Poezenbeesten!~

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Poezenbeesten!~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 16:03

Zaterdag 12 april was ik op bezoek bij Stichting Dierenthuis in Almere. Deze stichting vangt kansarme asieldieren op. Dit zijn bijvoorbeeld katten met besmettelijke ziektes, afwijkingen of zwerfdieren die in een asiel niet zouden overleven. Of bijvoorbeeld honden die "vals" zijn, of altijd gezworven hebben en doodsbang voor mensen of honden met een afwijking of ziekte en daardoor niet meer geadopteerd worden.
Op dit moment zijn er 800 katten, ongeveer 100 honden en een aantal pony's en paarden in het Thuis die allemaal zo liefdevol en zorgzaam opgevangen worden, dat ik er warm van word. Ik heb genoten van alle aandacht die ik van deze dieren, met name de katten, heb gekregen. <3

1. Geen idee hoe hij heet, maar hij ging lekker zitten voor de mensen.
Afbeelding

2. Deze kat laat even heel duidelijk merken dat als je op je hurken gaat, je kan verwachten dat hij (of elke andere kat) zich gemoedelijk in je nek kan nestelen. := Zazou.
Afbeelding

3. Het maakt voor Dierenthuis niet uit of je een schitterende raskat bent of niet... Gismo is echt schitterend en wilde dus ook heel graag geaaid worden!
Afbeelding

4. Sommige vinden mensen niet zo heel leuk. Gelukkig is deze niet te bang om toch even te poseren.
Afbeelding

5. "Maar deze kat is toch niet zielig?" Géén van de katten daar zijn zielig! Deze toont dat wel even. :j
Afbeelding

6. Binnen of buiten, of van binnen naar buiten kijken. Alles mag en kan! :j
Afbeelding

7. "Leuk dat je er bent, hoor, maar ik blijf even lekker op mijn kussen liggen, goed?"
Afbeelding

8. In de "Sukkelaars" kamer zitten katten met een afwijking. Pipa had twee hele zieke en zeer pijnlijk ogen. Dierenthuis heeft haar pijnlijke en toch al blinde ogen verwijderd. Nu "kijkt" Pipa zo de wereld in! Geen pijn, veiling, warm en geliefd. Pipa is lief... <3
Afbeelding

9. Dit is Moussie. Moussie is als zeer angstig en ondervoed kitten binnengebracht. Hij mocht lekker op krachten komen, maar zijn "schuddekopje" is niet over gegaan. Je ziet het nauwelijks, maar hij schudt een beetje... := Het maakt Moussie niet uit! Die is happy!
Afbeelding

10. Pietertje. <3 Pietertje is gevonden met een verwaarloosde binnenoorontsteking. De oorontsteking kon gelukkig verholpen worden, maar zijn kopje staat definitief scheef. Pietertje eet, drinkt, speelt en knuffelt. Het boeit hem niet dat hij alles een beetje scheef ziet. :=
Afbeelding

11. Ik zei al eerder dat het niet uitmaakt of je mooi bent of niet, of je scheef bent of niet, en of je dus wel of niet een hap in je oor hebt! :D Dit is Boef!
Afbeelding

12. Zelfde kat. Deze heer zit in de "Leucose kamer". Alle katten hier hebben de zeer besmettelijke ziekte Leucose. Omdat ze allemaal lekker knus bij elkaar zitten, zijn ze niet alleen, maar kunnen ze andere katten niet aansteken.
Afbeelding

13. En of ze daar kunnen genieten... <3
Afbeelding

14. Dit is Jitse (heb ik nèt gehoord! :D) Ze zeggen dat je ziek bent, maar dan kun je toch zeker wel genieten? Ik vind deze foto zo'n rust uitstralen.
Afbeelding

Ik heb genoten van de rondleiding die ik heb gekregen en van alle katten. Met name de "sukkelaars" hebben mijn hart gestolen. Eén daarvan kon ik helaas niet fotograferen, omdat hij maar bij me bleef om aaitjes te halen. Hannes... <3 Scheve kop en hij mist een oog. Maar dat maakt hem totaal niet uit! En mij ook niet...

Mouzs_engel

Re: Poezenbeesten!~

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:08

Awh, super lieve foto's en katten. Die met dat schreve hoofdje is echt te <3
Maar vraagje, als de katten gwn weer helemaal 'gezond' zijn kunnen ze dan niet geadopteerd worden?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 16:14

Nee, de dieren worden niet meer geadopteerd. Veel van deze katten zijn ongeneeslijk ziek, zoals bijvoorbeeld FiV en Leucose. Maar er zitten ook gezonde katten die om wat voor reden dan ook niet in het asiel kunnen worden opgenomen of blijven of hele bange zwarfkatten. Ook die gaan niet meer weg.

Dierenthuis is geen asiel. Alle dieren worden hier definitief en zeer liefdevol met alle nodige zorg opgenomen. Zelfs na hun dood worden ze gecremeerd en wordt de as over een prachtig gebied binnen Dierenthuis uitgestrooid. :j

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:19

Agossie schreef:
Nee, de dieren worden niet meer geadopteerd. Veel van deze katten zijn ongeneeslijk ziek, zoals bijvoorbeeld FiV en Leucose. Maar er zitten ook gezonde katten die om wat voor reden dan ook niet in het asiel kunnen worden opgenomen of blijven of hele bange zwarfkatten. Ook die gaan niet meer weg.

Dierenthuis is geen asiel. Alle dieren worden hier definitief en zeer liefdevol met alle nodige zorg opgenomen. Zelfs na hun dood worden ze gecremeerd en wordt de as over een prachtig gebied binnen Dierenthuis uitgestrooid. :j

Okee, wel jammer dat er geen 1 kat weg gaat...
Vond ze wel heel leuk <3
Weel een hele mooie stichting

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:20

Achossie, wat lief!
Prachtige foto's ook!
Nog even over foto 10, Pietertje 'het boeit hem niet dat hij alles een beetje scheef ziet'
Gelukkig voor hem is dat als het goed is weer 'rechtgetrokken'.
Als je maar lang genoeg scheef ziet, wordt het beeld vanzelf weer goedgebracht, dankzij je hersenen :)
En dat is maar goed ook.

Wat een schatjes <3 Bedankt voor het delen van deze foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:21

Wat een lieve katten en wat fijn dat ze een mooi thuis hebben! Boef is echt meesterlijk!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:33

Heb je ook Guus gezien? Een zwarte langhaar kater? Hij zit als het goed is appart omdat die een ziekte heb.

Mooie katten en ik ken ze ook via de site en horen enz en vindt ze super

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:37

Sweetgirl1 schreef:
Heb je ook Guus gezien? Een zwarte langhaar kater? Hij zit als het goed is appart omdat die een ziekte heb.

Mooie katten en ik ken ze ook via de site en horen enz en vindt ze super
Ik heb Guus waarschijnlijk wel gezien, maar dan weet ik dat niet meer of niet beseft. Of hij lag ergens lekker te slapen, dat kan ook.

Doanique schreef:
Wat een lieve katten en wat fijn dat ze een mooi thuis hebben! Boef is echt meesterlijk!

Boef was inderdaad een schatje! Hij bleef om aaitjes vragen. :=

Yasmijntje schreef:
Achossie, wat lief!
Prachtige foto's ook!
Nog even over foto 10, Pietertje 'het boeit hem niet dat hij alles een beetje scheef ziet'
Gelukkig voor hem is dat als het goed is weer 'rechtgetrokken'.
Als je maar lang genoeg scheef ziet, wordt het beeld vanzelf weer goed gebracht, dankzij je hersenen :)
En dat is maar goed ook.

Wat een schatjes <3 Bedankt voor het delen van deze foto's!

Oh, dat wist ik niet! Zij kopje staat eigenlijk de andere kant op, maar hij hoorde natuurlijk iets binnen dus hij draaide (voor zover dat kon) met zijn kopje onze kant op.

Julot_Engel schreef:
Okee, wel jammer dat er geen 1 kat weg gaat...
Vond ze wel heel leuk <3
Weel een hele mooie stichting

Het is juist om te voorkomen dat er gezeuld wordt met de katten. Aan veel van deze katten zitten hoge dierenartskosten verbonden, of ze zijn te schuw om aangehaald te worden, of ze zijn al van hot naar her gezeuld. Nu zijn ze thuis. Ik vind het wel heel goed, al had ik er zo één (of meer) mee willen nemen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:30

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:38

achoss... Hij was doodsbang toen hij kwam, dus. Nee, hij is me niet opgevallen. Misschien omdat hij nog wat angstig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:42

Oh wat een scheetjes! , mijn ouders hebben ook een poes met een scheve kop en die is net zo knettergek en normaal als de ander :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:44

Och, wat een heerlijk stel! <3
Ik kende deze stichting nog niet, maar deze naam ga ik absoluut onthouden! :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:50

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 22:04

Het zou heel goed kunnen dat ik Sem gezien heb, maar dan is hij me niet opgevallen. Er zitten meerdere honden daar. Overigens zijn ze verhuisd naar Almere en ik denk dat jij in Aarle-Rixtel stage hebt gelopen. Het kan dus dat Sem nu in een hele andere kamer zit. Correctie... ik WEET dat jij in 2009 in Aarle-Rixtel hebt stage gelopen! Je verhaal staat namelijk op de site bij Sem! (ik stuur je pb).

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 22:55

Kan het zijn dat hij bij de Leucose katten zit? Aan de binnentuin?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:59

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 23:32

Ik heb in "Kamer 3" alleen katten gezien... Of zijn er ook speciale hondenkamers? Ik denk niet dat ik hem gezien heb. We kregen een rondleiding met een groepje, dus wellicht heeft Sem een veilig plekje gezocht.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 06:10

.