Blauwe Somali kitten 'Jack' (13 weken) stelt zich voor!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vernon

Blauwe Somali kitten 'Jack' (13 weken) stelt zich voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 22:04

Ik plaats eigenlijk nooit iets hier, maar nu wou ik toch graag onze nieuwe aanwinst aan jullie voorstellen. :) Wij kenden het ras niet voordat we hem ophaalden, maar we zijn helemaal verkocht! Wat een heerlijk karakter en wat een energie! Prachtig!
Hij woont al een paar weken bij ons en zo heb ik wat leuke foto's kunnen verzamelen. :P

Meet Jack! Een (op de foto's, nu iets ouder) 13 weken oud blauwe Somali katertje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnen 2 dagen was hij beste maatjes met onze poes, huistuinkeukenkat, Nala. :)

Afbeelding

Bijnaam: Duracell!! Vlieg!! :')

Afbeelding

Ook wel: Spiderman!! -O-

Afbeelding

Of: Mister Bigfoot! <3

Afbeelding

Vingers/Handen zijn speelgoed haha!

Afbeelding

'Mmmmm, Wat doe jij daar???'

Afbeelding

Eeh, volgens mij hoor ik geen achtervoeten te zien?? Haha! Blijkbaar ligt het lekker, haha! :P

Afbeelding

En Nala is om op te liggen... Heerlijk warm en zacht haha! *D

Afbeelding

'Jack, kan je nou echt nergens anders liggen? Nala wil graag slapen haha!' :P

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig houden ze van elkaar, haha! <3

En wij van hem! Poppie he? <3

rooswita

Re: Blauwe Somali kitten 'Jack' (13 weken) stelt zich voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:06

wat een prachtige kat, had nog nooit eerder van het ras gehoord

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:06

Wat een dropje <3
Ik ben verliefd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:07

Dat is nog eens een mooierd!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:07

Wat een mooi beestje, prachtig!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:09

Schitterend beest zeg! Veel plezier ermee! :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:21

Oeh een somali! Er zijn maar drie rassen die op mn lijstje staan van rassen die ik ooit nog wil hebben en een somali is daar eentje van! (liefst ook een blauwe) Wat een prachtige man heb je in huis gehaald! En wat super dat het zo goed gaat met je andere kat, ze zijn overduidelijk vriendjes geworden. Eigenlijk vind ik nu wel dat je vaker foto's moet plaatsen, dat ben je nu aan ons verplicht. Want ons lekker maken met zo'n juweeltje en daarna niet meer laten zien is natuurlijk gemeen he :P

Mag ik wel even vervelend doen? Je mag mn reactie ook negeren maar ik zie hier wel twee aandachtspuntjes. Namelijk de laser en handen als speelgoed. Nu is het nog schattig dat hij in je handen hangt, maar wanneer hij vier kilo weegt en je handen aanvliegt op allerlei momenten is het niet meer zo schattig. Dit kan (spel)agressie richting handen en voeten in de hand werken namelijk.
Wat betreft de laser heb ik alleen een tip om eventuele frustratie te voorkomen. Laser is een superspeeltje, maar het nadeel is dat de kat geen echt 'resultaat' krijgt van zijn spel. Hij wil het puntje vangen maar het verdwijnt steeds. Er zijn katten waarbij dit frustratie oproept en daar worden ze niet gezelliger van. Is supersimpel te voorkomen, door ervoor te zorgen dat hij aan het einde van het spel toch succes heeft, door bijv een brokje bij de laserpunt te gooien, of te eindigen op een favoriet speeltje, in ieder geval dus iets wat hij echt kan pakken.
Sorry als dit zeurderig overkomt, maar ik merk dat veel mensen dit gewoon niet weten en het voorkomt aardig wat gedragsproblemen.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 22:30

@ rooswita, dankjewel! Wij hadden er dus ook nog nooit van gehoord, maar ze zijn echt heel leuk! :)
@ fleurtjeuh, dankjewel!
@ purny, dankjewel!
@ Roosch, dankjewel!
@ Urbiezira, dankjewel! Dat gaat lukken! :)
@ Zwerte, dankjewel! :) Ja, we zijn ook heel blij dat het zo goed gaat met de andere kat. De eerste avond waren ze wat afwachtend, maar daarna al de grootste maatjes. Heerlijk! Ik zal vaker foto's maken. Nu heb ik iets om te laten zien haha! :P

Je doet niet vervelend hoor. :) Tips zijn altijd welkom! Klopt dat handen niet als speelgoed gezien moeten worden. Heb je helemaal gelijk in. Voor de foto's was het wel even leuk, maar verder proberen we dit echt wel af te leren. Hij kan spelen met Nala en een berg aan speeltjes en hij kan klimmen in een grote krabpaal, dat moet genoeg zijn. :) Ik zit er inderdaad niet op te wachten, dat hij later in mijn handen hangt. Het gaat afentoe nog wel eens mis, maar handen zijn al lang niet meer zo leuk haha! :P
En hahaha, grappig dat mijn idee precies hetzelfde is, als jij nu zegt. Ik zei steeds al: Dat is toch niet leuk voor ze, dat ze het niet kunnen vangen. Dus daarom eindigen we altijd met een speeltje die hij wel kan vangen en verslepen. Ik kon mezelf namelijk al helemaal indenken, dat dat niet leuk kon zijn haha!

Nogmaals bedankt voor de tips! Altijd fijn als mensen meedenken en het goed bedoelen en goed brengen. :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:33

wauw wat een schatje :D

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:37

Erg leuk ras. Erg aanhankelijk. Wij hebben ons 2e Somali meisje. Wildkleur. Net een vosje. Hihi ze gaat op dit moment met dochter mee naar bed :-) haar vaste plekje voor de nacht.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:28

wauw wat een prachtige kat,ik kan me heel goed voorstellen dat je als een blok voor hem viel,wat een lieverd.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:30

Wat een prácht van een dier zeg! Jeetje! <3
Hij woont op jat-afstand dus ik zou maar uitkijken :D <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:34

Ik zou maar oppassen, bij Limoen verdwijnen ze zomaar in tassen. Ik kan het weten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:37

Oewww daar ga je nog wat mee te stellen krijgen!! Ondeugd straalt ervan af!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:38

Roosch schreef:
Ik zou maar oppassen, bij Limoen verdwijnen ze zomaar in tassen. Ik kan het weten.

_O- Ik kan er ook niks aan doen dat ze de fotoshoots zo leuk vinden dat ze met mij mee gaan :') :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:42

Schitterend dier en ontzettend leuke foto's zeg :) En wat heerlijk dat ze het zo goed samen kunnen vinden!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:49

Oooooh.. flieft!

Wat een prachtige kat heb je erbij - en wat een ongelofelijke lieverd heb je al dat ze zo snel vriendjes wordt met de nieuwe aanwinst. Mooi setje zo. +:)+

Handen moet je inderdaad wel een beetje mee oppassen, maar als het een beetje meezit snapt de kat ook zelf dat hij de spelletjes aan moet passen aan zijn gewicht. Vroegah klommen die van mij in de spijkerbroek, maar ze zijn er vanzelf achtergekomen dat dat niet meer werkt. Zelfde met handen: de een vindt mijn handen nauwelijks meer interessant (nog maar drie keer per jaar een potje worstelen), de ander speelt alleen nog met mijn handen als er een dekentje overheen zit. Spelen moet voor beide partijen leuk blijven, dat snapt een kat vaak best. Zelfs mijn allerliefste oerdommerd...

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:31

Wat een knapperd!
En wat superfijn dat hij zo goed samen gaat met Nala.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:38

Té schattig dat het meteen zo goed gaat met de andere poes, das nog wel eens anders.
Ik kende het ras wel van naam en wij hebben er ook een paar op de praktijk. Hoe is de somali kwa karakter?

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:12

Wat een schatje!

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:19

Somali's zijn zalige katten!!!!! En ik kan het weten, want we hebben er zelf twee :D .

Geniet van je kleine deugeniet. Ik je verzekeren dat je nog heel veel plezier met hem gaat beleven.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:23

Wat een prachtige kat! En wat leuk dat hij het zo goed kan vinden met Nala :)

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 11:45

Bedankt voor alle reacties! :D

@ AdnerB, dankjewel!
@ Eb01, zeker weten! :D Wildkleur vind ik ook een hele mooie kleur! En wat lief! Ik vind het altijd heel goed als kinderen met dieren opgroeien. Heerlijk!
@ whitneyvdw, dankjewel!
@ Limoen, hahahahaha! Wij hebben 3 waakhonden, dus kijk maar uit haha! :P Dankjewel!
@ Roosch, hahaha, gevaarlijk dus! :P
@ Tabaluga12, Ja, ik ben bang dat er nog wel wat dingen sneuvelen gaan haha! Maar dat koppie maakt veel weer goed! :D
@ Limoen, dat betekent dat ze zich snel thuis voelen haha!
@ Shadow0, dankjewel! Ja, daar zijn wij ook echt heel blij om!
@ Prrrr, Dankjewel! Ja, blauw en blauw haha! Wij hebben nu in de boerderij 4 soorten blauw/grijs lopen. Hoezo een favoriete kleur haha! In inderdaad, ze hebben het snel door. Jack weet nu al dat ik er niet zo'n fan van ben en liever met speeltjes speel en dat mijn vriend het nog wel leuk vind. Ze leren snel! :D
@ kschulte, dankjewel!
@ Enjoy_, ja, dat is zeker fijn! Wij hadden het ook niet verwacht, maar het zijn nu echt jut en jul haha!
Ik ben geen Somali karakter expert, want zo lang hebben we hem nog niet. Maar wat ik gelezen heb en nu merk is dat ze aanhankelijk, aanwezig, hyperactief, overal mee willen bemoeien, eigenwijze katten zijn. Onze Jack praat ook veel haha! En als je van aanhankelijke, in de weg lopende, actieve katten houdt, is dit echt geweldig haha!
Daiss87, dankjewel!
Donnatella, Gaaf!! Welke kleuren? Hahaha, ja, daar twijfel ik niet aan haha! :P dankjewel!
@ Snadrem, dankjewel!

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:14

Een zwart zilver poesje en een sorrel katertje! Zalig knuffelbeestjes.