koppie als een ''dankjewel''
Afbeelding

De resterende route was even heel erg onduidelijk. We moesten over verhard fietspad (duidelijk), zandpad op (duidelijk), bij de derde blauwe paal die we tegenkwamen rechts (duidelijk), de heuvel op en dan rechtsaf. Euuhhh, rechtsaf? Op welk van de twee paadjes? _O-
De ene was volbegroeid met bramen, en over de andere lag een boom :') Bleek heel lichtelijk er een paadje te zijn waarover we de heuvel omlaag konden gaan om zo ons pad te vervolgen.
Eenmaal beneden brak het zonnetje ook even een beetje door de wolken heen, en liet zijn stralen even door de bomen schijnen.
Afbeelding

Daarna gingen we al vrij gauw weer het bos uit. Langs het zwembad werden we weer terug naar huis toe geleid. Ondertussen moest ik natuurlijk nog wel weer even een fotootje trekken, al begon Rosco het een beetje zat te worden zo in de regen (die kwam toen even wat meer opzetten. Niet noemenswaardig, maar Rosco is allergisch voor nat worden van de regen :'))
Afbeelding

Gauw doorgelopen, waarna we nog even terug keken op het bos. Buien blijven vaak boven het bos hangen daar, en dat was nu ook weer goed te zien :j
Afbeelding

Met flinke vertraging in vergelijking met gisteren, zijn we weer heelhuids aangekomen :P Deed er nu vanwege de opstoppingen een half uur langer over :+ Maar het was weer leuk!
En nu aan jullie de eer om het woord in elkaar te puzzelen :D Ik heb hem al ingeleverd met het bericht dat mijn antwoord goed was :D
http://s14.postimg.org/cw5l8u8yp/IMG_5541.jpg

Morgen weer een dag! Nu alweer zin in. Ennn *tromgeroffel* het nadenken begint alvast over de intocht van vrijdag! We mogen dan verkleed gaan...maar als wat? Hmmmmm B-) Suggesties?

Tot morgen dan maar weer!
Afbeelding

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:08

Wat leuk zeg die safari! haha en gelukkig dat jullie het zo goed als droog gehouden hebben! :)) Hier is hij bij de intocht altijd gewoonte dat alle kinderen snoepzakken uitgereikt krijgen van iedereen die ze kennen, iedereen gaat langs de route staan en als er dan een kind langs komt dat je kent hang je die een snoepzak om de nek, weet niet of dat bij jullie ook gewoonte is? :=

Maar toen ik mee deed met mijn hond had mijn moeder botjes met lint eraan gemaakt en die aan buren en vrienden en familie enzo mee gegeven, dus als wij dan langs kwamen kreeg ik een snoepzak en mijn hond een kluifje om haar nek! :D Ze liep echt te paraderen ermee haha ze was helemaal trots erop! :o Misschien leuk idee om jouw hond ook allemaal kluifjes om te hangen :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:02

Was een leuke en spannende wandeling gisteren, zo te lezen. Wilde dieren spotten ... altijd gezellig. Dat kluifjesidee zoals hierboven geopperd klinkt wel als een mooie beloning voor al dat geloop.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:08

Wat leuk dit zeg!! Knap van jullie!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 16:40

de beloning krijgt hij sowieso :D Een lekker bot en een nieuw flostouw. Hij is geeeeeeek op flostouw :D

maar iets waar we als verkleed kunnen...dat is het denkwerk nog :p We zijn al eens als bodyguards geweest van een groepje waar we steeds toevallig achteraan liepen die op de laatste avond als beroemde mensen verkleed gingen :') Cosplay hebben we ook al eens gedaan, maar heel misschien doen we dar dit jaar weer. heb nieuwe dingen om erbij te gebruiken (als ik ze kan vinden :'))

Ik ben weer onderweg in de bus naar Haulerwijk, over anderhalf uur zijn we weer op pad :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 23:59

Ik heb jullie denkhulp nodig voor het onderwerp: Safari! (lekker verrassend na de safaritocht van gisteren :'))

Door naar de orde van de dag, de wandeltocht! De weergoden hadden vandaag hun middelvinger naar ons opgestoken...gatverdarrie wat een weer! :+
Ik heb van mijn moeder een regenjas van mijn vader kunnen lenen. Lang leve zijn werk bij het leger in zijn jongere jaren, want nu had ik een super goede regenjas *\o/*

Voor vandaag niet veel foto's, mijn camera zal niet happy zijn geweest met de stortregen :')
We startte vandaag later dan gewoonlijk. Ik kwam om 5 uur aan in Haulerwijk, zonder jas, in de stortregen...Ik had denk ik 150 meter gelopen en was al doorweekt :+ Gelukkig kwam ik een bekende tegen die toeterde (ik natuurlijk eerst met mijn domme hasses niet herkennen wie het was, en gewoon in de stromende regen blijven staan :+) en mij een lift naar huis gaf *\o/* Altijd fijn! Maar ja...mijn shirt was doorweekt. Die is in de droger gegaan, en om 5 voor 6 was hij droog. Gauw naar de start gelopen, en er bleken meer groepen te zijn geweest die bedacht hadden iets eerder te beginnen. Wij startte vandaag als een van de laatste daardoor, maar ook dat had zijn voordelen.

De route was simpel. Over het algemeen is dag 3 een van de zwaarste, aangezien dan de kilometers van de afgelopen 2 dagen mee beginnen te spelen. De route was eigenlijk gewoon recht toe, recht aan. Eerst een flink stuk richting Zevenhuizen lopen, daarna afslaan bij een kruispunt naar links, die weg volgen, een kleine u-bocht, die weg weer compleet volgen, naar links en dan weer rechtdoor lopen Haulerwijk in. Geen moeilijke bochten dus in dit geval, maar achteraf misschien maar goed ook.
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf het pauzepunt had ik eindelijk tijd voor foto's, en liet de regen zich van zijn lievere kant zien (even wat meer miezeren dan stromen :P)
Afbeelding
Lekker doorweekt :+

Op de terugweg kwam dus het voordeel van het achterop lopen...de groep voor ons liep ver vooruit, en achter ons moest zelfs nog bij de pauze aankomen. Stilte zonder zingende kinderen, de druppels die neervielen, de wind die met de blaadjes speelde, en de gras die mee dansten met de blaadjes...rust. Even een moment van Ros en ik alleen. Het besef dat ik zo apetrots ben op mijn maatje <3
Afbeelding

Verderop het pad mocht ik mijn armspieren trainen :+ We kwamen veeroosters tegen! In totaal zijn we 4 tegengekomen. Twee brede, maar ook twee smallere. Over de brede heb ik hem getild, maar over de smallere mocht hij, uiteraard onder begeleiding van mij, zelf lopen. In de jaren tijd heb ik hem veel trucjes aangeleerd. De basis, grappige, maar ook handige trucjes. Ik heb hem een aantal jaren terug geleerd om op balkjes te lopen als ik hem begeleid. Dit heb ik hem aangeleerd zodat ik hem niet steeds hoefde te tillen als we veeroosters tegen zouden komen :+ Komen we bijna nooit tegen, maar de enkele keer dat we ze tegenkomen, leek het me wel zo handig dat hij wist hoe hij dat moest doen (zodat hij er niet zomaar overheen dendert, maar constant je hond eroverheen tillen (31 kilo schoon aan de haak :+) is gekkenwerk, vooral ook omdat je zelf ook goed moet zien waar je je voeten neerzet.
Afbeelding
Afbeelding

Op het pad waar het zo rustig was mocht hij eindelijk eens een stuk los lopen. Normaal doe ik dat niet (ivm de kids) maar aangezien die er nu niet waren mocht hij los. Even genieten, sprintje trekken. Daar kwam ik er ook meteen achter dat hij eindelijk weer goed meeloopt als hij los is! Normaal gesproken liep hij ver achter je, maar nu wist hij me steeds bij te houden :D
Afbeelding

De route snel afgemaakt en weer naar de finish gelopen. Ik vond dat hij zo braaf gelopen had vandaag (ondanks zijn zware allergie voor regenachtig weer :')) dat we even wat lekkers gingen halen voor hem.
De terugweg weer naar huis liep hij er zo bij:
Afbeelding

Morgen de laatste dag alweer...er wordt goed weer voorspeld. Mag ook wel na vandaag! Morgen een zware dag dus. Kwart voor 8 in de trein, kwart voor 9 op school, 9 uur praktijkexamen (tot uiterlijk 4 uur), dan gauw naar huis met de bus, om 5 uur aankomen, hond ophalen, omkleden, naar de start toelopen, om 6 uur starten, lopen, en om half 8 intocht. Pfffft, dat wordt me het dagje wel!
Mogen jullie dus nog suggesties hebben om hem te verkleden in het ''safari'' thema, dan hoor ik het graag :j

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:17

Pfff wat een baggerweer!! Respect! En wat handig van je trucjes!!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:28

Wat een schattige hond heb jij!
Echt een leuk topic!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:04

pff wat een vreselijk weer... Maar super van je dat je gewoon door gaat!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 12:51

Haha thanks! Ik was dan ook apetrots op hem :j
Ik ga waarschijnlijk stoepkrijt nat maken, kijken of ik daar iets mee kan :))
Afbeelding
Een beetje dat idee zegmaar :P Ik speld wat knuffels op mijn shirt, en Rosco krijgt nog een knuffeltje op zijn tuigje :D Denk dat we dan al een heel eind komen :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:14

Leuk idee voor je safari.

Je troffen het echt niet, in dat natte weer 5 kilometer lopen, zeker niet als jullie allebei een hekel aan regen hebben. Toch doorgezet, top hoor.