Met Reno (kruising pitbull) sporten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Met Reno (kruising pitbull) sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:15

Hooi Bokkers,

Sinds het nieuwe jaar train ik bij sportdogs nederland elke zondag ( ben nu 4 keer geweest) , en Reno doet al super zn best :D
Ik wilde graag deze foto's laten zien, denk dat niet iedereen bekend is met deze tak van de hondensport :D

Dit is de Farjump, hij haalt nu 3 meter springen :D
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de climb of wall, dit waren we gister. Na 3 keer geweest te zijn kon hij al bij de 4e keer 2.60 m omhoog springen ( klimmen ) Super trots op hem. Vorige week haalde hij de 2.40 nog niet.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de Tug of war ( touwtrekken met een andere hond ) Hij gebruikt alleen jammer genoeg een verkeerde techniek, dus dit doen we voorlopig niet meer. ( hij belast zn nek er te veel mee )
Afbeelding

Afbeelding

En dit is de High Jump, dit was de 2 keer ? dat we er waren, hier moest hij nog goed leren om de bijtrol vast te houden. ( hier had hij moeite mee) Maar dat heeft hij nu onder de knie en kan hij dus hoger springen en vasthouden. ( op wedstrijd moeten ze de bijtrol 5 of 3 sec vasthouden, anders telt het niet )

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ben in ieder geval een heel trots baasje! Hij pakt het super snel op en heeft het helemaal naar zn zin :D

fjordie333

Re: Met Reno (kruising pitbull) sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:19

ik weet niet wat ik er van moet vinden..ben er niet kapot van.
Ik heb een nog wat groter slag hond maar wel zo'n type dus het is niet dat ik niet van het type hond hou, maar het vastpakken en houden, trekken enzo hmm nee niet mijn ding

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:20

Honden die doen waar ze voor gemaakt zijn worden daar vast blij van - denk ik - want ik heb er geen verstand van.

Vraag mij alleen af, kan het geen kwaad dat ie aan zijn hele gebit aan die rol hangt (laatste filmpje)?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:23

Ik vind 2 jaar nog wel jong om hem al zo te belasten maar ik moet zeggen dat ik het verder erg vriendelijk vind gaan! Geen gejoel en gejaag, netjes gecontroleerd en het dier kan doen wat 'ie leuk vind en waar 'ie voor gemaakt is.

Super!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:24

Ik hou er ook niet zo van. Maar vind wel dat je een mooie hond hebt.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:24

Wat een knapperd!!! Het plezier spat er vanaf! Super dat jullie een leuke hobby voor hem hebben gevonden. Veel plezier samen!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:25

Hond staat ook super onder apèl moet ik zeggen. De meeste 'gewone huishonden' laten niet zo makkelijk los.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:36

Molfre schreef:
Hond staat ook super onder apèl moet ik zeggen. De meeste 'gewone huishonden' laten niet zo makkelijk los.

Daarom vind ik het zo super dat mensen samen met hun hond gaan sporten. Samen één worden en het werken aan een top communicatie is dan helemaal van groot belang.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:29

Geweldig!! Hond heeft plezier en luisterd goed. Training gaat idd niet gejaagd! Super om te zien! En je hond is geweldig mooi! <3

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:36

Wat een knappe hond en wat is hij geconcentreerd bezig. Over de sport zelf... ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Maar dat is misschien ook omdat ik het niet ken. Wat is het doel van dit sporten? Wat leert hij? Kun je dat eens uitleggen?
Ik vind het wel echt super dat je lekker met je hond gaat sporten! Ik heb een puppy van 7 maanden (labrador) en kan niet wachten om straks behendigheid met haar te gaan doen. Een band opbouwen samen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 17:26

Bedankt voor de reacties! en complimentjes :D

@ fjordie333, ja je moet er wel van houden, mijn hond vind het geweldig en in deze tak van de sport worden eigenlijk alleen pittbulls, staffords en ook een paar americaanse buldoggen gebruikt. Het is echt een sport wat bij het ras past.

@ Turdusmerula, ja het is wel inderdaad echt een sport waar ze gemaakt voor zijn, het is verder niet schadelijk voor zn tanden, die kunnen het makkelijk aan. Wel moet je het rustig opbouwen.

@ Molfre, 2 jaar is al oud genoeg, met 2 jaar zijn ze al aardig uitgegroeid en kan hij het dus wel aan. Ze mogen er aan beginnen als ze 1 - 1,5 jaar. Ik ben zelf bewust nog wat langer gaan wachten, nu is hij op een leeftijd dat hij zich goed kan ontwikkelen erin :) En bedankt voor je compliment, hij luisterd goed en hij vind het heerlijk om te doen.

@ Flowerbomb, Dank je wel! :D

@ Loez, Dank je wel :D Ben ook erg blij met hem <3

@ Noa_M Dank je wel!
Over de sport, het is een sport wat eigenlijk speciaal is ontwikkeld voor deze rassoorten, deze honden zijn erg atletisch en ze kunnen dus hier goed hun ei kwijt, ook hebben ze erg sterke kaken waar ze dus in deze sport gebruik van kunnen maken. Het doel is denk ik toch om hun behoefte te verzadigen, ze hebben veel energie en willen graag werken. Tuurlijk kan je dan ook behendigheid ofzo doen, maar deze sport sluit meer aan bij het ras. Erg veel leren ze er niet van, het is ook meer gewoon voor de plezier van hond en baas :) Ik doe het dan ook voor de plezier, hij heeft het naar zn zin. En dat hij het zo goed oppakt had ik stiekem wel verwacht :P Hij is altijd een springer geweest, en houd van rennen en jagen. En dat is wat hij hier kan doen, hij is nu ook al helemaal gek op de bijtrol. Zodra ik op het veld kom, en hij ziet de toestellen wilt hij er gelijk op af om de bijtrol te pakken.
En mocht hij nog beter worden, dan ga ik wel meedoen aan wedstrijden, dat is dan weer leuk om te bewijzen wat je hond kan :D ( dat is natuurlijk voor mezelf, want Reno heeft niet zoveel aan een beker :P )

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:37

Prachtige foto's en wat een mooie hond.

Fijn dat er een sport is voor deze honden. Kunnen ze hun ei echt in kwijt in positieve zin.

Ik snap dat er mensen zijn die hier een beetje moeilijk over doen. Maar die mensen kijken naar het negatieve. Maar deze sport is juist iets wat heel positief is. Want zo heeft de hond plezier en de hond luistert naar de baas. Wat wil men nog meer. Toch?

Doen jullie ook aan trekken van een band ofzo iets.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:11

Zou een mooie sport zijn voor mijn gup, alleen kan ze niet los, dan rent ze weg en ze kan niet met andere honden Pfff haha. Volgens mij wordt zoiets ook niet bij ons in de buurt gedaan!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:14

Ik had hier nog niet van gehoord maar het past echt wel bij het ras :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:17

Heerlijk, ik weet zelf hoe leuk mijn pitbull (kruising wss) het vind om te doen, sjiek zeg!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:20

Ik zie dit niet graag,vraag me af of je dit soort honden niet te veel opjut.Het enige waar ik blij van word is dat hij zo keurig lost.
Ik moet zeggen dat ik een paar slechte ervaringen met dit soort honden heb gehad (het aanvallen van andere honden en niet meer willen lossen)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:22

Ik was al aan het wachten hierop _O-

Beatje, wat vind je van herders dan? Pakwerk, getraind worden om MENSEN te bijten en vast te houden...

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:22

Ik heb zelf een mix met iets van stafford oid en mij is dringend door de da afgeraden trek spellen te doen omdat dit soort honden erom bekend staan dat ze niet los laten. Ben niet gecharmeerd van deze sport, hond vind ik wel super!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:25

Geen enkele hond laat los als die bijten wilt, het enige verschil is dat we een stafford (achtige) moeten doden om los te krijgen, terwijl een andere hond zwakker is en dus makkelijker opgeeft, dat betekend niet dat de drang om te bijten (en niet los te laten) kleiner is, enkel dat de kracht minder is ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:27

Ik heb dit nog nooit gezien en ik weet dus ook nog niet echt wat ik er van moet vinden. Heb alleen wel een oprechte vraag, worden ze hier niet juist vals van? Climb of wall vind ik er wel heftig uit zien, loopt die zelf omhoog of word die omhoog getrokken?

Voordat ik boze reacties krijg, ik heb dit nog nooit gezien dus dit zijn oprechte vragen. Ik zeg niet dat ik dit slecht of zo vind.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:29

Ik vind het wel duidelijk een sport die voort komt uit het trainen van hondengevechten.
Vind trouwens dat aangeven van die bijtlap die hangt erg gevaarlijk vooral de gene die hem vast heeft.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:32

xSlvna schreef:
Ik was al aan het wachten hierop _O-

Beatje, wat vind je van herders dan? Pakwerk, getraind worden om MENSEN te bijten en vast te houden...

Die vind ik prachtig,heb er zelf een heel stel lopen.Getraind op reddingswerk en als afwisseling doen ze agillity.
Maar met een herder heb je een heel ander type hond,één die van nature niet hondagressief is en daar zijn de stafford en pitachtige honden wel om bekend.Bovendien lost een herder makkelijk en een het vechtachtige type hond niet.Bovendien leert een herder zeker niet te bijten en vast te houden,maar te bijten en te lossen.Ze leren juist heel veel zelfbeheersing hebben en dat zie ik bij julie sport niet terug.Positief vind ik wel dat je leert lossen omdat dat bij vechthonden juist het probleem is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat iedere vechthond iedere hond opvreet,maar je loopt er wel een risico mee.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:39

Eh, bekijk dat filmpje dan nog eens, hij laat heel braaf los. Niet zo zeuren joh..

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:43

ohh gaaf!! ik ga meteen ff googlen of hier in de buurt ook zoiets word gedaan...
mijn doggie (engelse staff) vind dat ook helemaal geweldig! aan takken hangen, boom uit de grond trekken (in jouw geval touw trekken), springen :)

Afbeelding

hij was een grote hulp met het leeghalen van mijn tuin :) <3
Afbeelding

EDIT: even voor de duidelijkheid....
hij doet dit alleen op Commando!
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 03-02-14 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:43

Vechthond? Serieus? Wat een humor, kortzichtigheid en (gelukkig) onwetendheid.

Een Stafford/pitbull wordt agressief opgevoed, maar is van nature niet fel en zeker niet bijtgraager dan een herder, absoluut niet zelfs. Een Stafford/pitbull is van nature vriendelijk en vrolijk, een redelijk tot goed opgevoede Stafford zal niet bijten, niet naar kinderen (die tegen hem aan rennen, trappen) of honden.

Een Stafford waarschuwt erg duidelijk (naar andere honden vaak met 'bijna aanvallen') maar zal, zonder slecht verleden, nooit een hond aanvallen vóór hij aangevallen wordt. Laat staan een mens of ander dier.
Een Stafford die opgevoed is, en dus met speeltjes heeft geleerd dat "Los" ook écht per direct los is, laat ook per direct los wanneer hij in een bijtrol of whatever wat hangt.

Hier in een deel van grof geschat 500 m bij 500 m zijn ongeveer 12 stafford (achtige), 5 herders en wat labradors, en drie keer raden welke als enige bekend zijn met bijtincidenten... Juist, 3 (!!!) van de 5 herders, en één van de staffords. Ook nog leuk uitgelegd, één van de bijtende herders is van standaard mensen, vloog over het hek zonder aanleiding en viel mij aan, herhaaldelijk anderen aangevallen.
De andere herder was ook een pakwerk-hond en viel een kind aan, ook nog dat van zijn baas/trainer. De derde herder en enige stafford vlogen ineen toen de herder agressief werd en de stafford aanviel.

Hier al járen staffords in huis, vele vrienden en kennisen met staffords, maar serieus, een leukere kinderhond kun je je niet wensen. Trouw maar vooral eerlijk, bijten niet voor de grap.

Edit: Moest er even uit, vind het gewoon goor als mensen (pakwerk) herders als leuk en sjiek bestempelen, maar de Pitbulls zijn agressief en gevaarlijk. Kom onder die steen uit en haal die oogkleppen eens af.