Even wat korte info: de kortstaartopossum is een klein nachtactief buideldiertje (alleen hebben ze geen echte buidel, maar dragen ze de kleintjes mee op de buik) uit Zuid-Amerika. Ze worden niet zo groot, ong. 15 cm en leven solitair.
Ze hebben een grijpstaart die ze gebruiken om mee te klimmen en waar ze ook nestmateriaal mee verslepen.
Kortstaartopossums eten voornamelijk insecten en vlees, ik voer oa vers vlees (van die worstjes carnibest/barf), allerlei soorten insecten, muizen, droge kattenbrokjes, ei, groenten en fruit. Tot nu toe vindt ze alles heerlijk!

Lekker smullen van een sprinkhaan

Lijkt heel wat zo

In haar fleece slaapkubus

Het is helaas erg donker maar hier is een filmpje waar je kunt zien hoe ze nestmateriaal (stukjes fleece) in haar staart pakt en naar het nest toe draagt.
Kortstaartopossums kunnen goed tam worden maar ik had niet verwacht dat ze zo makkelijk zou zijn. Ze is absoluut niet bang voor je, als ik mijn hand in het hok steek klimt ze er meteen op. Als ze wakker is en ik doe het deurtje open komt ze direct even kijken:

En gister lag ze overdag heerlijk in mijn vestzak te slapen. Je ziet haar letterlijk in slaap vallen. Eerst komt er een grote gaap en vervolgens zakken de oogjes steeds verder dicht

Ze is echt geweldig leuk en ik ben heel blij met haar