X Bordercollie KENZO door JAZZ4ff!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

X Bordercollie KENZO door JAZZ4ff!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:27

Hallo allemaal,

Hier een stapeltje mooie foto's van ons hondje Kenzo. Kenzo is een kruising Bordercollie uit Bulgarije, en hij is nu drie weken bij ons. Wij hebben hem gekregen via een hondenopvang die samenwerkt met diverse stichtingen die in het buitenland opereren (Sphoek, ACE etc.).
Kenzo is net zes maanden geworden, en weegt nu zo'n 13 kilo.

Kenzo zijn broer Kalou is nog beschikbaar overigens.

Een aantal van jullie zullen misschien wel weten dat ik hier een jaar geleden ook een topic heb gemaakt met foto's van mijn nieuwe hond Gismo. Helaas is het met Gismo niet gegaan zoals het had gemoeten. Wel heb ik met Gismo ook een geweldige tijd gehad, hij heeft me zoveel gegeven en hij is ook de reden dat ik zeker weten weer een hond wilde. Gismo mag hier dan ook niet ontbreken.

Afbeelding

Gelukkig hebben we aan Kenzo een super opvolger voor Gismo...

Kijk en geniet van ons fantastische leuke hondje! De foto's zijn gemaakt door bokker JAZZ4ff die zo aardig was om bij ons op stal langs te komen! Frans, onwijs bedankt!

Hallo ik ben Kenzo!
Afbeelding

Ben ik niet schattig?
Afbeelding

Afbeelding

check out my 'Bordercollie-stare'....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi hondje!!
Afbeelding

Afbeelding

Check out my Bordercollie-moves!
Afbeelding

Afbeelding

Oeps!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knapperd!
Afbeelding

Dat was het weer, bedankt voor het kijken! *wink*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 02-11-13 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Re: X Bordercollie KENZO door JAZZ4ff!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:33

Wat een leukerd! Het border zie je er zeker in.
Zie ik nou goed dat hij een beetje kaal is aan de achterkant?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:38

Wat een knappe hond!
Super leuk, wij hebben ook een kruising bordercollie uit Bulgarije :D
Wat is er met Gismo gebeurd? Prachtige uitstraling had hij.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:43

<3 Ik ben gek op driekleur! Prachtige hond en hopelijk kan je nog lang van hem genieten.
Op foto 13 van hem dacht ik even dat hij een speen in zijn mond had. :+

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:47

@ Kimbers, nee hij is niet kaal, wel geel, haha!

@ hanneke84, heb je een foto van jouw hond?

@victoryboy, bedankt! Ik ga er ook zeker voor om Kenzo nog héél lang bij me te mogen hebben. Mijn eerste hond hebben we 15 jaar gehad en Kenzo is gelukkig nog heel jong!

Gismo heb ik een jaar geleden uit het asiel gehaald. Hij had een verhaal, een verleden en een enorme rugzak. Hij had al vijf adressen gehad voor hij bij ons kwam, en ik was keurig op de hoogte van zijn problemen. Ikzelf had meteen een enorme klik met Gismo bij het asiel, wij waren de eerste mensen waar hij niet tegen tekeerging zei men daar. Ik had er een goed gevoel bij en ben drie weken lang drie keer per week met hem gaan werken en spelen daar, en toen heb ik hem meegenomen.

Gismo was voor ons de meest fantastische hond, hij had alles wat ik in een hond kan wensen. Hij deed het goed in bepaalde omstandigheden, maar op andere gebieden werden zijn problemen erger. Hij kon erg mens-agressief zijn. Met honden was hij heel sociaal.
Ik heb met hem gewerkt met twee professionele trainers, en hoewel hij zeker veel verbeterde bleef hij erg onberekenbaar naar vreemden en werden zijn uitvallen weliswaar minder frequent, maar wel steeds intensiever. Ik heb er nog een gedragstherapeut bijgehaald (van de andere kant van het land, ik wilde de beste hebben die we konden vinden), maar ook zij gaf aan dat hij nooit 'goed' zou worden. Ik heb toen de moeilijkste beslissing moeten nemen waar ik ooit voor heb gestaan en heb ervoor moeten kiezen om Gismo te laten inslapen.

Het verdriet en de pijn zijn onbeschrijflijk nog steeds, Gismo was écht mijn hond en we hebben elkaar alles gegeven wat we hadden, maar een jaar is gewoon veel te kort. Ik mis hem nog elke dag.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:00

Super mooie foto's!! Nu nog eentje (of een paar) uitkiezen om af te laten drukken :) !

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:24

Wat een zielig verhaal van Gismo.
Hij heeft iniedergeval nog een baas gehad die veel van hem hield en die haar uiterste best heeft gedaan! :(:)

Hier een foto van onze Hugo:
Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:38

Blijft vreselijk hoe Gismo verpest was door zijn eerste opvoeder(s) inderdaad... als hij op zijn gemak was, was het zo'n lieve hond! Ik vond hem echt leuk in de omgang.

Maarrr Kenzo mag er ook zijn, wat een droppie!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:04

Wat een prachtige foto´s van Kenzo. <3
Vind het een leuk hondje en hoop vele foto´s van hem te zien en vele verhalen te lezen over hem.
En ik wens jullie samen natuurlijk heel veel geluk en plezier toe.
Gismo was geweldig en je hebt gedaan wat je kon. :(:)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 00:39

@ hanneke84, wauw! Als dat Kenzo's toekomstbeeld is teken ik ervoor, haha! prachtige hond ook!

@ Nemurin, ja eeuwig zonde. Gismo had gewoon een trauma, 'straffen bij angst', noemde de gedragstherapeute als oorzaak. Zijn angst hebben we wel goed verholpen gekregen, in ieder geval mocht hij lekker hond zijn en veel met andere honden samen zijn ook. We hebben enorm veel plezier van elkaar gehad. Des te zuurder is het eigenlijk dat het niet gelukt is, het gevoel dat dat geeft is echt onbeschrijflijk.

@ Bren, dank je! Kenzo is inderdaad super en we leren hem elke dag beter kennen. Morgen gaat hij voor het eerst mee naar het bos, met onze 'oude' wandelgroep, de groep waarmee ik altijd met Gismo liep voor hij zo escaleerde. Denk dat dat heel leuk zal zijn, één van de honden kent hij al goed dus daar kan hij zich mooi aan optrekken.

Vanavond is hij voor het eerst meegeweest naar een restaurant, nou écht... zó verschrikkelijk braaf en lief, ik had een kleedje voor hem mee en een lekker kauwstaafje. Eerst vond hij het allemaal gek en moest alles druk onderzoeken en ondervinden, maar uiteindelijk heeft hij ook gewoon languit DIEP liggen slapen dus mooi kunnen verwerken, hij deed het geweldig en heeft zich heerlijk vermaakt met veel aandacht en zijn bot. Hij is zó'n fijn hondje, accepteert eigenlijk alles heel gemakkelijk en past zich super aan nieuwe situaties aan.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:31

Dat was ook wel te merken, straffen bij angst... Maar ja hij heeft nu in ieder geval niet meer constant die stress ervan. :(:)

Kenzo lijkt me daarentegen volledig probleemloos? Alleen een ongeleid projectiel. :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:28

Nee kenny is heel relaxed altijd. Wel is hij lekker speels en heeft zo zijn drukke momenten...haha! Maar voor een zes maand jong hondje is hij erg relaxed en ontspannen. Gisteravond is hij voor het eerst mee geweest naar een restaurant, heeft heerlijk liggen slapen. Nu ook weer want vanmorgen heeft hij zijn eerste ommetje gemaakt met de bos wandelgroep en dat gaf n natuurlijk een hoop indrukken. Heel veel nieuwe hondenvriendjes gemaakt! En dan is hij ook w lekker gek haha!

Hij luistert ook al heel best en komt ook uit de groep als je roept en blijft ook mooi bereikbaar voor commando's ondanks de drukte en prikkels. Omdat hij zo moe was hebben we ook even kunnen oefenen met alleen thuis zijn, dus camera erop gezet en toen zijn we even weg gegaan. Hij heeft tien seconden wat gepiept en is toen maar weer gaan slapen. Echt en heel makkelijkhondje dat zich niet snel zorgen maakt. Hij het ook eigenlijk geen slechte ervaringen met mensen.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:50

We gaan voor 4 seizoenen.
Herfst. ✓
Winter.
Lente.
Zomer

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 19:04

JAAAA!!!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:57

KENNY!!!!!!! <3 <3 Wat een lolbroek is het toch!!

Super leuke foto`s :)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 22:54

merci ;)