MareVeer schreef:Wat een leuke foto's! Het enthousiasme spat er echt vanaf, dat is super om te zien!
Zo te zien heeft hij alleen maar oog voor jou! Lijkt me fantastisch om te kunnen sporten met je hond.
Hij heeft echt een 'drive', een enorme 'will to please' volgens mij
Ik heb 2 vragen;
Waar heb je een beetje op gelet met bloedlijnen, enzo, dat je hiermee de sport in kan?
En, Tay zakt niet door z'n achterpoten, dat vind ik echt

heb je hier specifiek op gelet bij het orienteren? Waar moet je dan op letten? Rongtenfoto's van de ouders, of?
Hij heeft inderdaad een enorme will to please. Qua bloedlijnen heb ik gezocht naar een fokker die werklijnen fokt die een gematigd karakter hebben. Of eigenlijk naar honden die niet te scherp zijn en wat 'makkelijker'. Ook moesten het voor mij wel sociale honden zijn. Na een hoop rondvragen en googlen kwam ik bij deze fokker uit en hebben we eerst mail contact gehad, toen hele lange telefoongesprekken en ben ik er langsgegaan. Vanaf moment één was ik helemaal gek van Tay zijn moeder. Heerlijk sociaal, graag willen werken, maar vooral de knop die omging zodra ze het veld af was. Op het veld geconcentreerd en hard werken, naast het veld een heerlijke knuffelkont. De fokker van Tay fokt al tientallen jaren en haar teven hebben allemaal in de sport gelopen. Bij de werklijnen zijn de ruggen meestal wat rechter en zakken ze dus minder door, hoewel je ook showlijnen hebt waar het minder is. Het verschil is ook dat hij hier gewoon staat en niet in stand gezet is. Als ze in stand staan is het beeld al anders en dat is het lastige met fokkers zoeken, de meeste hebben standfoto's en dat kan enorm vertekenen. Het was dus een bijkomstigheid, maar aan de andere kant ook iets waar ik naar gekeken heb. Ik wilde een hond waarmee ik de sport in kon, eventueel wedstrijden mee kon gaan draaien, die een fijn karakter had naast het veld/het werk en die er nog eens goed uitzag. Ik vind dat ik daar goed in geslaagd ben 
Seven schreef:Tay ziet er top uit mooi uitgegroeid ben benieuwd naar de vzh
Over jullie vooruit doen jullie dat net als het revieren omdat hij om het paaltje rent??
Dank je! VZH wordt waarschijnlijk volgend voorjaar of als het heel goed gaat in het najaar. Vooruit sturen inderdaad zoals revieren. Eerst leren dat hij vooruit moet om snelheid te kweken en dan is een paaltje makkelijk. Wij doen het niet met bal om te zorgen dat hij niet wil gaan zoeken, als ik het goed zeg. Als het af commando er goed in zit komt dat er langzaam bij, maar eerst leren vooruit sturen op een grote afstand.
Hoe doen jullie dat?