Volgens de fokker scheen dit een mannetje maar 3 maanden later kwamen we er achter dat het een popje was. Hierdoor heeft Koos een wat mannelijke naam gekregen.

http://nl.tinypic.com/r/288vblk/5
Parkiet helemaal tam gemaakt ging met je mee onder de douche en at mee van je bord. Maar we kregen steeds minder tijd voor haar en besloten er een parkietje bij te nemen. Een mannetje zodat we er ooit mee konden fokken. Dit werd Moos bij aankoop werd er gezegd dat het een manntje was maar later .. bleek het toch ook een vrouwtje te zijn. Bij de fokker zat ze in voliere en dat zag er zo leuk uit dat mijn vader heeft gezegd: "Over 10 jaar wil ik ook zoiets"

En dan, zit je met 2 vrouwtjes parkieten die af en toe ontzettend ruzie konden maken. Er moest beslist een mannetje bij vond ik misschien zorgde dit voor minder ruzie maar ook omdat een nestje mij toch wel leuk leek. Alleen 1 mannetje op 2 popjes is niet echt eerlijk. Het moesten dus 2 mannetjes worden. Die avond nog op MP gekeken en waren toevallig 2 manntjes bij dezelfde man te koop wij erheen gegaan en heel goed naar de neusdop gekeken. Toen we thuis waren en ze in het hok zaten viel ons op dat 1 van die mannetjes een ontzettende pens/buldt had. (Weten nog steeds niet wat het is) Vandaar dat deze man ook de naam dikkie dik heeft gekregen en de andere man heeft de naam Mees gekregen omdat het een koppeltje is gevormd met Moos.

http://nl.tinypic.com/r/2rc1gcp/5
Al snel wou mn vader wel eens zien wat er gebeurde als die een blok zou maken en ophangen. Dat gebeurde ook en al snel lagen er eiren in en voor we wisten was Arie uit het ei gekomen. Arie is naar vrienden van ons gegaan.

Ondertussen probeerde ik mijn vader te overtuigen om een voliere te maken en met wat aanwijzingen naar mp om een voliere te kopen is dit uit eindelijk de voliere geworden.

Alle parkieten naar buiten de voliere in. In de voliere weer het blok opgehangen en weer eitjes dit maal 2 uit het ei. Parkieten 5 & 6. Jammer genoeg zijn bij 1 parkiet de veren niet aangegroeid op 1 van zijn vleugels. Hierdoor kan die niet vliegen en zit deze nu bij ons binnen en loopt nu heel stoer over de grond heen.

Met toeval zag in een advertentie op mp staan dat een parkietenkoppel gratis optehalen was. Ik gebeld en ja hoor ik mocht ze mee nemen. De reden dat deze mensen ze weg deden is dat de volgende eieren al in het blok lagen wanneer de jongen net vveren hadden gekregen. Vandaar dat de parkieten 7&8 de naam wip & stein. Ik ben zelf helemaal verliefd op het koppel want de kleurtjes zijn zo leuk.

Nu heeft onze buurman ook een voliere en had nog een mannetje over. Deze heeft die aan ons gegeven en zo werd Buurman onze 9e parkiet.
Van buurman heb ik nog niet echt een goede foto.

We hebben nog 1x het blok opgehangen zodat wip en stein. Volgens de oude eigenaar schijnen er pracht jongen uit het ei te komen en ik geef ze groot gelijk. Van de week zijn de 3 jongen uit het blok en wat zijn het een knapperds. Parkieten 10, 11, 12
Let niet op de vieze staarten hier waren ze net uit het blok

Nu is mijn vader bezig om nog een deel van 2,5 meter bij de voliere te maken zodat ze grotere stukken kunnen vliegen.
Zo hebben wij ondertussen het vogelvirus wel opgelopen en komen er zeker nog meer vogels er bij.
Onder de vogelkenners kan iemand mij vertellen wat voor kleuren de jongen van Wip en stein zijn?
Als het soms een beetje onduidelijk is sorry hiervoor, dyslectisch
Een berichtje achterlaten zou leuk zijn
Kweken doe ik niet meer met ze, want ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de jongen weg te doen en heb dus alles gehouden wat hier geboren werd.

Heeft de naam Google gekregen, helaas dit jaar overleden. Nu hebben we een ander parkietje, een groene, wel een mannetje, een echte clown
Heet Twitter, en kan goed praten! (Ik noem hem Pietepiet, dat zegt hij trouwens ook