Mijn gerbils, voor de laatste keer 'samen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grass

Mijn gerbils, voor de laatste keer 'samen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 12:37

Hoi allemaal!

Gisteren heb ik weer eens nieuwe foto's gemaakt van Izzy en Ivy, mijn twee gerbil-dames.
Er staat 'Voor de laatste keer 'samen'. Gerbils horen namelijk per twee te zitten, maar deze twee zusjes hebben meerdere malen ruzie gehad. Opnieuw koppelen is helaas niet gelukt, daarom krijgen ze beide een nieuw vriendinnetje binnenkort. Ivy blijft bij mij en krijgt een zandkleurig vriendinnetje en Izzy gaat helaas terug naar de fokker en wordt herplaatst. ;(
Tot de tijd dat hun nieuwe vriendinnetjes het nest mogen verlaten zitten ze gescheiden, met een zogenaamde split ertussen. Ze kunnen elkaar wel zien, ruiken, snuffelen e.d. maar ze kunnen elkaar niet verwonden.

Genoeg verteld, hier volgen de foto's van mijn mooie dametjes! Izzy is een siameesje (beige met donker neusje en staart en Ivy is een LCP Nootmuskaatje (wit met grijs neusje en staart)!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
[img width=600 height=400]http://i40.photobucket.com/albums/e241/EsterH/Izzy%20en%20Ivy/IMG_6423_zpsae163d7c.jpg[/img]

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

Een reactie is leuk! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Grass op 08-10-13 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Re: Mijn gerbils, waarschijnlijk voor de laatste keer 'samen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:41

Oh ik heb ze ook gehad, 4 in totaal en nu ik dit zo zie begint het echt weer te kriebelen... Misschien als ik ga samenwonen want mama ziet me aankomen _O-

Zijn leuke mooie beestjes! Jammer dat ze ruzie maken maar goed van je dat je nieuwe vriendjes voor ze zoekt +:)+

Saintelette

Re: Mijn gerbils, waarschijnlijk voor de laatste keer 'samen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:44

Aaaaaaaaaaaah wat een schatjes!
Jammer dat het zo moest gaan, maar hopelijk krijgen ze nu allebei wel leuke vriendinnetjes ;)

Imre

Re: Mijn gerbils, voor de laatste keer 'samen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:51

Leuk setje! <3

Ik heb ook gerbils gehad toen ik jong was, superleuke diertjes.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:34

Wat leuk!

Ik heb 4 gerbils gehad... alleen niet zo leuke ervaring gehad
Het eerste koppel waren kennelijk beide ziek toen ik ze kocht en waren binnen 3 dagen naar de gerbilhemel. Ik helemaal in tranen, dus ik kreeg van de winkel een nieuw koppel. Die hielden het echter 2 weken uit....

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 13:22

Dankjulliewel! Het zijn ook scheetjes!
@Rubber_Duck: Thanks. Kan me voorstellen dat het weer begint te kriebelen! Het scheelt dat ze zo makkelijk zijn in onderhoud :D Maar ik heb nu ook een huisdierenstop gekregen van mijn vriend :D (Heb ook nog twee konijnen.)

@Saintelette: Dankje, dat hoop ik ook!

@Imre: Thanks! Zijn toch best wel mensen die ook gerbils hebben gehad!

@ Fry: Ai, dat is niet zo leuk! Waaraan is je tweede koppel overleden dan? Ik heb die van mij bij een fokker weg. Dan heb je meer garantie dat ze gezond zijn en ook vaak liever zijn (aangezien de beestjes vaak valser worden door inteelt, wat in dierenwinkels helaas veel voorkomt). Maar dit is wel pech hebben zeg!