Op dit moment zijn er 800 katten, ongeveer 100 honden en een aantal pony's en paarden in het Thuis die allemaal zo liefdevol en zorgzaam opgevangen worden, dat ik er warm van word. Ik heb genoten van alle aandacht die ik van deze dieren, met name de katten, heb gekregen.

1. Geen idee hoe hij heet, maar hij ging lekker zitten voor de mensen.

2. Deze kat laat even heel duidelijk merken dat als je op je hurken gaat, je kan verwachten dat hij (of elke andere kat) zich gemoedelijk in je nek kan nestelen.

3. Het maakt voor Dierenthuis niet uit of je een schitterende raskat bent of niet... Gismo is echt schitterend en wilde dus ook heel graag geaaid worden!

4. Sommige vinden mensen niet zo heel leuk. Gelukkig is deze niet te bang om toch even te poseren.

5. "Maar deze kat is toch niet zielig?" Géén van de katten daar zijn zielig! Deze toont dat wel even.

6. Binnen of buiten, of van binnen naar buiten kijken. Alles mag en kan!

7. "Leuk dat je er bent, hoor, maar ik blijf even lekker op mijn kussen liggen, goed?"

8. In de "Sukkelaars" kamer zitten katten met een afwijking. Pipa had twee hele zieke en zeer pijnlijk ogen. Dierenthuis heeft haar pijnlijke en toch al blinde ogen verwijderd. Nu "kijkt" Pipa zo de wereld in! Geen pijn, veiling, warm en geliefd. Pipa is lief...

9. Dit is Moussie. Moussie is als zeer angstig en ondervoed kitten binnengebracht. Hij mocht lekker op krachten komen, maar zijn "schuddekopje" is niet over gegaan. Je ziet het nauwelijks, maar hij schudt een beetje...

10. Pietertje.

11. Ik zei al eerder dat het niet uitmaakt of je mooi bent of niet, of je scheef bent of niet, en of je dus wel of niet een hap in je oor hebt!

12. Zelfde kat. Deze heer zit in de "Leucose kamer". Alle katten hier hebben de zeer besmettelijke ziekte Leucose. Omdat ze allemaal lekker knus bij elkaar zitten, zijn ze niet alleen, maar kunnen ze andere katten niet aansteken.

13. En of ze daar kunnen genieten...

14. Dit is Jitse (heb ik nèt gehoord!

Ik heb genoten van de rondleiding die ik heb gekregen en van alle katten. Met name de "sukkelaars" hebben mijn hart gestolen. Eén daarvan kon ik helaas niet fotograferen, omdat hij maar bij me bleef om aaitjes te halen. Hannes...