Het jaar van Diva en Kyra.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Het jaar van Diva en Kyra.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:10

Heee Bokkers,

Omdat er voor paarden wel een jaaroverzicht is maar voor de overige dieren niet, hier toch maar het jaaroverzicht van mijn beste vriendinnetje en maatje: Diva, maar in ons jaar kan het hondje van mijn tante niet ontbreken, dus vandaar een duo-topic.

In januari heb ik mijn eerste Boktfotomeeting gehad, helaas kon ik hier vanwege de kou niet met Diva heen, maar uiteindelijk kon Kyra nog mee. Hier zijn prachtige foto's uitgekomen waar ik nog altijd erg blij mee ben.

1. Afbeelding

In februari lag er nog steeds sneeuw, helaas zelf weinig foto's gemaakt, maar de hondjes vonden het beide heerlijk. Vooral lekker gespeeld en gewandeld.

In maart was het dan zover, onze tuin werd afgemaakt waardoor er een "zandvlakte" achterin de tuin kwam. Dé ideale gelegenheid om het trainen met Diva weer op te pakken.

2. Afbeelding

Diva staat altijd even charmant op de foto, de foto hierboven is het bewijs.

In april werd het weer iets beter weer en zo gingen Diva en ik samen met een vriendin van mij en haar hond op pad. We hebben een heerlijke boswandeling gemaakt en Diva heeft er weer een nieuw vriendinnetje bij.

3. Afbeelding

Kyra is een stuk minder actief en ligt liever toe te kijken als Diva zich weer eens uit moet sloven. Kyra treffen we dus ook vaker zoals hieronder aan, dan in een actieve bui.

4. Afbeelding

In mei was het weer zover, er was weer een fotomeeting in de buurt en hier had ik mij ook voor aangemeld. Dit keer met Diva, maar er viel op het laatste moment iemand uit waardoor ook Kyra mee kon naar deze geweldige dag.

De twee vriendinnen samen op de gevoelige plaat:

5. Afbeelding

Daarna was het tijd voor actie, en jawel, zelfs Kyra kwam in actie.

6. Afbeelding
    7. Afbeelding

Juni was geen speciale maand voor ons, we hebben geen grootste dingen ondernomen en lekker gewandeld en wat getraind in de tuin.

In juli was het dan zo ver.. Ik ging drie weken naar Italië, iets waar ik vanaf het moment dat ik terugkom alweer tegen opzie: mijn kleine meisje achter laten. Gelukkig hoeft ze niet naar een kennel en kan ze lekker bij mijn opa en oma (en Kyra) logeren.

Eenmaal thuis aangekomen in augustus was het erg warm en konden we wel wat verkoeling gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan, het kleine zwembadje opgezet en zwemmen maar. Helaas hadden we geen camera bijdehand en konden we dit niet vastleggen.

September was één van de mooiste momenten van het jaar.. Ik had via Bokt een meeting georganiseerd voor mensen met een beperking waardoor mijn tante eindelijk eens mee kon naar een fotomeeting met háar Kyra, maar mijn tante vond het niet compleet als Diva er niet bij was, dus ook Diva meegenomen op deze speciale dag.

8. Afbeelding
    9. Afbeelding
    10. Afbeelding

Moeilijk om een selectie hieruit op te maken, alle foto's hadden namelijk echt iets speciaals.

Oktober is de maand dat Diva twee jaar is geworden.. Er wordt gezegd hoe ouder hoe wijzer, maar hier doet Diva gewoon niet aan hoor.

11. Afbeelding

Maar Diva kan ook heel gewoon en lief doen hoor, het liefst zit ze elke avond op schoot en wordt ze lekker vertroeteld..

12. Afbeelding

In November hebben we best veel boswandelingen gemaakt en zijn beide honden wonder boven wonder een stuk beter gaan luisteren. Voorheen was het altijd klieren, maar sinds November kunnen ze beide loslopen en komen ze direct als ik ze roep. Iets heel kleins, maar daar is de baas wel trots op. <3

December is nog niet helemaal voorbij en helaas iets minder goed afgelopen als de rest van het jaar. Afgelopen vrijdag hebben we te horen gekregen dat Kyra een blaasontsteking heeft, maar gelukkig slaat de kuur goed aan en heeft ze er al een stuk minder last van. Nu alleen het vuurwerk nog zien te overleven en dan gaan we een knallend 2014 in!

Namens mijn twee toppers, voor heel Bokt:

Afbeelding

LOVESUSHI

Re: Het jaar van Diva en Kyra.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:14

wat een ontzettend leuke foto's! Mag ik vragen wat voor ras het zijn?(sorry als ik eroverheen las)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:16

Dankjewel. Natuurlijk mag dat, had het er niet in gezet.

Diva is een Yorkshire Terriër x Shih Tzu en Kyra is een Lhaso Apso x Shih Tzu x Maltezer. Deze kruisingen worden tegenwoordig Boomers genoemd.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:39

Wat een schatjes! :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:42

Erg lief, Anna! <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:17

Bedankt allebei. <3

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:22

Wat leuk, Anna!
Echt superschattig! <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 12:26

Dankjewel Cloë. <3

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:02

Ze zijn zooo schattig! <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:35

Ja hè. O:)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:18

Heel erg leuk! Ik moest lachen bij die actie foto's :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 00:23

Dankjewel.
Toen ik ze terugkreeg van de fotografen moest ik ook erg lachen, die flaporen. :P