[Heilige Birmaan] Hoera! Fin en Nox zijn jarig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

[Heilige Birmaan] Hoera! Fin en Nox zijn jarig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 13:04

Het is alweer een jaar geleden dat ik de hele dag in zenuwen doorbracht, wachtend tot Lenthe van bokster Limoen zou gaan bevallen van haar nestje.

Al jaren heb ik geroepen dat ik twee kittens (tabby katers) wilde van haar dame Lenthe. Maar dat kon niet ivm onze hond.
September 2012 sloeg het noodlot toe en moesten wij onze Herrie laten gaan. Wat was het huis leeg zonder hem ;(

In oktober was er een Birmanen show in Harmelen waar Limoen met haar Iepie heen zou komen en waar nog een paar kittens door haar gefokt zouden komen. Ook twijfelde ze toen al om Lenthe nog een keer te laten dekken.
Ik ben naar de show gegaan om de Birmanen eens in het echt te gaan bekijken en mee te maken. Blij dat ik dat gedaan heb, wat een fantastische katten zeg! Ook heb ik daar dus Limoen en haar moeder ontmoet.

Rond die tijd werd ook de knoop doorgehakt en Lenthe zou gedekt worden door Davino. Áls ze krols zou worden.
In januari was het zo ver, Lenthe was krols en werd naar Davino gebracht om gedekt te worden. In Februari kwam de verlossende foto, Lenthe was hardstikke zwanger!
Het topic op Bokt: [BB] Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Op 19 maart 2013 werden er 5 kittens geboren. Drie poesjes en twee katertjes. Wat waren ze mooi!

Deze twee donders mochten bij mij komen wonen werd in April duidelijk!
Fiero Sento = Fin
Afbeelding
Meon Felicio = Nox
Afbeelding

13 weken:
Afbeelding

En wat duurde die 13 weken wachten lang zeg! Een keer of 3 ben ik van Zaandam maar Drenthe gereden om kittens te knuffelen :+: al die kilometers waren het meer dan waard!

In Juni kwam Limoen Fin en Nox brengen, heb de hele week gestuiterd!
Afbeelding
Gelijk werd de huiskamer helemaal verkend. De kattenbak was binnen een paar minuten ook gevonden en dat is natuurlijk heerlijk!

Tuig en Terror groeiden hard en werden al snel flinke mannen
Afbeelding
Met beide nogal bijzonder slaap posities:
Fin
Afbeelding
Nox
Afbeelding

Saampjes
Afbeelding

Afbeelding

In oktober was er weer een Birmanen show in Harmelen en dit keer ben ik met de mannen ook gegaan. Limoen was er ook met Valente, hun kleine zusje uit hetzelfde nest.
Fin werd netjes 5de in de groep van 9 showkwaliteit katjes. Nox kreeg een Best In Show nominatie en ging er uiteindelijk vandoor met de titel: "Mooiste blauwe ogen" (Nox heeft een oploper op zijn linkervoorpoot en is dus geen showkwaliteit kat)
Afbeelding

In December kochten mijn vriend en ik een nieuw huis en moesten de mannen uiteraard mee verhuizen. Ze hebben zich ontpopt tot zeer stabiele, vriendelijke knuffelkatjes die zich zeer snel thuisvoelen, waar ze ook komen. Ze zijn fantastisch met kinderen (vooral Nox) en kiezen voor zichzelf als ze daar behoefte in hebben.
Ze zijn niet van mijn schoot af te krijgen en liggen het liefste zo dicht mogelijk bij mij :) :+:

Waarom zou je wachten tot de krabpaal geheel in elkaar gezet is na het verhuizen?
Afbeelding

Het mandje van de eerste dag past nu nog 1 Nox in, ipv twee kleine kittens
Afbeelding
Met zijn tweeen op schoot is ook problematisch aan het worden
Afbeelding

En nu kijken ze het liefste samen naar buiten :+:
Afbeelding
Afbeelding

En het topic van hun kleine zusje Valente: [BB-ITP] Eeuwige baby Valente is jarig!! (mooiste Heilige Birmaan)

nafkedemi

Re: [Heilige Birmaan] Hoera! Fin en Nox zijn jarig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:07

wouw wat een mooie katten!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:19

Wat een prachtige katten! Snap dat je hier ontzettend blij mee bent :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:42

Ze zijn zoooo fantastisch!!! :D <3

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:45

even een vraagje : Ik heb een kortharige kat die (los van de korte haren) gigantisch op die van jou lijken. wat voor karakter geeft dit ras? die van mij is een beetje stoicijns, heel hard miauwen, gek op aandacht, nieuwschierig. lomp.. (niet echt het karakter van een HTK kat)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:50

Hier ook 3 birmanen, heerlijke beesten maar wat kunnen ze dom kijken. Met name onze kater, hij is echt een meester manipulator, maar hij kan zo dom kijken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 14:54

femo schreef:
even een vraagje : Ik heb een kortharige kat die (los van de korte haren) gigantisch op die van jou lijken. wat voor karakter geeft dit ras? die van mij is een beetje stoicijns, heel hard miauwen, gek op aandacht, nieuwschierig. lomp.. (niet echt het karakter van een HTK kat)

Ze zijn heel vriendelijk en gezellig :) op wat gePRRR en een mauw als het voederbakje leeg is na heel stil, Dol op knuffels en aandacht, ontzettend nieuwsgierig en ondernemend. Fin is vrij subtiel en behendig en Nox is uhmn wat minder subtiel :D en vrij onhandig :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:58

Wij hebben ook twee birmaan katers van bijna een jaar en het zijn ook zulke schatten die echt als broers bijna alles samen doen. Hiervoor drie poezen gehad.Zijn overleden op 15,16,en 17 jaar. Zou niet anders meer willen.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:18

Wat een heerlijke mannen! Gefeliciteerd met hun verjaardag.

Ik heb zelf twee Birmaan poesjes van 7 maanden, ik had me echt geen beter ras kunnen wensen!