Sinds een paar maandjes hebben mijn man en ik er twee huisgenootjes bij. Twee (nog steeds naamloze, schaam schaam) parkietjes. De groene is sowieso een mannetje, de blauwe twijfel ik nog over. Het snaveldopje is pimpelpaars met een witachtig randje rond de neusgaatjes.
Het blauwe pietje zat eerst alleen, maar die kon er maar niet aan wennen. Dus kochten we de uber brutale (tamme) groene erbij. Ze houden steeds meer van elkaar, ze slapen gezellig tegen elkaar aan. De blauwe is (helaas, niet door ons!) vooraf gekortwiekt, de groene niet. Maar de groene is solidair en wandelt met de blauwe de hele kamer door. Helaas is de blauwe parkiet nog steeds erg bang voor ons, wat de groene inmiddels ook een stuk banger dan eerst heeft gemaakt.
Omdat ik een hekel heb aan kooien, heb ik van appelboomtakken en sisaltouw deze parkietenboom gemaakt. Hij staat op een kerstboomstandaard
Echt spelen doen de vogels er nog niet in, ze zoeken vooral naar trosgierst
Hier zijn de twee foto's van onze pietjes en hun 'kunstwerk'. Ik hoor graag tips over tam maken en tips voor speeltjes / gezonde hapjes in de boom. Ze eten nl. niks anders dan parkietenzaad en trosgierst.