Rondje met de hond (Husky) in Frankrijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Rondje met de hond (Husky) in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 23:51

Ik leef werkelijk als een luxepaard, luxer dan een luxepaard *\o/*
Met mijn prachtige vriendje, de jonge Siberische Husky reu Manu, kan ik de hele dag rond struinen door de prachtige gebieden in onze omgeving, namelijk in Zuid-Frankrijk.

Manu is 10 maanden oud. Ik houd hem aan de lijn door zijn jachtinstinct. Zo lief als hij er uit ziet, zo goed is hij in het jagen. Dus ik moet veel met hem doen om hem zijn energie kwijt te raken.
Deze foto's zijn al van twee weken geleden. Met de huidige warmte (vandaag was het hier 23 graden) wandelen we 's ochtends en 's avonds en blijft hij overdag, op een paar plasrondes na, binnen in ons koele huis.

1. Als het hoog wordt krijg ik altijd een beetje duizelingen dus ik moet niet teveel naar beneden kijken. Dus toen mijn zusje op bezoek kwam heb ik haar de camera mee laten slepen. Die durft wel vlakbij de afgrond te staan :+
Afbeelding

2. Even rusten want van klimmen krijg je het toch wel wat warm.
Afbeelding

3. Manu staat op onze berg, daar tussen ligt een flinke kloof en je ziet een weg op de berg er tegenover staan. We stonden vrij hoog maar helaas krijg je dat zo lastig op de foto.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Kusje <3
Afbeelding

6. Het is BB-ITP dus we letten op de kop van de hond
Afbeelding

7. De arme ziel kreeg het warm van die klim. Maar toch even bij baasje kruipen om te poseren *D
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Met 16 graden is het gauw te warm voor de arme man
Afbeelding

11. En dan moet je even languit en in de steentjes rollen *\o/*
Afbeelding

12. En de wandeling afgebroken omdat het toch echt te warm werd daar bovenop die berg voor hem.
Afbeelding

:evaw:

love_Soraya

Re: Rondje met de hond (Husky) in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:12

Wat een prachtige hond heb je zeg ! Ziet er heerlijk uit daar om te wandelen :)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:25

Mooie foto's hoor, maar wat onhandig dat je een hond hebt die en niet los kan, en drie kwart van het jaar niet buiten actief kan zijn omdat het dan te warm voor hem is?!

Dan ben ik toch blij dat ik een locaal spaans herdershondje heb die zich hier in de bergen als een vis in het water voelt en lekker los mee kan, of we nu lopend, te paard of met de mountainbike eropuit gaan dagelijks...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:29

Prachtige foto's!!! Nog 6 weken en dan mag ik ook weer naar Frankrijk :))

En wat een heerlijke hond heb je zeg... Waar in frankrijk is dit precies?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:25

Marja schreef:
Mooie foto's hoor, maar wat onhandig dat je een hond hebt die en niet los kan, en drie kwart van het jaar niet buiten actief kan zijn omdat het dan te warm voor hem is?!

Dan ben ik toch blij dat ik een locaal spaans herdershondje heb die zich hier in de bergen als een vis in het water voelt en lekker los mee kan, of we nu lopend, te paard of met de mountainbike eropuit gaan dagelijks...

In Nederland is het ook 's zomers te warm. En het is nu wel extreem vroeg warm hier. Hij is pas 10 maanden dus ik hoop dat we dmv trainingen straks beter met het jachtinstinct om kunnen gaan.
Op het hoogtepunt van de warmte overdag gaan we gewoon niet langer dan een half uur weg. Dan ligt hij het liefste binnen of we gaan lekker zwemmen buiten. Het is allemaal wel te doen hoor. 's Winters is het dan weer heerlijk koud voor hem. Je moet met de wandelingen alleen plannen. Een klim in de bergen is zwaarder dan een uur rechtuit.
Een Herder heeft ook een ondervacht dus die zal het nu ook te warm hebben voor een wandeling van 12 km klimmend in de bergen. En ik vind het heerlijk om 's ochtends vroeg op pad te gaan. Dus hij komt niets tekort hoor, je moet er alleen wel rekening mee houden bij dit ras.

Dit is in Cajarc, departement de Lot in Zuid Frankrijk. Prachtig gebied inderdaad! Dankjulliewel, ben ook blij met mijn vent <3

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:55

Weer hele andere fotos als tussen de bollenvelden! Wat heb je een mooie nieuw huis/omgeving Nikkie, ziet er prachtig uit.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:47

wat een mooie foto's van jullie samen. Gaaf beest hoor! :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 16:09

Mizsz_Kitty schreef:
Weer hele andere fotos als tussen de bollenvelden! Wat heb je een mooie nieuw huis/omgeving Nikkie, ziet er prachtig uit.

Dankje Kit!

Helaas vlieg ik dit weekend weer terug naar NL en pas na een paar weken volgt mijn knappe vent. Na de zomer keren we weer terug.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:12

Wat een gave hond en wat een gebied <3

Ook meteen je blog gelezen, erg leuk!!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:31

Dan moeten we toch maar weer eens afspreken als je hier weer bent!!!