Onze verstekeling stelt zich voor !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:31

Wat een leukerd en wat goed dat jullie haar zo netjes opvangen _/-\o_

Ze lijkt ook op onze kat!

Afbeelding

Afbeelding

Zij heet Juno [djuno] :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 12:36

Ach wat een schatje!

Ik hoop eerlijk gezegd dat niemand zich meldt :o , dan kan ze lekker bij jou blijven. Ik denk nl dat het diertje zich geen beter en liefdevoller huis en baasje kan wensen _/-\o_

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:32

Wat leuk zeg, allemaal look a likes :D !!!! Echt gaaf om te zien, sommigen lijken er zeker op :j

Dank jullie voor de ontzettend lieve berichtjes <3 !! Doet me goed, zou het stiekem denk ik ook echt niet erg vinden als niemand zich meldt ;)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:41

Wat een leuke poes, ik zou haar zo willen hebben! Ik kan me niet voorstellen dat iemand ze niet mist nu maar top om zoveel moeite te doen de eigenaar op te sporen!

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 15:21

Nouja het is duidelijk dat het geen echte zwerver is en persoonlijk zou ik het ook fijn vinden wanneer mijn poezen weggelopen zijn iemand ze fijn opvangt en even wat moeite doet om me terug te vinden, ook al is het dier eventueel niet gechipt :j We gaan het zien, misschien ook een idee inderdaad om het verzorgingstehuis eens te bezoeken hier, wie weet herkent iemand haar daar :j

Namen tot nu toe op het lijstje :
- Zon
- Nova Lotta
- Imany
- Grolsch/Baileys, iets alcoholgerelateerd ;)
- Lion
- Yummy
- Dotje
- Face
- Destiny
- Twin
- Dalia
- Cheecky
- Faith

Vind Nova met iets ook wel leuk, maar wat ? hmmmm.... Faith is natuurlijk ook zeker een passende naam :j We gaan nog even verzamelen :D !

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:27

Kara? betekend liefje in het italiaanse dacht ik, leuk ding zeg! is het niet gewoon een zwerfkat die uit een andere zwerfkat is geboren?

Succes in iedergeval

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 15:30

Hmmm heb de poes hier niet eerder zien lopen en ze is binnen gewoon gewend, kent de kattenbak, zit enorm goed in de vacht, lijkt me erg toevallig allemaal voor een zwerfkat :j

Kara klinkt ook lief :D

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:34

Wat een mooie poes zeg... en ook echt een lief karakter dus. Goed dat je hem wl opvangen.
Trouwens al een heel namenlijstje, maar als er kittens komen heb je daar ook al mooi vast wat leuke namen voor :D

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:35

Wat een schatje! Lijkt op een kat van ons, die heet Punky omdat het rode gedeelte op haar koppie omhoog stond toen ze net geboren was. Maar dat moet je maar net een leuke naam vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:38

Oh wat een geweldig beest! , moest gelijk aan Nora denken geen idee waarom

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:52

Leuke poezel! :j
En wat een mooie streepjes op haar lijf: is Meryl niets?
Ala Meryl Streep, de filmdiva? :+

Na hoe lang mag je de kat houden of zijn daar geen regels voor?
Bij jou zit ze wel goed, dus ik hoop stiekem dat niemand reageert om poezel op te eisen. ;)

@ opisop: jij hebt een kat met zilveren streepjes op de 2e foto! Chique!
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 16-11-13 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Berichten: 3305
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:07

Ze kijkt zo " heppie" :') !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:31

laura1987 schreef:
Dan noem je haar toch klik :+

_/-\o_ , hi, hi, dacht ik ook meteen!

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 19:50

Nou we hebben het officieel nu, aangezien mijn vriend en ik beiden een dezelfde naam op het lijstje hadden staan :j
Ze zal nu door het leven gaan als 'Kaya'

Citaat:
Kaya \ka-ya\ as a girl's name is pronounced KAH-yah. It is of Japanese, Zulu, Turkish, Hopi and Hindi origin, and the meaning of Kaya is "restful place, yew tree, forgiveness; home; stone; willow, wise child; the one with the beautiful body, profile".


Afbeelding

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken _/-\o_

Heb even onderzoek gedaan naar bepaling van eigendom van een dier, dit schijnt te kloppen :

Citaat:
Een huisdier (ook een hond!) is juridisch gezien een (roerende) zaak en kan een eigenaar hebben. Al bouw je met een dier wel een wederzijdse persoonlijke band op en kan het een gezinslid worden.

Je wordt niet zomaar eigenaar.
Je hoeft in ieder geval de kat niet terug te geven zo lang als de formele eigenaar van het dier niet heeft betaald voor alle kosten die je hebt gemaakt. Denk daarbij aan voeding, kattenbakgrit, speeltjes, schoonmaakkosten, "schade", dierenarts, pensionkosten, enz. En eventueel een afgesproken bedrag voor de ligies. Vraag de eigenaar of hij afstand van het dier wil doen. In de wetenschap dat het dier een goed adres heeft, zou hij daarmee in kunnen stemmen.

Als de eigenaar niet reageert, zal naar redelijkheid de knoop moeten worden doorgehakt. Ook in het belang van het dier. En mag je na een redelijke termijn ervan uitgaan dat de ander afstand van het dier heeft gedaan. De eigenaar komt immers, ondanks hethaalde verzoeken, het dier niet halen, terwijl de logeer- en zorgovereenkomst al lang is geëindigd. Je mag hieruit een afstanddoening afleiden, en laat de formele eigenaar maar het tegendeel aantonen. Uiteindelijk kunnen dieren die niet goed verzorgd worden ook worden weggehaald bij de eigenaar. Niet dat het hier zó erg is, maar er is wel een signaal dat de eigenaar niet meer goed voor het dier zal of kan zorgen. Dan is het dier nu op een goede plek.
En, eveneens ter vergelijking, ook de politie verkoopt na verloop van tijd de gevonden, niet afgehaalde fietsen, hoewel de politie daarvan géén eigenaar is. Je bent in feite een heler als je van de politie een fiets koopt (haha).
Hier wint de redelijkheid het van de formele wetgeving.

Kortom: stel de eigenaar nog één keer voor de keus: het dier ophalen tegen betaling van alle kosten, óf afstanddoening. Waarbij je meldt dat je van afstanddoening uitgaat als niet binnen een redelijke termijn (die je in je, liefst aangetekende, brief noemt; bewaar een kopie van de brief) is gereageerd. En dat je je vanaf dan als eigenaar beschouwt.

Officieel ben je pas eigenaar van een roerende zaak na verloop van een verjaringstermijn van drie jaar (artikel 99 van boek 3 van het Burgerlijk Wetboek).

O ja, mocht het diet gechipt zijn, dan moet je natuurlijk wel de tenaamstelling laten wijzigen.

charlot_s

Berichten: 118
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:40

Volgens mij ben je al eigenaar een jaar nadat je mededeling hebt gedaan van je vondst, en de eigenaar zich dan nog niet heeft gemeld.

Citaat:
Gevonden zaken
Wanneer na het weglopen van een dier de eigendom nog wel is behouden moet de procedure van art. 5:5 BW gevolgd worden om eventueel na een jaar de eigendom te verkrijgen. Wanneer immers iemand een zaak die nog aan een ander toebehoort occupeert, zal die slechts bezitter worden en niet tevens eigenaar.

De eis die in dit artikel aan de vinder wordt gesteld is allereerst het doen van mededeling aan de eigenaar. Indien dit niet mogelijk is moet aangifte worden gedaan bij de desbetreffende ambtenaar en eventueel ook bij de bewoner of exploitant waar de zaak is gevonden. Tevens moet (of mag) de vinder in sommige gevallen de zaak in bewaring geven bij de gemeente. Zo kan een dier naar het gemeentelijk asiel gebracht worden. Wanneer binnen een jaar de eigenaar zich niet meldt kan de vinder de eigendom van het dier via deze weg verkrijgen, mits het dier zich nog in de macht van de vinder of de gemeente bevindt.


Dus als je aangifte of mededeling hebt gedaan van je vondst -en dat heb je toch?- en je hebt haar feitelijk in je bezit, dat heb je ook, is ze van jou als er over een jaar nog niemand zich heeft gemeld. Meldt de eigenaar zich wel dan is die inderdaad verplicht je kosten te vergoeden. (artikel 10 boek 5 Burgerlijk Wetboek)

En wat een heerlijk snoetje zit er op zeg! Top dat je haar hebt opgevangen! :)

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 16:22



Kaya en Lynn samen aan het spelen .

oke nu ben ik verward, ik zal mijn wetboek er ook even bijpakken :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:20

Wat een leukerd zeg! Ze kijkt echt zo schattig <3

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:22

aller eerst super wat je gedaan hebt! en doet…

afgelopen zomer heb ik een kitten van 10 weken gevonden. Helaas kon ik deze niet houden omdat mijn honden niet met katten kunnen. Ben toen naar de dierenarts gegaan om te kijken of ze gechipt was, dit was niet het geval. Ik heb haar bij mijn ouders onder gebracht en de dierenambulance gebeld. Deze waren niet bereikbaar, na 10 keer bellen en constant kreeg ik andere nummers door. Ik heb haar toen bij amivedi aangemeld. De dag erna nogmaals de dierenambulance gebeld, misschien waren ze overdag bereikbaar. En ja hoor, ze namen op.Op mijn vraag, wat kan ik er mee doen? Komen jullie haar halen of mag ik zelf een baasje zoeken? kreeg ik als antwoord: dat ze niet kwamen (ze hadden er genoeg :( ) en dat ik haar mocht houden. Er werd meteen opgehangen. Dus daar zat ik met een kitten. Gelukkig ken ik een aantal mensen met katten en heb daar een balletje opgegooid. Iemand wilde haar wel en reed een uur later anderhalf uur om haar te halen. Ze leek op haar kater Julius, dus kreeg ze de naam Cleo. Vervolgens heb ik dit bij amivedi gemeld, dat de ambulance niet kwam en ik haar mocht plaatsen. Dat ze van de site kon. Antwoord van amivedi: een asiel mag een kat na 2 weken ter adoptie aanbieden, als de eigenaar zich niet meldt. Echter als je als particulier een kat opvangt, mag dit pas na een jaar. De eigenaar mag zich dus binnen een jaar nog melden en de kat (of ander dier) ophalen. Cleo heeft een super huisje, en ik verwacht niet dat er nog iemand zich meld. Ze was heel tam, en vriendelijk, duidelijk in huis opgegroeid, maar was graatje mager en zat onder de vlooien en had wormen. Ze heeft dus helaas al een tijdje op straat geleefd. Ze was te tam om een wilde kat te zijn.
Wilde dit wel even met jullie delen….

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:42

Dank je voor het delen LoesLucky :j Ik heb inmiddels navraag gedaan, en inderdaad als particulier mag je na een jaar 'eigendom' claimen :) Tot die tijd kan de eigenaar de poes nog terughalen, wel moeten dan de gemaakt kosten voor primaire behoeftes vergoed worden aan de 'houder' :)

Kaya kan heeeeeel lief kijken als ze dat snoepje wil :

Afbeelding

En moet af en toe Lynn haar terroristische acties ontgelden :

Afbeelding

Vervolgens liggen ze samen eens te bekijken wat ze nou weer gaan uitspoken met zijn tweeën :

Afbeelding

Einde van de week weer bij de dierenarts langs voor controle, ze eet enorm goed, en zit verder geloof ik erg goed in haar vel :+

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:57

Wat een knapperd! Super ook dat je haar in huis wil nemen :)

Ik wil verder niemand tegen het hoofd stoten maar mijn dierenarts doet tot vlak voor het eind van de dracht wel stelleriseren. Juist zeker bij zo'n jonge poes omdat het gewoon heel veel van zo'n lijfje in de groei vergt. Ik doe trouwens vrijwilligers werk voor een kattenopvang dus wij halen nog wel eens een zwangere zwerfpoes van straat, niet dat jullie denken dat ik 'oeps' nestjes zo oplos ;)

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 11:44

Koenlover : Tot zoverre houdt ze zich enorm goed, we hebben vrijdag een nieuwe afspraak en dan gaan we ook daadwerkelijk het plan trekken. Mijn dierenarts vertrouw ik echt 100% op het juiste advies, ze is ook heel eerlijk als ze dingen niet ziet lukken of eventueel een gevaar ziet voor het dier en wil zich dan ook wel aanpassen, om het maar even zo te zeggen. We zullen het zien :)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:57

Cheytjuh schreef:
Koenlover : Tot zoverre houdt ze zich enorm goed, we hebben vrijdag een nieuwe afspraak en dan gaan we ook daadwerkelijk het plan trekken. Mijn dierenarts vertrouw ik echt 100% op het juiste advies, ze is ook heel eerlijk als ze dingen niet ziet lukken of eventueel een gevaar ziet voor het dier en wil zich dan ook wel aanpassen, om het maar even zo te zeggen. We zullen het zien :)


Fijn, ik twijfel er niet aan hoor of jullie het goed zullen doen! Ik wilde alleen even laten weten dat er dus wel andere mogelijkheden zijn :)

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:49

Ik ben schierig, hoe gaat het met de jongedame?

Was er nog iets uit het dierenartsenbezoek gekomen?

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:37

Silly_Woman schreef:
Ik ben schierig, hoe gaat het met de jongedame?

Was er nog iets uit het dierenartsenbezoek gekomen?


Alleen dat ze kerngezond is :j +:)+

Inmiddels gaat het supergoed, wordt ze wel dikker maar nog niet onbenullig vind ik zelf :) Ze is er alweer een maand, de tijd gaat hard, jeetje :o Ze is beste maatjes met de jongste telg, speelt daar ook heerlijk elke dag mee en ze slapen overal samen op of naast elkaar ! Zal eens even een nieuw topic maken met de kerstfoto´s :D

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Onze verstekeling stelt zich voor !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:11

wat een knapperd zeg! ik kan me voorstellen dat je al heel erg aan haar gehecht bent. Als alles zo goed blijft gaan hoop ik dat ze nog heel lang bij je kan blijven :D

Gek he, je zou toch verwachten dat iemand zo'n leuk beestje mist.