met toch wel grote trots wil ik aan jullie voorstellen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

met toch wel grote trots wil ik aan jullie voorstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:31

het wordt langzaam wel tijd dat jullie kennis kunnen gaan maken met 3 nieuwe huisbewonertjes,die hier in ons leven zijn gekomen..

zoals sommige mensen wel weten ben ik vorig jaar mijn 2 grote liefdes verloren,honden waar ik nog steeds dagelijks enorm veel verdriet van heb en waar nog elke dag aan gedacht wordt...

1 van deze honden was Joes,en kruising argentijnse dog x rottweiler,en dat is zo'n waanzinnige gave kruising,we hebben altijd gezegd dat we weer zulke kruisingen willen hebben als het zou kunnen...

maar goed,echt niemand fokt deze kruising..alles wordt met rottweiler gekruist ,behalve dus argentijnen...

dan zit er weinig anders op om ze zelf te fokken,nu heb ik geen puppyfok wens,laat ik dat voorop stellen,heb geen enkele kinderwens en ook geen wens om honden te fokken,dus ja..dilemma dilemma...

we hebben wel een teefje gekocht uit ouders met stambomen en welke hd/ed vrij gerontgend waren,dus een beetje voorbereid hadden we wel als het er dan toch van zou komen..

we hebben ons teefje ook op hd en ed laten rontgenen ,had zij ook maar enige afwijking gehad had ze direct gecastreerd geweest,maar alles was zoals uit een boekje..zou al absoluut niet willen fokken met een hond met enige heupafwijking,ik heb hier een hd hond lopen en zou echt geen eigenaar en hond deze ellende willen aandoen,laten we dat voorop stellen.

afijn om lang verhaal kort te maken,23 maart zijn hier pupjes geboren,kruisingen argentijn x rottweiler,onze droom kruisingen terug gekregen :+:

alleen het was werkelijk een soort van nachtmerrie waarin ik terecht ben gekomen,nookie bleek geen melk te geven,daar kwamen we na 2 dagen achter en toen waren er 3 puppen al zo slecht dat er 2 overleden zijn, 1 heb ik er weten te redden,dus bijflessen,en alles op alles zetten de rest te redden,dagen en nachten ben ik ermee bezig geweest,extra vocht toedienen,serum om biest tekort op te vangen enz..

ik weet nog wel dat ik op een gegeven moment alleen maar hoopte dat ze 3 weken oud waren,dan zou de ellende wel over zijn...

alleen dat was dus niet zo,er was 1 reutje,de enige zwarte in het nest,die was dus ook degene waarvan we meteen zeiden dat hij zou blijven,die brak op bijna 4 weken oud een pootje,vraag me niet hoe,want het is een totale raadsel hoe het gebeurd is,hem hebben we 4 dagen later moeten laten inslapen vanwege complicaties.. ;(

ben er echt stuk van geweest...

daarna is alles gelukkig goed gegaan en zijn hier nu 7 welvaren pupjes en 3 daarvan gaan hier blijven wonen... :)

en dat zijn :

reutje Mr Red:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

teefje Loisje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en mijn grote liefde lotus,ook wel Lootje genoemd :+: ,meisje heb ik echt van de dood gehaald ,en is zo lief...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loisje en lotus:
Afbeelding

natuurlijk leven de hondjes hier inmiddels gewoon in huis en tussen de grote honden in:
Afbeelding

en slapen ze het liefste lekker bij elkaar onder de salontafel:
Afbeelding

en nog een kleine ode aan lieve kleine dexie...ach wat had ik hem graag hier oud en groot zien worden.. ;(

hoop dat jullie ze net zo leuk en lief vinden als dat wij ze vinden,want oww wat ben ik blij mijn kruisingen weer terug te hebben!! :+: :+:
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-05-14 11:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Jiskaa

Re: met toch wel grote trots wil ik aan jullie voorstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:34

Wat een mooie kruising! Nooit verwacht, ben dol op Rottweilers maar dat andere ras is niet zo mijn ding, vind toch dat je van beide rassen wat terugziet, leuk!

Wel erg verdrietig en triest dat het met zoveel ellende is begonnen, hopelijk zal het met de rest goed vergaan :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:36

Wat een verschrikkelijk begin maar wel 3 prachtige pups! <3

Hoe gaat dat er ongeveer uitzien als ze volwassen zijn?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:39

ook via deze weg, wat een droppies , ontzettend klote dat de start zo een drama is geweest, maar hopelijk nu jaren lang genieten van het gespuis :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:43

zo he he,geloof nu dat alle foto's het doen :+

en ze gaan er later uitzien als een gestroomde argentijn...ik kan wel die andere kruisingen die ik had laten zien,maar die kwamen uit totaal anders gebouwde ouderdieren :)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:48

Weet je eigenlijk waarom de moeder geen melk had? ben ik dan weer benieuwd naar.

ze zijn wel erg mooi!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:51

geen idee....was mijn eerste en enige nestje ooit,dus ik ga me daar ook verder niet mee bezig houden,ze is na 5 dagen volop melk gaan geven,maar wel 5 dagen alle puppies moeten flessen en aan blijven leggen om de melkproductie alsnog op gang te krijgen...plus kleine lotus bleef zoveel honger houden dat ik haar tot 3 weken bijgeflest heb :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-05-14 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:52

Prachtige honden hoor! Veel plezier met ze! Wat ik me afvraag; neem aan dat jullie ook paarden hebben? Hoe kun je honden introduceren aan paarden? Vooral wanneer de honden nog jong zijn, lijkt het me niet zonder risico. Heb zelf een hond, maar mijn paard staat niet aan huis. Dus die kennen elkaar niet :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:54

indroduceren gaat hier best vrij snel hoor,in het begin pupje wel omhoog houden als de paarden naar binnen/buiten gaan,en als ze daaraan wennen dan met een 2de persoon die ze op de grond houdt en oplet enz,eigenlijk lopen ze binnen een paar weken wel gewoon overal rond hier,maar ik moet wel zeggen dat ik hond vriendelijke paarden heb :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:57

Nooooh wat lief! Wat onwijs schattig!!! Dit moois heb je echt verdiend!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:00

Wat een prachtige hondjes weer! Ik geniet altijd zo ontzettend van jouw fototopics :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:03

Vind ze echt geweldig kimmie, rotstart maar nu heerlijk genieten van deze prachtige pups.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:06

wat een prachtige fotos kun jij toch altijd maken, ongeacht wat erop staat :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:07

O wat een gave kruising zeg! Vooral dat eerste reutje, Mr Red, geweldig koppie heeft hij... <3 Hoeft geen strikje om hoor, hij mag zo afgeleverd worden :D
Wat een nachtmerrie moet dat geweest zijn zeg, die eerste weken...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:08

<3 <3 <3 ze zijn prachtig!!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:08

Jee dat wist ik helemaal niet! Mooie hondjes zeg!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:13

ja ik ben ook echt wel trots hoor hoe ze uitgroeien :))

het andere reutje is verkocht inmiddels dat is helemaal een joekel,daar valt iedereen op,ik wilde eerst hem houden,maar Red heeft een wat moeilijker karakter,dus die blijft lekker hier :) :)

en die eerste weken wil ik echt nooit meer over doen :n ,wat een ellende...zat op een gegeven moment 4x op een dag bij een DA...echt niets leuks aan...

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:18

Wat leuk zeg...mooie pupjes...

Maaruhhh...is de rest niet ook net zo benieuwd als ik naar de andere pups?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:18

Wat een prachtig kinderen heb je daar lopen!! <3 Vreselijk dat het zo heeft moeten starten :(:) Maar knap dat je deze mooie dondertjes hebt kunnen redden! <3

Jij hebt altijd van die aangrijpende topics, of het nou de stoere Wessel is, spelende Shetlanders, spelende honden of het verlies van een van je prachtige honden, je maakt grote indruk..

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:21

wauww wat een mooie pups <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:24

Wauw wat zijn ze mooi! Je hebt nu rond de 10 honden?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:25

Chichiba schreef:
Wat leuk zeg...mooie pupjes...

Maaruhhh...is de rest niet ook net zo benieuwd als ik naar de andere pups?

:j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:28

Wat een schatjes zeg, ik ben verliefd :+:

Heb je voor de andere al een nieuwe eigenaar gevonden? :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:29

nee als die 3 blijven hebben we 8 honden ...en dat is voor de tijd dat het is hoor,tino is nu ruim 12,5 ,dakkas wordt 10....dus ja...afscheid nemen zal er de komende periode ook weer in gaan zitten,maar....we zijn wel klaar voor de komende járen :D

en ik mag niet meer foto's plaatsen,dus andere pupjes kan ik niet zo laten zien :)

er zijn nog 2 teefjes die een nieuw baasje zoeken,maar daar is ruim belangstelling voor,dus die zullen ook vrij snel een nieuw baasje hebben... :)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:33

Wauww Nice! ben benieuwd hoe ze er uitzien als ze volwassen zijn!