Mijn gouden 'puppy' als proefkonijn voor de lens.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Mijn gouden 'puppy' als proefkonijn voor de lens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 15:50

De foto's zijn gemaakt met mijn (relatief) nieuwe Nikon, dit is een bridge camera waaraan ik nog niet echt gewend ben, dus niet alle foto's zijn even scherp.
Kritiek is altijd mooi meegenomen maar houdt het asjeblieft een beetje aardig :D

De hond, Maddox, is een 8 jarige golden retriever kruising met een malamute (voorouder van de husky).
We hebben hem al sinds hij ongeveer een jaar oud was en hij is een beetje aan de dikke kant sinds hij gecastreerd is, hier aub niet al te veel reacties over haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CarinaR

Re: Mijn gouden 'puppy' als proefkonijn voor de lens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:28

Als je geen reacties over zn dikzijn wil hebben, kan je beter geen topic openen, ik vind het ongezond dik.
Aparte kruising trouwens.

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:30

Wauw, wat een mooi beestje. Bij het zien van de foto's begint het bij mij te kriebelen, want qua hoofd lijkt hij verschrikkelijk veel op mijn hondje! Alleen die van mij heeft wat langere oren en is wat grijzer in het gezicht. Maar die ogen en snuit... Prachtige hond!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:33

Ik heb wel eens dikkere honden gezien hoor ;)
Mooi dier!!!!
Ziet er lekker vrolijk uit in zijn oogjes.
Lekker door spelen met je camera hoor.....is juist hartstikke leuk om te doen :j

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:34

ach een beetje vetjes.... lekker mollig!
ik hou der van!! leuke hond en leuke foto's!!! gewoon door oefenen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:34

Wat grappig, hij heeft net zulke oren als onze golden retriever x canadese herder.
Alleen was die niet zo dik, hebben we ook nooit gecastreerd, ging prima.
Tot zijn laatste uren met ballen en takken gesjouwd.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 16:58

Wij wouden hem ook niet castreren, maar meneer liep met een waas voor zijn ogen, zoveel hormonen had hij. Werd ook echt agressief als de vrouwtjes loops waren.

Hij heeft ook een heup die snel uit de kom kan klikken dus hij mag niet veel zwemmen oid. Daarom blijven de vetjes. En mijn opa en oom geven hem maar al te graag alles van hondensnoepjes tot frikadellen tot slagroom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:03

Oh dat is wel sneu zeg! Groot gelijk dat je hem dan castreert!
Die van ons liep alleen wat te piepen overdag, maar bleef keurig achter huis zonder hek of wat dan ook.

Ook sneu dat hij niet zo goed meer kan bewegen daarom. Misschien je opa en oom uitleggen dat het dier hier eerder dood van kan gaan en dat ze dan beter hondensnoepjes kunnen meenemen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:06

Ach, dat hebben we al zo vaak geprobeerd. Ze hebben beiden zelf ook honden gehad en dat ging altijd prima, dus daarom vinden ze dat wij niet moeten zeuren, de hond vraagt er toch zelf om (goh, gek joh, een kind vraagt ook eerder frietjes ipv groenten). Maar laten we daar niet te veel op in gaan haha.

Nog tips om hem wat actiever te laten kijken? Want soms kreeg ik toch echt een blik voor mn neus dat ik echt moest kijken of ie niet met zn ogen open lag te slapen hahaha.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:13

Leuke hond!
Mijn teefje is sinds ze gesteriliseerd is ook echt veels te dik.
En ik loop dagelijks een uur in het bos en ze loopt elke dag naast de fiets voor een half uur.
Beweging genoeg dus, (en laag in het voer)Wat ik wil zeggen is: Soms zijn dieren, net als mensen , gewoon vereerd met het ''Fat Gen''
Haha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:20

Hahaha ja, nouja, beter iets te dikjes dan iets te dun.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:24

veel van je foto's zijn iets overbelicht. Probeer iets meer met licht te spelen. Hij lijkt op sommige plaatjes wat flets namelijk

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:29

Is er een manier om dit te oefenen? Het is namelijk ook al een hele klus hem zover te krijgen dat hij een beetje lief kijkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:37

MorganeR schreef:
Ach, dat hebben we al zo vaak geprobeerd. Ze hebben beiden zelf ook honden gehad en dat ging altijd prima, dus daarom vinden ze dat wij niet moeten zeuren, de hond vraagt er toch zelf om (goh, gek joh, een kind vraagt ook eerder frietjes ipv groenten). Maar laten we daar niet te veel op in gaan haha.

Nog tips om hem wat actiever te laten kijken? Want soms kreeg ik toch echt een blik voor mn neus dat ik echt moest kijken of ie niet met zn ogen open lag te slapen hahaha.

Vreselijk... :+ Het is niet hun hond, bij jullie hebben ze zich aan jullie regels te houden.
Maargoed, dat zij zo zijn, kan jij helaas ook niets aan doen.

Ik vind het cool dat hij net zulke oren heeft als die van ons had! :D En ik denk dat hij dikker lijkt door het overtollige vel wat een Malamute volgens mij ook wel een beetje heeft.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 16:51

In zijn nek kun je ook werkelijk bijna de helft gewoon optillen, zoveel los vel heeft hij, het gouden leeuwtje haha.

Het is ook dat we een aantal dagen per week naar mijn opa en oma gaan en de hond dan mee gaat, dus al het snoepgoed wordt meer gesmokkeld hahaha.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:59

ik vind dat je dat niet goed kunt praten, het is niet gezond.
hier doet iedereen dat ook maar al te lief aan onze kleine hond. nu is ze eindelijk op gewicht en zet ik ook duidelijk en streng dat niemand haar mag voeren. weet ik dat ze toch wat extra krijgt dan krijgt ze van te voren ook geen brokken.

verder leuke foto's en lekker met die camera gaan spelen.
wel een leuke kruising

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 17:09

Dankjewel! Ik zou ook heel graag eens mijn verzorgpaard op de foto zetten maar ik ben zo bang dat mn camera kapot gaat oid.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:11

bestaan er geen beschermhoezen voor camera's

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 17:12

Niet dat ik zo snel weet, en ik denk ook niet dat welke beschermhoes dan ook kan beschermen tegen op de grond laten vallen of per ongeluk omstoten oid