Kat Koos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Kat Koos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:04

:wave:
Oké voor ik zal beginnen met de foto's...zal ik eerst een beetje ons verhaal vertellen...

het begon in de zomer van 2012, we zagen heel vaak een bepaalde kat buiten lopen. In de regen, diep in de nacht, altijd alleen. En hij zag er niet uit! Niet slecht maar het was duidelijk dat hij wat aandacht te kort kwam...
Ik had hem uiteindelijk naar ons toe "gelokt" met ham (gosh he loves ham! :+: ) , zo kwam het dat hij bij ons naar binnen kwam en uiteindelijk kwam het zover dat hij bij ons mocht slapen. We hadden een bak in de kamer gezet, en ik sliep dan beneden op de bank om de wacht over hem te houden. We hadden namelijk geen kattenbak, en wilden niet 's ochtends ongewenste verrassingen tegen komen.

Een half jaar later, besloten we om dan maar een luikje in de deur te zetten. We waren al een paar keer langs de deuren geweest om te vragen van wie de kat was. Hij was van niemand...

En toen kwam het hoor...we hadden een briefje aan zijn halsband gedaan (die had hij dan weer wel, een vlooienbandje, heel vreemd) met de vraag of hij van iemand was en zo niet, dat hij dan wel bij ons mocht wonen. Toen pas bleek hij van iemand te zijn! Een half jaar later!
Ik was hier natuurlijk eigenlijk niet zo blij mee, Koos bleek Steawy te heten (naar stuart little) en bleek een huis te hebben. Gelukkig waren zijn baasjes super chill! We mochten Koos gewoon binnenlaten, zolang we hem maar niet opsloten! Dus eigenlijk had ik toen een soort verzorg kat, := .

Afbeelding (samen met zijn zus)
Koos bleek een maincoon te zijn..maar een beetje mislukt.... :))

hij voelde zich al snel thuis en het zou geen kat zijn zonder "if it fits i sits" acties....
Afbeelding en ook op de kerstdozen...
Afbeelding

k dacht een konijn te hebben.....maar die is wel heel erg veranderd?
Afbeelding

Anyway...hij mocht dus bij zijn twee huizen komen en alles was goed...tot dat....(TUM TUM TUMMM) hij kwijt was....
iedereen had de hoop allang opgegeven..maar ik bleef zoeken, heb hem op amivedi gezet, posters opgehangen in de buurt en facebook en alles vol gespammt met dat hij kwijt was!
En toen ging ik op internet bij de assiels kijken en mailen....
Ik kreeg een foto gestuurd van het assiel in Amerongen (WTF zou die daar doen dan?!)..en ik had niet gedacht dat het hem zou zijn...maar toen!
Afbeelding Dat was hem! Mijn koos!! (detail: hij heette daar Blaze..dus op zijn paspoort staat: blaze)
Ik zat op school dus had meteen mijn moeder gebeld en verteld dat ze NU naar Amerongen moest met 80,- want Koos zat daar! Mam dacht van niet..maar was toch maar gegaan. En 4 uur later ofzoiets,...kwam ze thuis met Koosje! ik wilde hem nooit meer kwijt! De eigenaren gesmst dat we hem terug hadden en dat hij bij ons thuis zat, dus die kwamen meteen langs. Met een nog grotere verrassing: "Uhh Marloes...aangezien je zo goed voor Koos hebt gezorgd...vroegen we ons af of je hem helemaal wilt hebben" Natuurlijk wilde ik dat! Ik kan mezelf vanaf dat moment trotse eigenaar van Koos noemen!

en wat was hij blij weer thuis te zijn....sindsdien gaat het er zo aan toe hier...
Afbeelding (ps zoom in...)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik ben zoo blij met hem! Hij denkt dat ie een hond is, is een mislukte maincoon, maar i love him!
toelichting op t feit dat ie denkt dat ie een hond is:
-hij apporteert...
-hij loopt achter je aan naar de auto en springt in de achterbak en als je naar binnen gaat wandelt die weer overal achter je aan...
-hij gaat niet charmant liggen.,...tis gewoon een: ik trek alle vier mijn poten onder mij uit en val om.. manier van liggen
- en zo kan ik nog wel heel veel bedenken...

voor de mensen die hem kennen: ja hij is nog veel bizarderderderder dan jullie al dachten }> en als je wilt, komt ie je vast wel een cadeautje brengen. Wat mag het zijn? Muis of vogel?

byebye! Dit was het! Voor meer Koos nieuws...blijf me in de gaten houden...dit is vast niet ons laatste topic O:)

xxx :wave:

ps. op het punt dat ik dit topic maak..heeft hij mijn bed ingenomen...en ik denk niet dat ik er vanavond nog bij mag.... |( :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:06

Wat een leukerd <3 En prachtig hoe jullie levens zo bij elkaar zijn gekomen :j
En zulke herkenbare streken :=

De ''if it fits, I sits'' acties zien we hier ook érg vaak :')

picobello

Re: Kat Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:09

Best een bijzonder verhaal! Wat leuk dat Koos nu echt van jou is en het is een leuke kat zo te zien. Hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:12

@Tigress: thanks! Hij is inderdaad..erg knap!<3 :P haha
@picobello: dankjewel! Ja ik hoop het ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:13

Bijzonder en wat onwijs lief dat koos nu helemaal van jou is! :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:15

Dat dier is fenomenaal :') Koosje de beste! <3

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:18

aaah wat is koos een schatje!!!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:20

_helga : ahh vindt ie leuk om te horen!
_denise: }:) he likes you tooooo

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:21

wij hebben ook zn gestoorde kat :P
Afbeelding

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:21

Wat een bijzonder verhaal zeg!
Koos is wel echt een hele mooie kat! :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:22

_helga: dat tongetje!! <3
Lauraa12: namens Koos: bedankt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 01:03

mooi verhaal met een happy ending! Gok dat Koos gewoon een kruising Main Coon is, hij heeft wel trekken maar lijkt me niet vol, al is het alleen al omdat die kortharig is :P Mooi dier!

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:03

Wat schattig! !

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 14:52

Lifaya: ja denk ik ook! haha maar mislukte maincoon, klinkt toch leuker :P
IlseXzinia: ja hè?:D

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:55

Ik zou het persoonlijk niet echt chill vinden (en dat is zacht uitgedrukt) als iemand mijn kat zou lokken en hem zich toe zou eigenen. Je hebt mazzel gehad met de vorige eigenaren. Het is wel een mooie kater :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:11

Eens met Kikka, helemaal als hij gewoon een bandje om had en er niet slecht uitzag.
Maar wel een leuke kat om te zien en het is allemaal goed afgelopen. :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:17

Naja, we zijn al een paar keer langs die eigenaren geweest toen met foto en alles. Maar niemand zei hij is van mij, het is niet zo alsof we zo waren van: eeee kat! Die is knap! Kom maar hier wonen!
;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:23

Bijzonder verhaal en ik vind het een hele mooie kat <3

Maar weet je ook hoe hij daar in het asiel is beland?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:25

Dat weet ik:( iemand had hem in n vangkooi gevangen (hij jatte de siereenden uit de tuin:p) en die heeft toen de dierenambulance gebeld en die bracht hem meteen naar Amerongen!
Nog altijd beetje pissies daarover...het is verboden om katten zomaar te vangen...
(Niet te vergelijken met wat ik deed, ik "redde" hem van n plek waar die aandacht te kort kwam etc" die mensen vingen hem echt als n dief:(

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:28

Bad bad kitty x'D Als een kat eenden uit je tuin jat ga je toch opzoek naar de eigenaar van de kat? Of zorg je er voor dat de kat niet bij die eenden kan. Raar om een kat zomaar te vangen en hem zo maar weg te brengen... Ik kan niet begrijpen dat mensen dat doen.

Ik vind je ava trouwens geweldig <3

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:30

Thanks gydja!