Mijn poezenbende ''even'' voorstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Mijn poezenbende ''even'' voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 17:45

Hoihoi!

het besef kwam vandaag ineens weer even binnen bij mij...het duurt niet meer lang of mijn poezenbende is alweer een jaartje ouder! Ik heb ze hier nog nooit voorgesteld, dus dat word eens tijd :j
Even een paspoortje van mijn 4 poezels:

Mara :list:
HTK katje
Bijna 3 jaar oud
Rode poes
Moeder van 3 kids
Kwijlt wanneer ze gelukkig is en kriebels krijgt :')
bijnaam: Buddha Bob

Minoes :list:
HTK katje
Bijna 3 jaar oud
driekleurtje
Zus van Mara
Chronische niesziekte
Bijnaam: Darth Vader Kitty (ivm met het snurkende geluid wat zo af en toe eens goed te horen is :') ), Noes, Noezel

Sam :list:
HTK katje
Bijna 2 jaar oud
Dochter van Mara
Is een echt prinsesje :')
Bijnaam: Tut, tuttebel, prinsesje :')

Hero :list:
HTK kat (hij is vrij groot, dus katje is niet echt op zijn plaats hier _O-)
bijna 2 jaar oud
Zoon van mara, broer van Sam
Slimmerikje van het stel, en in training B-)
Bijnaam: homootje :')

Om een lang verhaal kort te maken, Mara en Minoes zijn zusjes die we van een boerderij gered hebben, al bijna 3 jaar geleden. We mochten 1 poesje halen na het overlijden van Elmo (16 jaar oud geworden). Liefst een driekleurtje of lapjeskat, want dat had mijn moeder nog nooit eerder gehad :') Zo gezegd zo gedaan, wij op weg naar de boerderij waar we 2 kittens aantroffen. De rest van het nestje was al overleden (handmatig even geholpen, zoals de boer dat zei) en 1 was gegrepen door de hond. 2 kleine kittens lagen onder de heg. een driekleurtje, en een rooie. Koud, alleen, de moeder was ze kwijt, en zij moesten het (met hun nog geen 4 weekjes oud) alleen zien te redden onder een koude heg met een bord brinta die werd opgeslobberd door de tig andere katten die dat ook wel lustten -O- We konden het niet over ons hart verkrijgen om een achter te laten, en namen ze beide mee (tot volle verassing voor mijn moeder natuurlijk die er maar 1 had verwacht :+ ) Verhaal uitgelegd, laten zien dat het beide dames waren, en ze mochten blijven :D Ze waren ziek (niesziekte) hadden wormenbuikjes, en waren uitgedroogd. Tripje DA deed wonderen. Medicatie mee, ontworming, en vocht ingespoten. Ook wat laxeermiddel om hun ontlasting los te krijgen wat vast was komen te zitten door de uitdroging.
We waren bang om minoes te verliezen voor een klein moment, aangezien haar ontlasting zo vast zat dat het heel veel energie koste voor zo'n klein dinkje om het eruit te krijgen :(:)

1.Afbeelding

Gelukkig knapten ze daarna geleidelijk aan op. Mara kwam over haar niesziekte heen, maar Minoes heeft het helaas chronisch gehouden :( Met magnesium over haar voer is het ovigens prima te handelen +:)+
Na een paar weekjes aansterken en groeien, mochten ze naar buiten toe.

2.Afbeelding

Van kittens groeiden ze uit tot puber, met de bijbehorende streken :=
3. Afbeelding

4. http://i58.tinypic.com/15qyjus.jpg

Van pubers naar volgroeid...hun eerste winter
5. Afbeelding
(Minoes vond de sneeuw maar niks :+ Het plakte aan je poot en het was koud! := )

En toen...nouja, hoe kun je het het beste noemen? Ik denk toch wel een ontzettend sneu ongelukje. Het was niet gepland, en zeker niet gewild....maar Mara was drachtig. Ze was nog geen jaar oud! Volgens mijn moeder kon het geen kwaad dat ze naar buiten ging toen ze nog niet geholpen had, ik zei nog van wel. Maar ja, dan heb je ineens als dochter vrij weinig te zeggen := Mara werd dikker en dikker. Ze bleek drachtig te zijn, en het enige wat wij konden doen was de kittens van harte welkom heten op deze wereld, en ze een geweldige start geven. Mara en ik hebben in die tijd een ontzettend goede band opgebouwd. Elke nacht mocht ze met mij mee naar bed, en hadden we een standaard wakker word riedeltje.
Wekker, 5 minuten kriebeltijd, ik naar de badkamer, zij naar beneden.
Op een dag was dit anders...Wekker, 5 minuten kriebeltijd, ik naar de badkamer, en Mara ook. Toen ze weer opstond en naar mijn bed toe rende, lag er een plasje op de tegels. Ik mijn moeder geroepen, en die zag het inderdaad ook...Mara's vliezen waren gebroken. De bevalling zou die dag komen. Mara kroop tegen me aan, en liet duidelijk merken dat ik niet weg mocht. Mijn moeder melde me af voor school (leugentje om bestwil := ) en ik ben die dag bij Mara gebleven. Van een werpkist moest Mara trouwens niks hebben....nee, het twee persoons bed waar ze elke nacht met mij op lag...dat beviel haar beter :+
Handdoeken eroverheen gelegd, en we waren er klaar voor :) Om kwart over 10 's morgens begon het. Ik zat op bed met mijn benen gespreid, en Mara lag er tussenin, en is daar bevallen.

6. http://i58.tinypic.com/ve1a3d.jpg
Mara net bevallen van nr. 1, Sam

7. http://i58.tinypic.com/ve1a3d.jpg
Nr. 2, Aka

8. Afbeelding
Bevallen is vermoeiend :')

9. Afbeelding
Sam 1 dag oud

10.Afbeelding
Hero 1 dag oud

Maar ook deze hummeltjes groeiden natuurlijk snel :)

11. Afbeelding
Hero als stoere bink <3

12. Afbeelding
Onderonsje met tante Noes <3

13. Afbeelding
Sam voor het eerst in het gras

Als het waterbakje leeg was werd dit ovigens duidelijk aangegeven
14. http://i62.tinypic.com/352gp4w.jpg

en inmiddels zijn ook die belhamels uitgegroeid tot een prachtig stel katten <3
15. Afbeelding

16. Afbeelding

En het leukste van alles...het gezinnetje is op 1 katje na nog compleet. Aka is naar Enschede verhuisd, maar Hero en Sam wonen bij mij en mijn vriendin met Mara en Minoes.

17. Afbeelding
Broer en zus <3

18. Afbeelding
Zus en zus :D

Ow, en deze moet er eigenlijk ook nog even bij :') Vanwege minoes haar niesziekte is haar weerstand lager, en heeft ze het in de winter sneller koud. Hier hebben we een oplossing voor:
19. Afbeelding

Zo, heel levensverhaal :') Bedankt voor het kijken/lezen :wave:

Limoen

Re: Mijn poezenbende ''even'' voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:55

Wat een prachtig stel zeg!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:01

Wat een leukerds! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:11

Wat een prachtige katten heb je! En een hoop :=

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:04

Superleuke katten heb je!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:06

Wat een leuke katten!
En grappig die tuigjes, echt handig :)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:09

Waar heb je die (buitenloop)tuigjes gekocht, als ik vragen mag?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:13

hihi dank jullie!
De tuigjes zijn hondentuigjes.
Degene die ze daar dragen zijn Teeny Weeny hondentuigjes. kleinste maat (chihuahua)
Tegenwoordig draagt Hero een nieuwe, aangezien hij uit zijn oude gegroeid is. Hero draagt tegenwoordig een rood tuig van Duchty Puppy :j
Afbeelding

De kattentuigjes zijn over het algemeen te groot voor ze, en anders kom je op de kleine touwtuigjes uit, wat we niet betrouwbaar genoeg vinden. Dan maar over op de hondenmodellen :D

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:14

Bedankt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:25

Kruipen je katten er niet uit? Min kat krijgt dat voor elkaar xd

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:33

Nee, gelukkig niet :) De hondentuigjes zijn onder de oksels door gehaald, terwijl de gewone kattentuigjes bij buik en hals zitten. Doordat dit onder de oksels zit, kunnen ze moeilijker poten terugtrekken waardoor ze er niet uit kunnen schieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:40

Wat een leuke groep poezen heb je zo! De schilpad is wel erg mooi :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:49

Wat een leuke katten en wat een fijne tuigjes!!

Hoe duur waren die :o ?
Ik heb ook een binnenkat die soms toch wel erg graag van het zonnetje mag genieten. Dus misschien is dit een optie, alle andere tuigjes heeft hij namelijk binnen no time kapot of uit.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 10:55

Dat was dus bij ons ook het probleem, maar deze blijven gelukkig mooi aan :D Pffft, hoeveel koste het ook alweer...
ik had ze bij de Petsxs weg voor 5.95, maar zie ze verder op internet ook voor een tientje. al met al dus niet geweldig duur al zeg ik het zelf :)

http://www.petsxs.nl/hondentuig-teeny-weeny-p-984.html

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:56

Nu is die kater van mij extreem klein, maar ik zal zijn borstomvang eens meten en dan kopen dat er 1 past :j

Stoere uitvoerinkjes ook :j :D

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:15

wat een geweldige poezels heb je.echt geweldig en wat een schatten zijn het.