Maak kennis met Steffie, die, zeg nou zelf, gerust door kan gaan voor de konijnen versie van een tinker
(lange manen, 2 maanogen, mooi vlekken patroon)
Mijn moeder was altijd heel stellig geweest in nieuwe huisdieren... die waren niet welkom! Maar ja toen ons oude konijn dood ging 2 maanden nadat we een spiksplinternieuw hok voor haar hadden gebouwd was dat toch wel even anders
Heel fout werd ik verliefd op een konijntje in een tuin/dierenwinkel... Maar ja liefde op het eerste gezicht doet domme dingen. Dus moeders meegesmokkeld naar de winkel en ja hoor ook die werd verliefd. En zo kwam Steffie in ons leven. Een konijn wat minstens 10-13 weken oud moest zijn, want het was geen schattig klein ding zoals de andere konijntjes in de winkel.

Zo kun je mooi zien hoe grappig dr achterpootjes en staart zijn gekleurd...
http://i62.tinypic.com/wj7u6b.jpg
We hebben er 4 weken over gedaan om een naam te vinden waar iedereen het mee eens was

Het werd dus Steffie (vernoemd naar Steffie Graff, mijn moeders idool en oud top-tennisspeelster)
Steffie mocht in eerste instantie door de tuin loslopen overdag als wij erbij waren. Tot ze dr grote hobby had ontdekt en die niet samen ging met mijn moeders grote hobby

http://i62.tinypic.com/2wmmk4y.jpg
Daarop kreeg ze een grote ren aan dr hok vast gemaakt en kon ze alsnog naar harte lust rondrennen.

en de onderste verdieping bestond uit zand, dus ze kon nog steeds dr grote hobby beoefenen. En dat dit meisje niet vies is van het zware werk blijkt wel

http://i57.tinypic.com/4tknx0.jpg
en weg is het konijn

http://i60.tinypic.com/23qxcic.jpg
Steffie bleek nog een grote liefde te hebben.... SNEEUW!
Zodra de sneeuw valt wil ze naar buiten en er door heen rennen en maf doen.
Vraag mij niet wat ze hier dacht, maar misschien zocht ze verstopte worteltjes

Maar ook de zomer heeft leuke dingen... Baasje koopt dan weer grappige speeldingen die onderzocht moeten worden (lees: gesloopt
)

Poetsen doet ze ook vaak, heel vaak... Steffie heeft dan ook een zeer duidelijke eigen mening over contact met mensen... Brrr... daarna moet je jezelf poetsen tot aan de puntjes van je tenen

(voor de duidelijkheid, bij ons mogen de konijnen "konijn" zijn en worden ze dus niet op schoot getrokken)

Waar ze nog meer goed in is, is hints geven... en zeg nou zelf dit snapt toch zelfs de meest "domme baas"

Dus kwam er een groot nieuw hok

Toen steffie 4 was kreeg ze een vriendje (I know, schaam mij nog steeds dat ik uit onwetendheid niet eerder een vriendje erbij heb gedaan. Maar al doende leert men en die fout gebeurt mij niet nog een keer
) Al was ze het daar niet helemaal mee eens in het begin
Zo'n jong wild ding, dat was toch niet helemaal haar droomkerel, en dan ook nog eens 4 jaar jonger!
Wat dacht het baasje wel niet... ze was toch geen cougar 
Hier Steffie en André (ja André ja, want Steffie Graff is getrouwd met André Agassi, ook een oud toptennisspeler, en tja dan kun je niet anders als je andere konijn André noemen als je al een Steffie hebt)

En zoals zo vaak groeide de liefde, en werd die zo groot dat zij hun eigen konijnen versie maakten van het oh zo bekende "zelfde model fiets, en zelfde kleur jas" bij oudere echtparen
Steffie en André werden sterren in synchroom-poetsen

André is een verhaal apart. Ik heb hem gekregen van een klant op de kliniek waar ik toen werkte. Zijn moeder was gedekt door een wild konijn tijdens een ontsnapping en 2 weken na de geboorte van André is ze helaas verdronken in de vijver in de achtertuin van de klant. Wij hebben deze klant toen geholpen met allerlei spullen om de konijntjes te kunnen blijven voeden met goede melk. Maar ook veel advies gegeven en heel vaak de klant gerust gesteld dat het allemaal prima ging. Als dank kreeg ik André omdat de klant zijn konijntjes naar een goed thuis wilde brengen. Doordat zn vader wild is, heeft André een "wildfactor"zoals wij het noemen. Aanraken was lange tijd niet ok, en hij bleef altijd ver uit je buurt. Na een tijd kwam hij wel bij je kijken, maar aanraken was nog steeds niet ok. Nu mogen we hem aaien (af en toe) en is hij super nieuwsgierig en komt dus altijd op je afrennen als je door de tuin loopt.
En dat resulteert dus in dit soort foto's

En verder? Verder zijn het een stel konijnen die mijn hart hebben gestolen.
Steffie is ondertussen alweer 8 jaar oud, en André is nu 4 jaar oud. En hopelijk blijven ze nog eventjes bij ons...

. Hij heeft echt een snoet van een wild konijn en is ook enorm rank en atletisch gebouwd. Heel anders als mijn 'tam' konijn
Prachtig verhaal van 2 echt schattige konijnen.