Maya en haar Romeo..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Maya en haar Romeo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 15:45

Zo af en toe komt er eens een wildvreemde hond langs (ondertussen weet ik al vanwaar hij komt).
Mijn hond komt er dus ongelofelijk goed mee overeen heb ik gemerkt, ook op wandeling komen we altijd voorbij het huis waar die hond leeft en dan staan ze ook superlief neus aan neus elke keer te snuffelen :))
Vandaag kwam hij wonder boven wonder weer eens langs.. voor de zoveelste keer uitgebroken waarschijnlijk. Heb mijn hond maar even laten spelen met 'm want ze moet die herders gewoon worden :') , waarschijnlijk komt er eentje hier voor een tijdje wonen! :))
Ik ben zelf nog niet gaan zeggen aan die mensen dat hun hond vaak uitbreekt, heb hem ook niet teruggebracht. Maar als hij hier nog eens staat ga ik dat wel doen, is nu de 4de keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maya is iig heel enthousiast :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op een gegeven moment stond die hond op haar teentjes en toen liet ze haar wel horen :')
:evaw:

Tigress

Re: Maya en haar Romeo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:46

Leuk stelletje zo <3

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:53

Ahhh veel te lief <3

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 08:28

:D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:05

Wat leuk! Misschien moet je die mensen eens een play-date voorstellen tussen de twee honden (als je ze dan toch subtiel gaat aanspreken op het uitbreken) :)

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:09

Ik heb ook nog wel een paar leuke vriendjes voor Maya

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:21

wat is Maya eigenlijk voor ras?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:18

Sorry ben nu miss een spelbreker ...
Maar weet diegene dat je hun hond nu op internet zet ? Ik snap persoonlijk ook niet dat je niet met hond en al naar die eigenaren toe gaat. Voor t zelfde geld weten ze t niet of wat dan ook. Je gaat toch niet een vreemde hond met je eigen hond laten spelen en verder maakt t niet uit wat er met m gebeurt... :?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:31

Denk dat het Lagotto's zijn Truffelhondjes

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:41

_Mondy_ schreef:
Sorry ben nu miss een spelbreker ...
Maar weet diegene dat je hun hond nu op internet zet ? Ik snap persoonlijk ook niet dat je niet met hond en al naar die eigenaren toe gaat. Voor t zelfde geld weten ze t niet of wat dan ook. Je gaat toch niet een vreemde hond met je eigen hond laten spelen en verder maakt t niet uit wat er met m gebeurt... :?

Sorry, maar tis mijn verantwoordelijkheid niet om die hond daar elke keer in de tuin te gaan steken ;) ik denk wel dat die mensen het maar al te goed weten. Ik zei het, als het nog eens gebeurd breng ik hem terug. Deze keer was ik dit ook van plan maar helaas stond ik in m'n pyjama en zo ga ik.niet ff over straat gaan lopen :)) ik mocht ook niet van mijn moeder.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:43

kiwiwitje schreef:

Maya is een spaanse waterhond, truffelhondje idd :))

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:45

En wat die foto's betreft, ik denk niet dat het illigaal is om dieren die je tegenkomt op straat of waar dan ook te fotograferen. Ben je toch vrij in? ;)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:53

Bij dieren wordt het wel licht opgevat? Verbaas me er dan toch van dat het bij mensen een ander verhaal is..

Maar, verder is het een heel erg leuk stel zo! :) :j

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:53

Ik zou zelf bij uitbraak 1 of 2 al aan de deur gestaan hebben maar ok. Persoonlijk vind ik t echt niet kunnen dat er een dier van iemand anders in een topic gezet wordt.

Wel vind ik dat je echt een hele gave hond hebt !!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:01

xTitanic schreef:
kiwiwitje schreef:

Maya is een spaanse waterhond, truffelhondje idd :))

ik heb op een pension gewerkt waar ze zulke hondjes hadden(lagotto Romano's ofzoiets)
dat zijn de zelfde dan toch?

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:24

Een Spaanse Waterhond (Perro de Agua) is geen truffelhond, een Italiaanse Waterhond, de Lagotto Romagnolo die ik gepost heb is dat wel ;-)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:28

empyree schreef:
Een Spaanse Waterhond (Perro de Agua) is geen truffelhond, een Italiaanse Waterhond, de Lagotto Romagnolo die ik gepost heb is dat wel ;-)

Hm, mijn moeder zegt dat het op tv is geweest dat zij ook worden gebruikt daarvoor.. ze kan het verkeerd hebben natuurlijk :P
Ik ging er ook vanuit dat het de Lagotto's zijn.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:33

_Mondy_ schreef:
Ik zou zelf bij uitbraak 1 of 2 al aan de deur gestaan hebben maar ok. Persoonlijk vind ik t echt niet kunnen dat er een dier van iemand anders in een topic gezet wordt.

Wel vind ik dat je echt een hele gave hond hebt !!!

Waarom dat nou weer? het gaat niet alléén over die hond..
Dus, als ik foto's heb getrokken van andermans paard (dat ergens op een weide staat, openbaar) en ik ben een fotografe, mag ik die foto's niet plaatsen in een topic om er commentaar op te krijgen? :')
Die hond komt op onze eigendom, ik niet op die van zijn baasje.

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:37

Je moeder heeft gelijk hoor de spaanse waterhonden worden daar ook voor gebruikt maar officiëel is alleen de lagotto erkend als truffelhond; Dat neemt niet weg dat er waarschijnlijk spaanse waterhonden zijn die misschien wel beter zijn dan lagotti ! Wij hebben een Grand Basset Griffon Vendéen, een lopende jachthond/brak, die beter en fanatieker is dan onze oudste lagotto (we hebben 3 lagotti en 2 gbgv's)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:10

Die hond is niet jóúw eigendom, maar van andere mensen. Jij hebt sowieso al geen toestemming gekregen om die foto's te plaatsen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:16

Wat een onzin om geen foto's van een hond te mogen plaatsen. Aantasting in privacy ofzo? Of die hond het ook maar ene fluit uitmaakt.

Wél ging ik die mensen even vertellen dat hun hond regelmatig even op bezoek komt. Stel dat hij wordt aangereden oid...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:17

Missie_Maxie zemel niet zo.

Als een bokker een foto plaatst van een buitenrit waar ook andere paarden opstaan wordt er toch ook niet over gezeurd.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:37

Het is ook niet zo dat ik het in het negatieve trek.. Als die hond er nou niet goed uit zou zien ga ik heus geen foto's trekken en al zeker niet op bokt zetten :\
Jah, als hij nog eens langskomt ga ik het wel zeggeen.... |o
Maar hij komt echt altijd op ongepaste momenten, stond hij hier eens om 10 uur 's avonds, het was al donker, dan ga ik ook niet over straat gaan lopen in me pyjama :))

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:42

Wauw wat een leuk hondje heb je! En leuk ook dat ze met die 'vreemde' hond zo leuk omgaat!

Goed van je dat je het de volgende keer gaat zeggen! :)
Ik neem aan dat jouw hondje een vrouwtje is?
Kan het dan niet per ongeluk gebeuren dat ze drachtig (heet dat zo bij een hond :?) raakt?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:50

Hoho ik snap dat je niet in je pyjama naar buiten gaat hoor al zou ik dus inderdaad wat eerder aan de bel hebben getrokken dat de hond losloopt.
En ja als ik op buitenrit ga en foto's heb waar meerderen op staan vraag ik toestemming :j
Laat ik t zo zeggen dat ik t niet netjes vind ;) zou je het zelf wel fijn vinden als iemand foto's van jou hond maakt als je die uitlaat en dan op een forum zouden zetten ?
Het zijn mooie foto's, absoluut en wellicht vinden de eigenaren het wel hartstikke leuk maar dan is t toch geen moeite om het te vragen ? Des te leuker als het wel mag en je miss vaker foto's mag maken.