Een kiekje in Jardin del Papagayo!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Een kiekje in Jardin del Papagayo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:13

Haai mede-bokkers!
Ik ben in de Mei vakantie naar Spanje geweest, in Peniscola. Daar heel even vandaan, richting Benicarlo ligt een prachtig soort van ''park'' met verschillende soorten vogels! ( En kangaroes, maar daar hebben we het maar niet even over, die zaten er heel sneu bij. Vogels zagen er iig super goed uit, op een paar met een paar kale plekken )
In dit park zitten echt veel verschillende soorten vogels. Sommige kon je niet bij in, zoals de ara's etc. Kakatoes en valkparkietjes etc kon je gewoon bij! Als je bij de ingang een zakje zaadjes kocht voor een euro, kwamen ze zo op je af.
Genoeg gekletst, hier de foto's!
Ik heb verder bij de meeste vogels geen idee wat het zijn, behalve de valkjes en kakatoes ( die ik overigens wel mee wilde nemen :Y) )
Linkjes zijn 'm ook even waard, maar deze zijn meestal met mezelf erbij die onder de vogels zit.. :')
We zijn trouwens ook heel gaaf met een landrover van het park opgehaald voor het hotel. Daarna ook weer afgezet, helemaal gratis. Top service! _/-\o_

Laten we maar beginnen met deze kleurrijke vogels! Ik denk dat ze met z'n 20 zaten in één hok, een groot hok. Ik denk dat menig voilliere vogel er jaloers op was!
[1] Afbeelding
Één van deze vogels vond mijn kont ook erg aantrekkelijk..
[2] http://i59.tinypic.com/23hkh9u.jpg
Mama, mijzelf en.... Voooooooogels <3
[3] http://nl.tinypic.com/r/202yk5/8
Onder de vogels..
[4] Afbeelding
En nog meer van dezelfde vogels op mijn schouders :Y
[5] http://i60.tinypic.com/24fin8w.jpg

Op naar de andere vogels, die waren er natuurlijk ook!
Deze prachtige vogel vond ik echt zo mooi dat het moeilijk was om de leukste foto's eruit te vissen van de meer dan 20 die ik van 'm gemaakt heb. Heb nog geprobeerd om hem op mijn hand te krijgen, maar dat eindigde erin dat ik bijna gebeten werd.. :')
[6] Afbeelding
En nog een keer
[7] Afbeelding
En nog een mooie, een rode!
[8] Afbeelding
Nog een keer dezelfde.
[9] Afbeelding
En deze wilde wél op mijn arm!
[10] http://i62.tinypic.com/20zs7es.jpg
En dan deze mooie grijze!
[11] Afbeelding
Nog een keer
[12] Afbeelding
[13] Afbeelding

En dan.. Valkjes!
Binnekort hebben wij ook weer een voilliere, mijn vader heeft na deze dag zijn vogel liefde weer terug gekregen. Toen ik een jaar of 3 was hebben we ze ook al gehad, maar toen wilde hij eerst een vijver.. Ik moest en zou valkjes hebben omdat ze look-a-like kakatoes zijn :')
[14] Afbeelding
[15] Afbeelding

En we hebben ook nog deze raar gekleurd ( Naar mijn mening ) vogeltjes. Waren heel sociaal! Hier zat ik ook helemaal onder, alleen geen foto van.
Deze was al wat ouder
[16] Afbeelding
[17] http://i57.tinypic.com/2afzgxz.jpg
En op mijn hoofd! Dit vage beest heeft tien minuten zo gezeten, en toen ik het hok uitwilde moesten we hem er echt afhalen.. Hij wilde niet weg :')
[18] http://i59.tinypic.com/1zzs27o.jpg

En nog wat leuke plaatjes om mee af te sluiten!
Voedende vogels! Mama en papa gaven omstebeurt wat voer aan een jong.
[19] Afbeelding
Een gave roze. Bij deze kon je niet in, dus het vage donkere aan de rechterzijde van de foto is een stukje gaas.
[20] Afbeelding
En als laatste..
Vogel vogel vogel! Kom dáááááán vogel vogel vogel!
[21] Afbeelding

Ik kreeg de laatste tien minuten nog het commentaar van mijn broer: ''Ik gok erop dat ze als ze bejaard is echt zo'n oud vogel-voerend vrouwtje is''. Vond ik toch wel even leuk, terwijl ik hiervoor vrij bang voor ze was om zo dicht bij te komen! Van veraf altijd mooi, maar nu dus ook van dichtbij :) Vooral kakatoes! Ben echt kakatoe-verslaafd. Heb hier ook nog foto's van, maar daar stonden andere mensen bij op die ik niet kende, vond dat niet zo handig.

Bedankt voor het lezen!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:16

De eerste vogels zijn zo te zien zonparkietjes :)
Op de laatste foto zijn de groene met blauwe kop volgens mij lori's, maar kan het niet goed zien :)

Ziet er gaaf uit hoor! :)

Hikarii

Re: Een kiekje in Jardin del Papagayo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:31

Zouden best lori's kunnen zijn, stonden overal wel borden bij en kan best zijn dat het erop stond bij een bord, zoiets vaags herinner ik me :') Maar ik nam niet echt de moeite om de borden te lezen, vogels waren interessanter! :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 06:58

Groene en rode zijn edelpapegaaien, man en vrouw :)
Voedende zijn rosella's
Leuke foto's

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 13:34

Weten we dat ook weer. :)
Bedankt!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:17

Ik heb nog nooit zo veel zonparkieten bij elkaar gezien! Maakten ze niet heel veel herrie? Ik heb thuis ook een zonparkiet, die heeft een aardige strot. Wat zal jij vrolijk zijn geweest met zoveel vogeltjes om je heen :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:20

Ik dacht dat die op foto 17 een pyrrhurra was, of hoe je het ook schrijft :P

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 20:12

liespr schreef:
Ik heb nog nooit zo veel zonparkieten bij elkaar gezien! Maakten ze niet heel veel herrie? Ik heb thuis ook een zonparkiet, die heeft een aardige strot. Wat zal jij vrolijk zijn geweest met zoveel vogeltjes om je heen :)

Ik weet het eigenlijk niet meer. Als het echt storend was, dan had ik me het wel herinnerd :') Sommige zaten ook te slapen. Het was een vierkant hok, langs de hekken zat een pad. Dan een soort ''grot'' waar ze inzaten etc, met takken, speeltjes enz. Maar de wakkere kwamen na je toe als je zaadjes had :)

Billy schreef:
Ik dacht dat die op foto 17 een pyrrhurra was, of hoe je het ook schrijft :P

Zou best kunnen.. Ik heb er echt geen verstand van :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:32

Even een lijstje met welke vogels welke zijn:
1 t/m 5 : zonparkieten
6 t/10 : Edelpapegaaien (de mannetjes zijn groen en de vrouwen blauw/rood)
11 t/m 13 : Grijze roodstaart

De valkjes herken je zelf inderdaad :D

16: Pyrrhura
17: Blauwvoorhoofd amazone
18: Ondersoort pyrrhura (Je hebt er een stuk op wat, door het vele kruisen en het te laat herkennen van ondersoorten zijn er nog weinig echt zuivere dieren)
19: Prachtrosella
20: Inca kaketoe (schitterend gekleurde kuif!)
21: 2 regenboog lories en 1 rode lori

Schitterende foto's, en als je eens de kans krijgt naar het Loro Parque te gaan (een papegaai/ara/parkieten park op Tenerife), is dit zeker een aanrader :)!