Jep allemaal uit die ene muis Record wat ik ooit gezien heb is 16 jongen in 1 nest, moet er niet aan denken
Dit is overigens haar eerste nest, dus aan de ene kant wel gunstig dat het veel jongen zijn, want dat betekend dat ze dus gemiddeld wat kleiner zijn en makkelijker door het geboortekanaal passen. Maar daarnaast is de zorg voor een groot nest ook weer zwaarder voor de moeder.
Hoezo zielig sandorra? Deze diersoort is er op gebouwd om een groot aantal jongen in 1x te krijgen. Zou wat anders zijn als ze net als ons 9 maanden lang zo dik rond moet waggelen
Een muis draagt 21 dagen, en eigenlijk pas in de laatste week/halve week groeien de jongen heel snel en word moedermuis ineens zo dik dus dat is gelukkig maar een paar dagen.
Lijk mij niet gemakkelijk zoveel kinderen tegelijk dragen.......
Carr_friesje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-14 19:39
Ze worden sowiezo allemaal roodoog, voor de rest is er echt niks te voorspellen.
In beide ouderlijnen zit zoveel variatie dat dit echt een toverballennestje wordt. Heb met de fokker van de ouderdieren (toevallig een vriendin van me ) ook al zitten puzzelen. Opa van de vader is satijn, dus vader kan drager zijn en dan kunnen er satijn jongen uitkomen. Moeder is dan op haar beurt weer drager van het tan-gen, dus er kunnen ook tan muizen uitkomen.
Voor ons is het ook een complete verrassing, ben zelf ook ontzettend nieuwsgierig
Als er voor mij een hele interessante bij zit hou ik zelf 1 of 2 dames aan, de rest is beschikbaar voor de verkoop. Fokker van de ouders heeft eerste keus, de rest zal ongetwijfeld naar andere mousery's verkocht worden als fokmateriaal of gewoon als gezelschapsdier.
mandy_8
Geplaatst: 20-01-14 20:27
ik volg ook ! het zijn zulke leuke diertjes.. echt een verslaving
GelderseRoos
Geplaatst: 20-01-14 20:29
De ouders zijn allesinds al prachtig dus dat zullen de jonkies ook wel mee krijgen. Ben benieuwd hoeveel het er zullen zijn , ze is al een lekker bolletje!
ohhh geweldig ik ben benieuwt wij hebben ook muizen en 2 nestjes gehad, mijn dames zagen er de laatste dagen uit als of ze een pingpong bal hadden ingeslikt echt bijna een bal met pootjes staart en kop. ik ben benieuwt
Hahah, heel toevallig dacht ik net aan; zal ik weer eens kleurmuizen nemen en toen zag ik jouw topic staan. Maar jeetje! Die moeder is echt mega-dik zeg. Wist niet eens dat ze zo dik worden als ze zwanger zijn. Ben benieuwd hoeveel eruit komen!